Ik ben erover aan het nadenken om mijn laptop te verkopen, te weten een acer 803lcib. Hij is nog als nieuw. Alleen is er één ding waarover ik toch opheldering zou willen hebben: Ik gebruik een wireless usrobotics pcmcia card (108mbps) omdat ik ook de bijbehorende router heb en het komt regelmatig voor dat de kaart bij het opstarten niet meteen gedetecteerd wordt. Er loopt geen stroom door dus ik kan het kaartje erweer uit halen en opnieuw erin stoppen en dan wordt ie meestal wel herkend en zijn er geen problemen meer. Dit is al zo vanaf het begin. Is er iets mis? Zo ja, is er dan iets mis met mijn laptop of met mijn pcmcia-card? Ik kan zo gauw geen andere pcmcia card bemachtigen en om een nieuwe te kopen vind ik ook wat overdreven.
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Ik haal hier helemaal niks uit ...
Maar ik zou beginnen met het flashen van je bios
Wat valt er aan te voegen en verder te proberen, als ik 't vragen mag? Het is een laptop, dus er valt itt een desktop niet veel aan te tweaken. Aan bios flashen heb ik al helemaal niet gedacht (bios van het mobo neem ik aan); ik ben voorzichtig met laptops omdat ik die zelf niet kan repararen.RS_003 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 13:21:
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Wat ikzelf gedaan heb, ik heb er ntfs-partities van gemaakt en alles netjes zelf geïnstalleerd waarbij de pc-card driver uptodate is. Bij gebruik van de usr w-lan heb ik alle overige netwerkverbindingen uitgeschakeld. Moet ik (sommige van) die andere netwerkverbindingen soms ingeschakeld laten? Het werkt verder prima hoor en ik heb er eigenlijk ook geen last van, maar je weet maar nooit met potentiële kopers.
Goed, ik heb de bios geflashed naar een nieuwere versie. Eens kijken of dit effect heeft. Iig bedankt voor je reactie
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 15:50 ]
Ik zou sowieso altijd de windows wlan manager gebruiken maar dat buiten dit.Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 15:32:
[...]
Wat ikzelf gedaan heb, ik heb er ntfs-partities van gemaakt en alles netjes zelf geïnstalleerd waarbij de pc-card driver uptodate is. Bij gebruik van de usr w-lan heb ik alle overige netwerkverbindingen uitgeschakeld. Moet ik (sommige van) die andere netwerkverbindingen soms ingeschakeld laten? Het werkt verder prima hoor en ik heb er eigenlijk ook geen last van, maar je weet maar nooit met potentiële kopers.
Nu geef je wel genoeg informatie, ik kan hieruit halen dat je dus al je drivers hebt geupdate?
Wat gebeurt er als de de pcmcia kaart in je laptop doet en een knoppix cd boot?
Gaat hij dan ook niet aan? Dan lijkt het me een hardware defect. Gaat hij wel meteen aan: Software fout
Wellicht niet alle, zou ik moeten nakijken. Iig wel de pcmcia driversRS_003 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 16:09:
Ik zou sowieso altijd de windows wlan manager gebruiken maar dat buiten dit.
Nu geef je wel genoeg informatie, ik kan hieruit halen dat je dus al je drivers hebt geupdate?
Dan zou ik me eens moeten verdiepen in knoppix want daar heb ik nog nooit mee gewerktRS_003 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 16:09:
Wat gebeurt er als de de pcmcia kaart in je laptop doet en een knoppix cd boot?
Gaat hij dan ook niet aan? Dan lijkt het me een hardware defect. Gaat hij wel meteen aan: Software fout
Trouwens, waar het mij om gaat in het geval van een hardware defect, ligt het dan aan het pcmcia slot of aan de pcmcia kaart?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 16:22 ]
Aangezien de TM-800 maar een pcmcia slot heeft valt dat niet echt goed te testen,
Tenzij je van iemand een laptop mag lenen. Dan kun je er snel genoeg achter komen.
Tenzij je van iemand een laptop mag lenen. Dan kun je er snel genoeg achter komen.
edit:
Komt later
Komt later
[ Voor 30% gewijzigd door Roberto op 12-06-2005 19:48 ]
al gekeken of het simpel weg niet een of ander energie spaarstand issue is, bijvoorbeeld in de acer emanager (ePowerManagement) onder pccard setting. nieuwe verse xp install wil misschien ook wel helpen, zoiezo aan te raden als je hem gaat verkopen
Ik heb knoppix even gedownload, gebrand en gestart (na tot twee keer toe een bootable cd-rom selecteerd te hebben in het brandprogrammaatje terwijl dit niet moest). Het resultaat is dat het pcmcia slot wel gedetecteerd wordt en ook de pcmcia kaart, maar dat er voor de pcmcia kaart helaas (nog) geen ondersteuning is.
Pagina: 1