digicam advies, ongebruikelijke eisen

Pagina: 1
Acties:

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
mijn eisen zijn dusdanig ongebruikelijk dat ik maar besloten heb een apart topic te openen..

ik wil een nieuwe digicam aanschaffen voor mijn hobby: karpervissen. het gaat er dus om dat ik mooie zelf portetten kan maken als ik die record karpers in mijn klauwen heb (: de gebruikelijke dingen als zoom, megapixels en andere gimmicks & frills zijn daarom minder belangrijk..

mijn ideale vis camera heeft de volgende mogelijkheden:

- een goede belichtingsassistent waardoor focussen (+/- 1 meter) in het pikkendonker geen probleem is.
- omklapbare display. zie ik direct of ik gecentreerd ben en of de afstand correct is.
- goede auto stand. tijd om met settings te gaan pielen heb je niet als je een karper op de kant hebt.
- zelfontspanner met de mogelijkheid meerdere foto's automatisch achter elkaar te nemen op een voorafingestelde interval.

zijn er digicams die aan deze eisen voldoen?

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

welke camera's heb je zelf al zoal gevonden in je zoektocht?

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
de Konica Minolta DiMAGE A200 maar die is nogal prijzig en eigenlijk beetje overkill..

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ff een voorbeeldfoto erbij want ik vind het ook een interessante vraag:

Afbeeldingslocatie: http://www.visserslatijn.nl/records/images/rc_rec2000_hitzert1.jpg
Edit: Foto is niet van/ door mij

Ik weet dat mensen als Joris Weitjens gewoon met een Canon G5 schieten. En niet vergeten, een leuke groothoek lijkt de vis ook groter..

Sommige van mijn vismaten die hebben een 2ehandse analoge spiegelreflex gekocht en stellen die helemaal goed in (statiefje e.d.) voordat ze gaan vangen. dan is het slechts ff poseren en klaar. Voordeel van analoog is dat dat weinig stroom en geld verbruikt.

[ Voor 36% gewijzigd door bombadil op 12-06-2005 15:01 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
analoog heeft naar mijn mening grote nadelen..

je betaald veel geld aan ontwikkelkosten
je hebt geen idee of je foto's gelukt zijn (je krijgt maar 1 kans)
ik heb nix aan afgedrukte foto's.. bewaar alles op mun pc

ah gaan we foto's showen ((:

Afbeeldingslocatie: http://www.patsboem.com/stuff/030725_28.jpg

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Canon heeeft bijv. op de G-serie een draaibaar scherm ook de a80 en a95 pro1 s2-si hebben dit. Nu weet ik niet zeker hoe het focussen in het donker gaat bij alle modellen, maar meestal gaat gewoon de flitser als hulplicht werken. Ik zou denk voor een 2e hands G3 of G5 gaan daar zit geloof ik ook een afstandbediening bij en je kan veel instellen zoals multiopname en Manuel focus. misschien ook een voordeel van o.a. canon, je kan snel achter elkaar flitsen, de flitser hoeft nauwelijks te laden.

www.casarodriguillo.com

• Lev

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
thnx tomleeuw ik ga eens wat info zoeken over deze modellen.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

als er nou geen ab bij zit kan je ze op marktplaats voor 15,- kopen
Maar wat is je budget eigenlijk?

www.casarodriguillo.com

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Al een keuze gemaakt?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• zeekoe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:34
Mijn advies: koop bv. een ouwe HP 215 voor ongeveer 20 euro, beun het LCD scherm eruit naar de voorkant en eventueel het knopje. Zelf heb ik nu een HP 912 (ook 2dehands), is een prima camera; je kunt het scherm 90 graden opklappen (maar dat is te weinig denk ik), eventueel kun je met spiegels gaan klooien natuurlijk. De HP 618/912 en Kodak 220/265/290 en Pentax EI-200/2000 zijn allemaal digita camera's, waar je een script voor kunt schrijven waar je ook alle instellingen van de camera mee kunt veranderen (bijv. een reeks foto's maken met tussenpozen van 4 seconden, op verschillende belichtingsinstellingen ofzo)
mijn 2 centjes

Nieuw huis, nieuwe (verduurzamings)kansen...

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik heb ook nog een G5 in de aanbieding (wegens overstap naar DSLR). Kun je echt alles vooraf instellen, intervalfoto's maken en belichtingstrapjes.

Gadgets FTW!

Pagina: 1