[XP] Kan bestand niet verwijderen, in gebruik?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.909 views sinds 30-01-2008

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik heb op mijn bureaublad een bestand staan (niet gelukte download) dat niet meer weg wil.

battlefield_2_demo.exe 0 bytes

Ik heb geprobeerd om in veilige modus het bestand te verwijderen, maar ook dan komt de melding dat iemand of een proces het bestand gebruikt.

Iemand nog tips?

Verwijderd

verwijderen vanuit met start>run>cmd gaat wel lukken waarschijnlijk

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 11:37 ]

Verwijderd

Probeer eens via mmc de computerbeheer snapin te openen, en dan te kijken onder system tools bij gedeelde folders.. Daar heb je een optie met openstaande bestanden..Kom je daar toevallig het bestand tegen?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:01

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Uit de FAQ (staat dan wel dat het voor een avi-file is, maar hetzelfde geldt voor andere type bestanden):
Druk op Ctrl - Alt - Delete
Zoek in het tabblad processen naar explorer.exe
Beeindig dit proces
Start vervolgens in het tabblad Toepassing een nieuw proces CMD
Vervolgens opent zich een DOS-venster, ga hier naar de juiste directory
Typ vervolgens in: del bestandsnaam.avi, waar bestandsnaam uiteraard staat voor de naam van het bestand
Daarna kun je het DOS-venster afsluiten met het commando EXIT
Start wederom een nieuwe taak, ditmaal EXPLORER

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Even zoeken op google, GoT, of in het specifiek in Windows Operating Systems: zoeken in WOS naar 'kan bestand niet verwijderen'

Kan me dan ook bijna niet voorstellen dat je de 1001 methoden die in de loop der jaren zijn besproken zijn allemaal al hebt geprobeerd. Zie hierover in de startpost ook weinig terug. Zoals je weet is dat een absoluut vereiste hier op GoT. Lees daarover Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens door. Ik sluit het topic.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.