Toon posts:

Hulp nodig met videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het samenstellenvan een nieuwe pc en ik weet niet welke videokaart ik moet nemen.

in eerste instantie dacht ik aan deze:

XFX X6600GT
(retail, 2x DVI, TV-Out)

Gaat deze kaart nog lang mee? dit is een pci express kaart. de agp versie is duurder zou die beter zijn?

kan iemand me een tip geven welke kaart beter is, een 6800gt wordt namelijk een beetje te duur.

Groetjes.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

als je nu een nieuwe bak gaat kopen zou ikz eker voor PCI-E gaan en niet meer voor AGP, gezien PCI-E de toekomst heeft.
En zo'n kaart gaat lang zat mee hoor. Levensduur van videokaarten is redelijk lang (heb hier nog wat kaarten liggen van 10 jaar oud die het prima doen).

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als een 6800gt te durr voor jr wordt dan is de 6600gt een goede keus hoor.
ik denk dat je hier nog wel een tijdje de nieuwste games op kan blijven spelen.

en tja pci-e of agp, dat ligt er maar aan welke aansluiting je hebt op je mobo.
je hebt of een pci-e of een agp aansluiting.
Terw_Dan schreef op zondag 12 juni 2005 @ 11:02:

En zo'n kaart gaat lang zat mee hoor. Levensduur van videokaarten is redelijk lang (heb hier nog wat kaarten liggen van 10 jaar oud die het prima doen).
ik denk meer dat ie bedoelt met games, ga jij maar eens op een 10 jaar oude videokaart doom3 of hl2 spelen ;)

[ Voor 40% gewijzigd door chucky666 op 12-06-2005 11:05 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-08 07:49

Haan

dotnetter

@Terw_Dan ik denk dat ie meer bedoelt hoe lang je met die kaart kan doen voordat ie te traag is geworden ;)

wat chuckie hierboven er dus stiekem bij heeft ge-edit :p

[ Voor 26% gewijzigd door Haan op 12-06-2005 11:06 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als je een pci-e kaart koopt dan is de 6600GT op dit moment in mijn mening de beste kaart als je naar prijs/prestatie kijkt

misschien is het handig om een sli moederbord te nemen dan kan je later altijd nog voor een klein prijsje een 6600GT er bij zetten als het nodig word voor spellen

de enige kaart die beter kan zijn dan de 6600GT (als je ook weer naar prijs/prestatie kijkt) is de 6800LE maar dan wel de agp versie want de pci-e versie is niet te unlocken zoals de agp versie dat is

maar goed er is op internet en hier op got meer dan genoeg te vinden over alle kaarten die er op dit moment zijn :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De AGP versie is duurder omdat die een extra chip nodig heeft om de AGP signalen in PCI-E signalen om te zetten.

Verder lijkt de 6600GT me de ideale keuze voor wie nu een videokaart wil kopen met een beperkt budget :) Qua prijs/prestatie verhouding is hij zeer geschikt, lees er maar eens enkele reviews op na.

@Bovenbuurman: als je het geluk hebt pipelines en vertex shaders van de 6800LE te kunnen unlocken dan is hij sneller dan de 6600GT ja, maar het komt meer en meer voor dat dit niet lukt :(

Als je zonder te overclocken of pipelines te unlocken een snelle kaart wil zou ik voor de 6600GT gaan. Ben je niet vies van een beetje prutsen dan zou ik voor de 6800LE gaan maar deze geeft wel geen garantie om zich goed te laten unlocken.

[ Voor 41% gewijzigd door Admiral Freebee op 12-06-2005 11:10 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Haan schreef op zondag 12 juni 2005 @ 11:06:
@Terw_Dan ik denk dat ie meer bedoelt hoe lang je met die kaart kan doen voordat ie te traag is geworden ;)

wat chuckie hierboven er dus stiekem bij heeft ge-edit :p
Mijn antwoord was ook een beetje cynisch bedoelt :P.

Maar goed, of een videokaart lang mee gaat ligt grotendeels aan de gebruiker. Ik ken mensen die nog geen jaar doen met een videokaart alvorens te upgraden, terwijl ik zelf nog steeds werk met een voodoo 5 en een Radeon 8500 die nog prima voldoen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Ga ajb eerst even op zoek naar reviews, er is zeer veel informatie te vinden hierover :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.