Asus a7n8x-x drivers

Pagina: 1
Acties:

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Misschien een aardige basic vraag, maar ik vind het nogal vaag...Ik wil nl mijn pc opnieuw gaan formatten, maar nu loop ik vast op het volgende;

Ik heb een asus a7n8x-x rev. 2.0 en daar zit dus zo'n Realtek ACL650 op ben ik achtergekomen. Alleen als ik de allerlaatste drivers via de meuktracker opzoek voor de Nforce 2 drivers (nforce 2 maar geen soundmax!)
staat er bij
De nForce-driverpakketten bevatten stuurprogramma's voor de componenten die op het moederbord zitten, zoals voor de geluidskaart, NIC en I/O-hardware. Deze versie heeft versienummer 6.37 meegekregen en is naar eigen zeggen WHQL-gecertificeerd. De volgende drivers zitten in het pakket:
Maar er staat dus niet bij of het de laatste realteck ac '97 driver betreft en dat is volgens mij ook niet zo. Ik heb al eens eerder nieuwe Nforce drivers gedownload en toen kreeg ik ook gewoon zo'n nvidea mixer in mijn tray, maar ik kan ook de AC '97 installeren. Het is toch ook niet logisch om eerst de Nforce drivers te installen met de audio drivers en dan er de realteck drivers 'erover' heen te installen? Dat kan toch helemaal niet, die van Nvidea blijven er toch gewoon opstaan :?

Ik heb al wel (ik kwam erachter dat het een berucht probleem is) telkens gehad dat ik met gamen na een uur ofzo iedere keer een gekraak enzo krijg (bijvb bij schieten of granaatontploffingen), 1 keer naar het menu in de game gaan, ff wachten en weg....

Ik weet dat er 100.000 topic bestaan over krakend geluid bij een a7n8x-x board, maar ik kan moeilijk de goede drivers downloaden als ik niet weet welke ik moet hebben ;)

Van realtek heb ik "wdm_a373.exe" en van Nvidea "nforce637whql-[Guru3D.com].exe" (dat is de laatste beta release, maar incl. die audio drivers dus...)

Ik zat eerst te twijfelen om nforce 2 maar geen soundmax! te kicken, maarja die is al 2 jaar oud.

Verwijderd

Je kan via nvidia uninstall ook kiezen om alleen de geluidsdrivers te uninstallen. Zoals je al las in kmt topic maakt het niet uit welke drivers je installeert. Die van Realtek , of windows update (cmedia), zolang het maar werkt en je 6 kanaals kan blijven kiezen :)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb zelf versie 6.14.0362.0 (3.62) komt van de asus cd af geloof ik.
Die werkt probleemloos, alleen in doom 3 had ik eens dat het geluid weg viel als ik hem op DD zette geloof ik. Nu moet ik ook zeggen dat ik er verder weinig/nooit aandacht aan heb besteed, en niet veel game ook, dus weet niet in hoeverre deze stabiel is. Tijdens muziek/dvd's werkt hij iig goed :)

[ Voor 6% gewijzigd door _ferry_ op 12-06-2005 11:30 ]