Problemen subwoofer en Marantz 4500

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-02 19:25
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb gister een SR4500 Marantz reciever meegekregen van mijn lokale Electroworld winkel. Dit in combinatie met een 4400 Marantz dvd speler en 2 speaker sets, de Mordaunt Short Premier en de Mordaunt Short Genie. ( Met premiere 850 euro, met genie voor 1100)

Mooi spul dus en ik ben enthousiast bezig gegaan om de boel aan te sluiten. Kabels getrokken van de boxen en deze aangesloten op de reciever, coax kabel aangesloten op subwoofer en starten maar. Tenminste dit dacht ik. Na wat gedoe kreeg ik de speakers aan de praat, maar ik krijg met geen mogelijkheid geluid uit de subwoofer. Instellingen nagekeken en deze staan op 'subwoofer aan' .

De subwoofer is met een coax kabel aangesloten op de reciever op de SW uitgang (moet dus correct zijn, kan niet anders) en aangesloten op de Line in L uitgang (maar switchen hiertussen helpt ook niet). Beide subwoofers geven geen geluid dus het moet ergens in de reciever zitten. Ik heb echter het menu wel 100x doorgelopen samen met een vriend van mij en kan gewoon niks vinden.

Mijn vraag: ik snap er niks van, dus is er iemand met vergelijkbare ervaringen? Of wellicht mensen met een Marantz 4500 reciever die door kunnen geven hoe de instellingen daar staan en wat ik wellicht over het hoofd zie? Ik baal er behoorlijk van dat ik hier voor 2000 euro apparatuur heb maar de subwoofer gewoon niet werkt...Alle hulp is erg welkom

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Misschien zeer overbodig om te vragen, maar zit er soms op de subwoofer ook nog een volumeregeling (die uit staat?) ?
Er bestaan ook test DVD/CD's voor DD5.1 en DTS. Die zijn ook soms erg makkelijk om spullen in te regelen. Als het goed is zit er ook wel een testtoon op de versterker, die wil ook wel heel handig zijn bij het testen.
Wat ook helpt is even een PC-speakersetje te pakken en te kijken of het geluid uit de versterker komt of dat de subwoofer het probleem is.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Misschien heb jij gewoon een brakke 4500 en moet je terug naar die elektro world van je op een goede reciever te halen. Misschien is deze wel stuk als ik het zo lees. Btw heb je je sub ook een geaard stopcontact? Mijn REL staduim III doet het ook niet als hij niet op een geaardstopcontact doet (hoe hij dat doet---> :? )

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Als de sub op een 'coax' aansluiting zit (k denk dat je tulp bedoelt?) is ie dan actief? Anders heb je een passieve speaker op een lijnuitgang hangen, geen wonder dat er geen geluid uitkomt. Check dus of er een versterker in de sub zit, en ook of deze ingeschakeld en goed geregeld is.

Verwijderd

Subwoofer "aan" ? Heet dat zo in de nieuwe serie? Want op mijn sr5400 heb je allerlei instellingen, zoals "mixed mode" (en die anderen ben ik alweer vergeten). Je moet iig je speakers op "small" zetten, als het goed is vraagt ie dan of je een sub wil gebruiken of stelt hij dit zelfs in eerste instantie al automatisch in. Je zegt dat je al 100x het menu hebt doorgelopen maar heb je ook allerlei verschillende settings geprobeerd? Ik kreeg het allemaal toch vrij snel aan de praat. Misschien een overbodige vraag maarre, heb je de installatie al eens via de gebruiksaanwijzing gedaan?

Enniewee, lijkt me simpel... als je er alles aan gedaan hebt en je komt er niet uit bel je toch gewoon de winkel? Desnoods ga je langs en laten ze zien hoe ze het daar aangesloten hebben (ze zullen toch wel 1 demo model ergens hebben staan... hoeft dan niet eens met dezelfde speakers).

Nouja succes iig!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 09:22:
Subwoofer "aan" ? Heet dat zo in de nieuwe serie? Want op mijn sr5400 heb je allerlei instellingen, zoals "mixed mode" (en die anderen ben ik alweer vergeten). Je moet iig je speakers op "small" zetten, als het goed is vraagt ie dan of je een sub wil gebruiken of stelt hij dit zelfs in eerste instantie al automatisch in. ...
Ik begrijp echt niet waarom je de speakers op 'small' moet zetten :? Dit zie ik regelmatig voorbij komen. Dat is toch alleen nodig als je satelietspeakertjes hebt. Bij volwaardige speakers moet je juist op 'full' zetten (waarom koop je anders full size speakers?). De sub staat volgens mijn vrijwel altijd in een aparte menu en is dus apart instelbaar.

Verwijderd

De Bovengenoemde sets zijn zeker geen full range... dus vandaar dat ze op small moeten staan.

Ik heb met mijn harman kardon avr7000 en mijn Mordaunt Short Declaration 500 THX speakerset de speakers ook allemaal op small staan en het geluid wordt er niet minder groots op... Als je full selecteerd dan gaan de speakers te diep in de bass en dan krijg je dus dat zowel de speaker als de subs hetzelfde weergeven en dit is van negatieve invloed op het geluid.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-02 19:25
Het is opgelost, het volgende was het geval. (iemand die niet tegen domme mensen kan moet even stoppen met lezen.....)

Bij het installeren en aansluiten hadden wij beide subwoofers op de grond gezet, maar (en je raad het al) met het gedeelte waar normaal voetjes onder horen op de grond....dus maw de subwoofer deed het de hele tijd (beide)!! Maar pas toen ik hem optilde hoorde je hem, doordat hij op de grond lag kon hij geen geluid weergever...hmmm en dat heeft ons 6 uur gekost in totaal, ik schaam me dood |:( |:( |:( 8)7 8)7 8)7 |:( |:(
Pagina: 1