Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC met Aktronix Bluetooth GPS verbinden lukt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb onlangs een Aktronix Bluetooth GPS gekocht (zelfde als een Adapt) deze werkt perfect op mijn SPV c500 en heb hem ook op een PPC getest.
Nu wil ik hem voor de gein eens op mijn computer / laptop aansluiten via een X-Micro Bluetooth dongle. Echter vind ik nadat ik gepaired heb via My Bluetooth Places maar geen services die de Aktronix aanbied, volgens mij zou hij een "slave com-port" of iets dergelijks moeten aanbieden.
Als je met een PPC zoekt dan bied hij wel een dergelijke service aan nadat hij gepaired is.

Hier wat screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.bomhard.nl/project/bluetooth1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.bomhard.nl/project/bluetooth2.JPG

Heeft iemand een idee wat er fout is?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

• BLACK SPIDER NL
  • Laatst online: 21-09 14:00
Misschien is je telefoon nog verbonden met de Bluetooth ontvanger. Ik heb zelf ook een bluetooth gps ontvanger, en daar kan ik maar met 1 device tegelijk op connecten.

• Speedfight
  • Niet online
BLACK SPIDER NL schreef op zondag 12 juni 2005 @ 13:08:
Misschien is je telefoon nog verbonden met de Bluetooth ontvanger. Ik heb zelf ook een bluetooth gps ontvanger, en daar kan ik maar met 1 device tegelijk op connecten.
Had inderdaad het probleem kunnen zijn, maar op mijn telefoon staat bluetooth gewoon uit, dus daar ligt het niet aan.... Iemand anders nog ideeën?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

• Speedfight
  • Niet online
Het is al gelukt, heb alles nu op mijn laptop geinstalleerd (waar het uiteindelijk ook op moest) en daar werkt het nu perfect, de ontvanger bied nu services aan en kan makkelijk connecten.
Blijkbaar is er toch iets met de installatie van mijn pc mis maar dat komt wel weer een keer goed.

Van mij part kan deze dus dicht!

Verwijderd

Hoi je meld in je inleiding:

"Ik heb onlangs een Aktronix Bluetooth GPS gekocht (zelfde als een Adapt) deze werkt perfect op mijn SPV c500 "

Ik heb ook de zelfde combinatie met TomTom mobile versie 4.430 maar het lukt mij niet om het aan de praat te krijgen de gps ontv. "paart" wel met de c500 maar tomtom zegt dat er geen gps signaal is terwijl de gps wel gefixed is. Heb jij enige suggestie? want ik ben nu al een middag bezig met speciale c500 patches enz maar niets werkt.

alvast bedankt voor je reactie

leo..

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 17:36:
Hoi je meld in je inleiding:

"Ik heb onlangs een Aktronix Bluetooth GPS gekocht (zelfde als een Adapt) deze werkt perfect op mijn SPV c500 "

Ik heb ook de zelfde combinatie met TomTom mobile versie 4.430 maar het lukt mij niet om het aan de praat te krijgen de gps ontv. "paart" wel met de c500 maar tomtom zegt dat er geen gps signaal is terwijl de gps wel gefixed is. Heb jij enige suggestie? want ik ben nu al een middag bezig met speciale c500 patches enz maar niets werkt.

alvast bedankt voor je reactie

leo..
Ik heb geen ervaring met TomTom mobile 4.430, heb namelijk 5 maar wellicht dat het verschil met instellen niet zo groot is, wat ik bij 5 gedaan heb:

- Pair de c500 met de Aktronix (met code 0000) maar dat zal wel lukken
- Ik heb geen verbindingen met com-poorten of dergelijke gemaakt.
- Stel tomtom in op "andere bluetooth gps receiver"
- tomtom zet je bluetooth verbinding automatisch aan en maakt connectie.
- wanneer hij connectie heeft gaat in het gps-status menu van tomtom linksbovenin een 'rondje' bewegen.

Veel succes!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10 12:56
Hoihoi,

Blijkbaar is het bij jullie wel gelukt. maar ik kan op mijn tomtom niet "andere gps reciever" instellen. Op mijn computer is het wel gelukt, maar daar heb ik extra software geinstalleerd die ervoor zorgt dat mijn bluetooth als comport 5 aangezien wordt.
Dit kan ik daarentegen niet instellen op mijn telefoon. Heb ik gewoon andere software nodig? Heb nu tomtom mobile benelux 5.

Heeft iemand een idee?

Bedankt!

Inge

ps.gebruik even inlog van huisgenoot

[ Voor 8% gewijzigd door rickiii op 09-12-2005 11:39 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Verwijderd

Geen idee waarom mijn huisgenoots inlog maar bleef staan, maar bij deze vanuit mijn eigen..........

Hoihoi,

Blijkbaar is het bij jullie wel gelukt. maar ik kan op mijn tomtom niet "andere gps reciever" instellen. Op mijn computer is het wel gelukt, maar daar heb ik extra software geinstalleerd die ervoor zorgt dat mijn bluetooth als comport 5 aangezien wordt.
Dit kan ik daarentegen niet instellen op mijn telefoon. Heb ik gewoon andere software nodig? Heb nu tomtom mobile benelux 5.

Heeft iemand een idee?

Bedankt!

Inge
Pagina: 1