Stuiptrekking/schokken tijdens de slaap

Pagina: 1
Acties:
  • 18.593 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Iedereen heeft het wel al eens gehad (denk ik) of ervaren als hij of zij naast iemand lag.
Opeens een 'tick nerveux', een rare beweging, een meestal kort spastisch schokje door heel het lichaam.

Nu, zeer zelden heb ik geweten dat dit was toen ikzelf wakker was, niettemin zeer rustig, net ontwaakt waarschijnlijk.

Ik vraag mij af, of het iets fysisch is, door een zenuw die een lichamelijke reactie uitlokt, of soort van zenuwbaan aanspreekt of kettingreactie. Of is het een 'foutje' in de hersenen dat er wat verkeerd wordt aangesproken in het lichaam, een 'conflict'. Of is het puur onderdeel van de REM-slaap waarin het lichaam een 'beweging' maakt?
Ook heb ik geweten, dat iemand die zeer actief was (geestelijk wakker) maar fysisch erg moe, een plotselinge 'schok' kreeg. Dit tijdens over iets te vertellen wat misschien wel wat nare gevoelens opwekte, maar nu niet om te zeggen, dat ik een ziel aan het inkerven was met een mes. Verward was ik erdoor, en vreesde even uit onwetendheid, dat ik me moest klaarhouden omdat dit een aankondiging kon zijn van een epeleptische aanval.

Ik vat even samen:
Wat: korte reflex/schokje
Wanneer: meestal bij slapende mensen
Een gissing naar de Hoe: lichamelijk (zenuwen) of psychisch (vooral in de REM-slaap dan)

@Korakal: Hoe oud ben je en vanwaar ben je? En mja..het verbaasd mij ook wel even dat je ook net vandaag over dit een topic wou beginnen. Zeker dat je het nu niet ziet en daar al een tijdje meer rondspeelt in je hoofd om eens te doen? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mizitras op 12-06-2005 04:29 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:22

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Vaak genoeg gezien bij onze hond, diagnose was dat ze droomde.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 11:39

Korakal

Up up up!

OMG, ik wilde precies ditzelfde topic openen vandaag maar 't was er bij-in geschoten...
Ik heb het vooral als ik even in de trein m'n ogen dicht doe, dan heb ik heel vaak dat ik even zo'n schok voel. Heel bizar.
Als ik op bed ga liggen om bijv. een CD'tje te luisteren (met m'n ogen dicht) dan heb ik het ook wel eens, maar ik kan me niet herinneren dat het mij overkwam tijdens normaal slapen 's nachts.

Ik ben heel benieuwd wat het nou zou kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-05 10:55
Op het moment dat je tot rust komt ontspannen je spieren ineeens. Mensen ervaren het soms voordat ze in slaap vallen als "spontaan naar beneden vallen".

Een volkomen normale reactie die uit je spieren schijnt voor te komen.

[ Voor 8% gewijzigd door sPENKMAN op 12-06-2005 02:30 . Reden: Verbeterde zinsbouw ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85748

Bij honden is het volgens mij iets anders. Dit is veel 'heftiger' dan bij mensen. Mijn ervaring is dat ik het heb als ik net in bed lig. Ik heb zelf het idee dat het meer een soort ontspanning van je lichaam is. (ha sPENKMAN was me voor) Meestal als het gebeurt zijn het me benen. Verrek wat gebeurt er nu denk ik dan.
Raar. Kan niks vinden over dat stuipen bij een hond, wil toch wel een wat meer over weten.
Aha wat gevonden

Uit de THIEME rashonden encyclopedie.
Slaap is voor honden belangrijker dan voedsel. Wanneer je als proef honden door geluiden uit hun slaap zou houden, dan zouden hun levensorganen in korte tijde gestoord raken. Beschadigingen door over vermoeidheid hebben snel de dood tot gevolg. Honden kunnen vele dagen zonder voedsel enige dagen zonder drinken, zonder slaap zullen zij na 2 a 3 dagen sterven. Laat je hond dan ook slapen zoveel als hij wil. Hij is van nature een dagdromer. Dat betekent dat hij in een seconde erg diep slaapt, maar hij is in een fractie van een seconde ook weer klaar wakker. Dit is een erfenis van de wolven: in de wildernis moet men direct bij zijn positieven zijn, wanneer er gevaar dreigt. Dit soort van slapen neemt meer slaaptijd in beslag, daarom moet j e j e geen zorgen maken als de hond 20 van de 24 uur verslaapt. Dat is gezond Wordt hij door een reis of speciale gebeurtenis uit zijn omgeving en uit zijn ritme gerukt, dan moet hij zijn slaap weer in halen. Hij slaapt dan nog meer als anders. Bijna alle honden maken in hun slaap loopbewegingen met hun poten en kunnen verschillende geluiden laten horen, tot zelfs blaffen met een gesloten bek. Dat duidt erop dat zij dromen en zeer levendig ook. De activiteit gedurende het dromen zijn gelijk aan die in de periode van wakker zijn. Zo grommen agressieve honden in hun droom, terwijl vriendelijke honden kwispelen. Waarom honden dromen dat vertelt het verhaal niet.

Maar dit is dus als honden dromen, vind het wel leuk om te zien als mijn hond droomt. Geeft toch een gevoel dat hij zijn ritme heeft en zich wel op zijn plek voelt.
Maar ok hier ging het verder niet over. 8)7

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 85748 op 12-06-2005 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Laatst online: 14-05 10:55
Anoniem: 85748 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 02:29:
Bij honden is het volgens mij iets anders. Dit is veel 'heftiger' dan bij mensen. Mijn ervaring is dat ik het heb als ik net in bed lig. Ik heb zelf het idee dat het meer een soort ontspanning van je lichaam is. (ha sPENKMAN was me voor) Meestal als het gebeurt zijn het me benen. Verrek wat gebeurt er nu denk ik dan.
Bij honden komt het niet uit ontspanning maar inderdaad door dromen. Ik weet nog wel toen ik dat voor het eerst zag best wel schrok (was nog een mannetje van een jaar of 6 :+)

Ik schrik zelf altijd weer wakker als ik in zo'n gat val... ik vind het geen ontspannende werking hebben in ieder geval :+
offtopic:
@maniacshouse zijn edit
Grappig, ik wist geeneens dat slaap zo belangerijk was voor een hond. Wanneer mijn hond ligt te dromen vind ik het zowiezo altijd erg aandoenelijk. Kan hem bij wijze van wel opvreten, maar ik laat hem altijd maar lekker dromen. Hij zou toch maar eindelijk een leuk vrouwtje hebben gescoord terwijl die zijn ballen al kwijt is, dat wil ik hem toch niet ontnemen :+

[ Voor 72% gewijzigd door sPENKMAN op 12-06-2005 02:47 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05 11:39
Ye, heeft mijn hond ook wel. Ineens bewegen met de poten (rennen), piepen/grommen (vechten). Ach, het is maar een droom. Wat ik zelf wel redelijk vervelend vindt, is dat als ik op bed lig, en me iets probeer in te beelden, dat er overal gaten "spawnen" en mijn hele inbeelding verneukt is :X. Beh, slaap zuigt :P

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sPENKMAN schreef op zondag 12 juni 2005 @ 02:32:
[...]

offtopic:
@maniacshouse zijn edit
Grappig, ik wist geeneens dat slaap zo belangerijk was voor een hond. Wanneer mijn hond ligt te dromen vind ik het zowiezo altijd erg aandoenelijk. Kan hem bij wijze van wel opvreten, maar ik laat hem altijd maar lekker dromen. Hij zou toch maar eindelijk een leuk vrouwtje hebben gescoord terwijl die zijn ballen al kwijt is, dat wil ik hem toch niet ontnemen :+
offtopic:
Tsja die ballen... Blijf het sneu vinden... Maar ik hoop dat mijn beest toch wel happy is zonder ballen en desondanks toch nog lekkere dromen heeft :P :9 . En dat dromen is lachen. Toen mijn vriendin het voor het eerst meemaakte wist ze niet wat haar overkwam, en ze was op dat moment alleen in mijn huis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134201

*onbeschaamde topic hijack door hondenbezitters alert* :P

Ik heb die spastische bewegingen ook heel regelmatig, op het moment dat ik in slaap aan het vallen ben. Opeens schiet mijn arm uit, of een been, en schrik ik zelf ook weer een beetje wakker, om vervolgens weer verder weg te doezelen.

Maar ik geloof dat ik dan al aan het dromen ben, of er net mee ben begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
sPENKMAN schreef op zondag 12 juni 2005 @ 02:29:
Op het moment dat je tot rust komt ontspannen je spieren ineeens. Mensen ervaren het soms voordat ze in slaap vallen als "spontaan naar beneden vallen".

zeg maar gerust te pletter pleuren en ge bent ook gelijk weer klaar wakker, men dat gebeurt me pakumbeet 5 keer per jaar, zoooo eng (maar wel cool achteraf he :+ ) ik slaap dan ook altijd al half en het gebeurt dus in de twilight zone van dromenland: ik ervaar de val ook als echt :o

het is verder heel gewoon dat je een beetje schokt vlak voor of tijdens je slaap. het zou pas vreemd zijn als levende wezens ineens compleet kappen met bewegen. de 1 heeft het echter meer dan de ander. ieder persoon heeft een verschillende mate van gevoeligheid/prikkelbaarheid.

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik heb 't net als korakal wel eens in de trein, dat ik heel moe ben en even wegdoezel. Blijkbaar realiseer ik me dat oid en alsof ik een stroomstoot krijg (inclusief de schok door armen en benen) schrik ik wakker, met inderdaad een nogal spastische beweging. Het voelt aan alsof je in rust een afgrond ingeflikkerd wordt, en daar net op tijd op reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 22:52

Smarron

The bend

HunterPro schreef op zondag 12 juni 2005 @ 03:12:
ik heb 't net als korakal wel eens in de trein, dat ik heel moe ben en even wegdoezel. Blijkbaar realiseer ik me dat oid en alsof ik een stroomstoot krijg (inclusief de schok door armen en benen) schrik ik wakker, met inderdaad een nogal spastische beweging. Het voelt aan alsof je in rust een afgrond ingeflikkerd wordt, en daar net op tijd op reageert.
En iedereen je vreemd aankijken enzo. Althans, dat heb ik weleens meegemaakt. Daarom probeer ik ook echt niet in het openbaar te slapen. Blijft echter moeilijk in de trein.

Anyway, mijn vriendin zegt dat ik heel vaak schokken krijg tijdens m'n slaap. Maar ze vindt het wel liev. O+ . Ik heb geen idee dat het gebeurt en dromen doe ik amper (lees: herinner me vrijwel nooit iets). In de trein merk ik het zelf dan weer wel, dan is dat een hele lichte slaap ofzo ? Ik schrik dan ook direct wakker. Mijn vader heeft het ook heel erg, moest er vroeger echt om lachen. Tot op heden weet ik dus niet waarom het gebeurt.

edit:
Oh ja, 1 keer bij iemand in de auto gezeten. Viel in slaap en droomde toch wel. Ik was aan het basketballen en ik moest de bal vangen. Dus ik in mijn droom mijn handen naar voren, bleek dat ik dat letterlijk deed irl. Die maat lag helemaal dubbel van het lachen. Het was echt zo'n schokbeweging. Ik was ook direct wakker.

[ Voor 15% gewijzigd door Smarron op 12-06-2005 04:10 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-05 15:03
Hét juiste antwoord:

Je spieren schakelen zichzelf uit om in rustmodus te gaan, dat heet ook wel slapen :)
Als je lichaam zoiets opmerkt, probeert het de boel weer op te starten en trekt alles ineens samen.

Uiteindelijk houdt dit op, gelukkig (spieren weer opstarten) :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Maar je gaat in principe bewust slapen, waarom zou je lichaam de boel dan op dat moment weer op willen starten? Als je na een nachtje slapen op een rustige (dus niet schokkerige) manier wakker wordt, is het overbodig om die schokken te krijgen. Het blijft vreemd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Mizitras schreef op zondag 12 juni 2005 @ 02:03:
Ook heb ik geweten, dat iemand die zeer actief was (geestelijk wakker) maar fysisch erg moe, een plotselinge 'schok' kreeg. Dit tijdens over iets te vertellen wat misschien wel wat nare gevoelens opwekte, maar nu niet om te zeggen, dat ik een ziel aan het inkerven was met een mes. Verward was ik erdoor, en vreesde even uit onwetendheid, dat ik me moest klaarhouden omdat dit een aankondiging kon zijn van een epeleptische aanval.
Ik heb dit ook regelmatig, wel eerder een rilling door heel m'n lichaam dan ipv een enkele schok.
Ten eerste soms als ik aan het plassen ben :) (vrij irritant -> zwiep!).
En ten tweede als ik aan een gevaar denk.
Bvb als ik in de auto zit en een tegenligger passeer, en ik denk zo iets in de zin van "Wat als ik daar nu vlak op had gereden?", dan krijg ik ook altijd zo'n rilling door heel m'n lichaam.

Vraag me niet wat de link is...

[ Voor 9% gewijzigd door DieterVDW op 12-06-2005 04:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
En dit is dus ook mogelijk als je WEL sterk psychisch geprikkeld wordt (je zit middenin een gesprek), maar je ligt bijvoorbeeld in bed of op een sofa vermoeid door een zware dag van fysische arbeid ? Dus dat er een combinatie is van 90% van de spieren zijn 'slaapklaar' en die 10% waar nog mee geluisterd en actief denkt en communiceerd met jou hebben er NIET voor gezorgd?

Een andere bijkomende vraag (aub niet over je hond beginnen hé :p):
- iemand die epelepsie heeft, start dat ook me een paar pre-spasmen voor enkele seconden later hij of zij helemaal in shock gaat?

@sputnik: Dromen doe je ENKEL en alleen in het bijna-slapen-vlak van je slaap. De REM-slaap noemt dit (Rapid Eye Movement). Daarom kan je dan ook in je alarmklok die afloopt mee onbewust 'opnemen' in je droom en een brandweerwagen zien bijvoorbeeld. In de diepe slaap droomt men niet en is het lichaam in een diepe rust verzonken.

@smarron e.a: Iedereen droomt in zijn slaap hoor, en je kan er op trainen om die dromen vast te houden om nadien ze nog wel te weten. Tevens kan je er ook op oefenen, om er open voor te staan, zodat je meer actief droomt, tot zelfs kan sturen. (dat is leuk :-)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
DieterVDW schreef op zondag 12 juni 2005 @ 04:40:
[...]

Ik heb dit ook regelmatig, wel eerder een rilling door heel m'n lichaam dan ipv een enkele schok.
Ten eerste soms als ik aan het plassen ben :) (vrij irritant -> zwiep!).
En ten tweede als ik aan een gevaar denk.
Bvb als ik in de auto zit en een tegenligger passeer, en ik denk zo iets in de zin van "Wat als ik daar nu vlak op had gereden?", dan krijg ik ook altijd zo'n rilling door heel m'n lichaam.
Dit is zo'n koude rilling over je rug zeker? Die houd 'langer' aan dan die enkele schok(jes) hoor. Het is erg kort, maar de rilling is langer ondervind ik. Ik denk dat die ook puur psychisch gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Mizitras schreef op zondag 12 juni 2005 @ 04:40:
@smarron e.a: Iedereen droomt in zijn slaap hoor, en je kan er op trainen om die dromen vast te houden om nadien ze nog wel te weten. Tevens kan je er ook op oefenen, om er open voor te staan, zodat je meer actief droomt, tot zelfs kan sturen. (dat is leuk :-)
Daarom had ik dit ook geplaatst:
Ik heb geen idee dat het gebeurt en dromen doe ik amper (lees: herinner me vrijwel nooit iets).
Ik las hier inderdaad weleens over dat sturen van dromen, maar heb daar verder nooit wat mee gedaan. Opzich wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Ik denk dat iedereen dit wel kent. Het probleem is dat het wat moeilijk is om het uit te leggen. Ik weet bijvoorbeeld ook nooit wat ik nou droomde, maar ik weet wel dát ik aan het dromen was. Zelf denk ik dat meespeelt dat je in je droom bijvoorbeeld rechtop staat, terwijl je natuurlijk horizintaal in je bed ligt. Als je op zo'n moment ontwaakt, kloppen de gegevens die je van je zintuigen krijgt niet met de laatste beelden die je voor je zag.
Ik heb op zo'n moment ook het gevoel dat ik val. Niet gek, aangezien dat de eerste verklaring is die je hersens je zullen geven als je eerst vertikaal stond, en ineens horizontaal ligt. Vandaar dat het neerkomt op een soort judo-reflex, je val breken, iets vastgrijpen, of iets soortgelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Dat is in ieder geval de verklaring die ik er altijd voor heb gehad. Ik heb alleen last van dit soort schokken als ik bijvoorbeeld op een bank in slaap val. Dan lig ik niet helemaal goed/ontspannen en op het moment dat mijn spieren ontspannen draait m'n hoofd een beetje of verplaatst een arm en van die onverwachte beweging van mijn lichaam schrik ik dan vervolgens.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138269

Ook ik heb dit regelmatig. Meestal als ik in de trein zit en een beetje half zit te slapen. Net voordat ik compleet in slaap val, lijkt het alsof mijn hersenen het merken en zeggen van: Ho is! niet maffen! En mij met deze "stuiptrekking" wakker maakt/houdt. Ik ben het dus met _Brake_ eens.
Het kan zijn dat je opeens helemaal verstijfd, maar ook dat de spieren in bijv. alleen een been worden aangespannen.
Het kan heel irritant zijn trouwens.. Als je probeert te slapen, maar je lichaam staat het niet toe. Overigens heb ik het alleen als ik op plekken ben waar je normaal geproken niet slaapt (trein, auto oid. ipv. bed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb het ook vlak voor dat ik in slaap val. Niet altijd maar gewoonlijk als ik naar muziek aan het luisteren ben of TV aan het kijken ben. Dan heb ik even een spastisch trekje waarna ik al dan niet in slaap val :P

Echt vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Ook niet leuk:
Slapen tijdens de les en dan met een schok wakkerschieten en merken dat de hele aula naar je aan het kijken is :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Eigenlijk merk ik die spastische trek alleen op bij m'n gf, niet bijmezelf..dan ben ok al weg waarschijnlijk :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wwwillem
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb dit elke keer als ik ga slapen. Eerst 1-2 minuten trillen, daarna stopt het en kan ik gaan slapen. Hierbij knipperen mn ogen ook heel snel (nouja, knipperen, ze zijn dicht maar knipperen toch :))

Het is nogal storend en niet bepaald fijn, dus ik ben ermee naar de dokter geweest. Hij kwam met een vaag verhaal over onrust voor mijn ogen ofzo, dat het zou helpen als ik voor het slapen niet meer naar TV of monitor zou kijken, maar dat helpt dus niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wwwillem schreef op zondag 12 juni 2005 @ 18:54:
....of monitor zou kijken, maar dat helpt dus niet :/
Das wazig... Tsja je bent een tweaker of niet... Brengt toch bepaalde risico's met zich mee :P :9 ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 85748 op 12-06-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Ik ken het gevoel, ik heb het zo af en toe zelf ook. Het gebeurd bij mij op het moment dat ik bijna in slaap val mijn ogen zak dicht en lijkt het idd net of ik val.
Onderstaande omschrijft het vrij goed.
[...] Mensen ervaren het soms voordat ze in slaap vallen als "spontaan naar beneden vallen".
Als het gebeurd schrik ik me de pleuris en ben meteen weer klaar wakker.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Dit heb ik vrij vaak. Dan zit ik in de kerk en ga ik voorover zitten en doe mijn ogen dicht, en dan krijg je ineens zo'n schok door je lichaam. Als ik dan een beetje door blijf doezelen krijg ik meerdere van deze schokken erg irritant. Ik denk dat het komt, doordat je je er bewust van bent dat je dan eigenlijk niet moet gaan slapen, en dat je dan toch voelt dat je aan het in slaap vallen bent.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:24

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hmm /me Notna meld zich

Heb het ook wel eens tijdens autorijden gehad (dat ik achter het stuur zat ). Ging me rechterbeen in ene zo een schok genereren. Niet grappig gezien het best wel druk was op de weg :P

Maja gf was het ook al opgevallen als ik met haar lig :P Best wel maf

Ook het 'in de afgrond vallen' is me wel eens opgevallen. ENORM irri en je schrikt je helemaal de pletter :P

Maja shit happens :P (no it is caused by assholes :P :+ )

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-05 14:56
dat 'spontaan vallen' kan ik ook wat over mededelen...

ik ben 'r aangewend geraakt en is opzich best een grappig gevoel, en daarna slaap ik ook echt heel rustig.
Ik denk dat dat gewoon een state of mind is, gewoon weten dat je niet valt, maar dat het iets is wat je lichaam uit zich zelf doet...
slaap je vanzelf een stuk lekkerder :)

1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
ik heb altijd gedacht dat het gevoel dat je valt vlak voor je 'echt' in slaap valt, of de droom dat je van de schommel valt, of je verstapt etcetc, t komt in vele vormen.... wordt veroorzaakt door het feit dat je evenwichtsorgaan eerder 'in slaap' valt dan jijzelf, of je bewustzijn. Daarom verlies je je evenwicht, en droom je dat je valt, of je verstapt, anyway , jullie snappen me wel.
De theorieen over het feit dat je spieren zich nog een keer spannen zijn erg interessant, maar volgens mij wordt die spierspanning veroorzaakt door het feit dat je evenwichtsorgaan het even af laat weten en je dus je evenwicht verliest.

[ Voor 4% gewijzigd door Confusion op 13-06-2005 07:46 . Reden: Je spreekt hier altijd alle tweakers aan ;) ]

If you can't write, there is nothing left.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Voor zover ik nog weet, zat ik eens in een zeer luie stoel, een tijd tv te zien, een loze show waar ik gewoon wat naar tuurde. Ik was helemaal relax geworden, en voor zover ik mij niet bewoog, vond ik me in een 'verlamde' staat. Mijn ademhaling was erg erg rustig, mijn lichaam voor zover ik het nog 'voelde' was in elkaar gezakt, plomp en zwaar (geen enkele spier was meer aangespannen?). Niet dat ik toen geschrokken ben ofzo, maar het is inderdaad gek (zoals de laatste berichten hier aangeven), dat je 'in stappen' begint te slapen, en dat soms de geest pas later komt dan het lichaam. Wel geinig, want het was kort, maar erg relaxend.
[tweaker-modus] Ik voelde me net in standby staan [/tweaker-modus]

Over het startonderwerp zullen we dan maar volgende conlusies nemen alvast tot er verdere dingetjes komen:
Wat zijn tot dusver onze bevindingen:
1) Het komt voor wanneer men geestelijk nog actief is (tot in REM-slaap), doch fysisch in rustige toestand.
2) Het is een reflex uitgelokt door onze hersenen die het 'loslaten' tegen willen gaan voor ons lichaam dat wil rusten. (~'stuiptrekking' zoals we het ook noemden)
3) Bewegingen die we maken tijdens het dromen/slapen staan hier los van.
4) Veel mensen ervaren het als 'vallen', indien ze er psychisch wat bij dachten/ervaarden. Een voorstelling die aangeeft dat ze uit evenwicht geraken.

[ Voor 5% gewijzigd door Mizitras op 13-06-2005 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

Briezjieteke schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:42:
Beste Tweakers,

ik heb altijd gedacht dat het gevoel dat je valt vlak voor je 'echt' in slaap valt, of de droom dat je van de schommel valt, of je verstapt etcetc, t komt in vele vormen.... wordt veroorzaakt door het feit dat je evenwichtsorgaan eerder 'in slaap' valt dan jijzelf, of je bewustzijn. Daarom verlies je je evenwicht, en droom je dat je valt, of je verstapt, anyway , jullie snappen me wel.
De theorieen over het feit dat je spieren zich nog een keer spannen zijn erg interessant, maar volgens mij wordt die spierspanning veroorzaakt door het feit dat je evenwichtsorgaan het even af laat weten en je dus je evenwicht verliest.
Het is zo een bizar gevoel.. inderdaad als je net... bijna gaat.. en dan.. ik denk dat ik dan al half droom... maak het vaak nog net bewust mee. Toch vaak het gevoel dat ik in een droom omflikker oid... of iets probeer te doen/ontwijken, heel bizar... wel cool dat dit topic erover is. toch gaaf om te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142564

Ik heb dit alleen als ik droom dat ik van de trap val/struikel, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Ik heb dit ook wel eens, dan lig ik lekker 15 in bed, beetje te dagdromen (halfslapen) en dan oppeens zo'n schok waardoor je weer klaarwakker bent :D

Dit is simpelweg een reflex lijkt me. Ik heb soms het gevoel dat ik "val" en dat mijn lichaam daardoor zo'n reactie krijgt.

Lachen dit, meeste mensen hier evenaren dit dus precies hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100816

Volgens mij komt dat omdat je bloeddruk ineens sterk terugzakt. Heb ik ooit eens gelezen..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Anoniem: 100816 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:45:
Volgens mij komt dat omdat je bloeddruk ineens sterk terugzakt. Heb ik ooit eens gelezen..........
Hehe, ben geen expert, maar dit klinkt me wel als ongelofelijke nonsens hoor :) .
Waarom zou je bloeddruk dan dalen?
Ergens lek geslagen zodat er vlug vlug wat bloed ontsnapt is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat van dat vallen vind ik erg wazig. Nooit zo ervaren. Lig meestal in bed en dan is het een van mijn benen die een schop geeft om het zo maar te zeggen. Heb daarna vaak ook een ontspannen en behagelijk gevoel. Meestal slaap ik daarna ook lekker. :O Heb het idee dat je lichaam zich echt gaat ontspannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142564

Ik heb zelden last van deze "tick nerveux" - alleen als ik droom dat ik struikel of val (maar misschien is mij droom een reactie op de tick nerveux en niet andersom)

Hier heb ik wel ooit last van, en het is alles behalve aangenaam:

The disorder known as "sleep paralysis" occurs when the brain is awakened from a REM state into essentially a normal fully awake state, but the bodily paralysis is still occurring. This causes the person to be fully aware, but unable to move. In addition, this state is usually accompanied by certain specific kinds of hallucinations. This state usually lasts no more than two minutes before a person is able to either return to full REM sleep or to become fully awake, though the sense of how much time has gone by is often distorted during sleep paralysis. People who are fortunate enough to be facing a clock while having an episode may often be surprised to see how little time has gone by during an episode that seems to last a very long time.

(Bron: Wikipedia)

Ik heb nooit hallucinaties, by the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
DieterVDW schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:11:
[...]

Hehe, ben geen expert, maar dit klinkt me wel als ongelofelijke nonsens hoor :) .
Waarom zou je bloeddruk dan dalen?
Ergens lek geslagen zodat er vlug vlug wat bloed ontsnapt is? :P
je kunt je bloeddruk verhogen door je spieren aan te spannen, waarom zou het de andere kant op dan niet werken? Door ontspanning kunnen spieren meer bloed hebben en daalt je bloeddruk ietsjes.
Anoniem: 142564 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 10:44:
The disorder known as "sleep paralysis" occurs when the brain is awakened from a REM state into essentially a normal fully awake state, but the bodily paralysis is still occurring. This causes the person to be fully aware, but unable to move. In addition, this state is usually accompanied by certain specific kinds of hallucinations. This state usually lasts no more than two minutes before a person is able to either return to full REM sleep or to become fully awake, though the sense of how much time has gone by is often distorted during sleep paralysis. People who are fortunate enough to be facing a clock while having an episode may often be surprised to see how little time has gone by during an episode that seems to last a very long time.

(Bron: Wikipedia)
Dit is net andersom, bij het wakker worden is de geest al volledig bewust maar het lichaam nog in slaap stand...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66372

Smarron schreef op zondag 12 juni 2005 @ 04:07:
[...]
En iedereen je vreemd aankijken enzo. Althans, dat heb ik weleens meegemaakt. Daarom probeer ik ook echt niet in het openbaar te slapen. Blijft echter moeilijk in de trein.

Anyway, mijn vriendin zegt dat ik heel vaak schokken krijg tijdens m'n slaap. Maar ze vindt het wel liev. O+ . Ik heb geen idee dat het gebeurt en dromen doe ik amper (lees: herinner me vrijwel nooit iets). In de trein merk ik het zelf dan weer wel, dan is dat een hele lichte slaap ofzo ? Ik schrik dan ook direct wakker. Mijn vader heeft het ook heel erg, moest er vroeger echt om lachen. Tot op heden weet ik dus niet waarom het gebeurt.
Ik heb het heel vaak in de trein dat ik zo'n schok krijg. Vooral als ik erg moe ben. Dat mensen me dan vreemd aankijken interresseert me niet :+. Ik weet dat iedereen het heeft als ze in slaap vallen (ik, mijn vriendin, mijn ex-vriendin en mijn ex-ex-vriendin had het ook :p). De een heeft het alleen wat zwaarder dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb het dus ook altijd in de trein, heb dus al 1 vrouw getrapt en een man geslagen, kon er niks aan doen.

Het heeft er volgens mij mee te maken dat je licht slaapt (vaak moet je nog wat doen) en iets droomt dat schokkend is, een val of zo.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Anoniem: 85748 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:25:
Dat van dat vallen vind ik erg wazig. Nooit zo ervaren. Lig meestal in bed en dan is het een van mijn benen die een schop geeft om het zo maar te zeggen. Heb daarna vaak ook een ontspannen en behagelijk gevoel. Meestal slaap ik daarna ook lekker. :O Heb het idee dat je lichaam zich echt gaat ontspannen.
Zou dit kunnen door een geknelde zenuw misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08-2024

akakiwi

I believe in the ruling class.

Wist je dat je dit reflex/spasme op kunt wekken?
Tenminste, het lukt mij geregeld.
Ik merkte dat ik altijd meteen in slaap viel nadat ik zo'n schok had ervaren. Tijdens mijn eindexamen HAVO ('96) heb ik geprobeerd dat gevoel op te wekken. Het werkte het beste als ik droomde dat ik aan het fietsen was van huis naar school. Net buiten ons dorp kwam ik dan een haag tegen waar ik onderdoor moest fietsen (in het echt was die er niet op het fietspad). Zodra ik daar onderdoor fietste kreeg ik die schok, schrok ik wakker en viel meteen weer in slaap.
De laatste keer dat ik het bewust heb opgewekt is na de geboorte van mijn zoontje. Die was midden in de nacht geboren en we hadden een nacht over geslagen. Als vader moet je dan de volgende dag vanalles regelen en is er veel hectiek en (positieve) stress.
's avonds de droom opgewekt dat ik van huis naar mijn werk reed en weer onder zo'n haag door. En weer direct na die schok in slaap gevallen.

Ik heb voor mezelf gemerkt dat het niet altijd werkt. Als ik bijvoorbeeld over iets droomde waar ik op dat moment niet dagelijks mee bezig was, dan kwam die haag nooit te voorschijn in de droom. Aangezien ik dagelijks naar school/werk ging/ga werkte het opwekken van een droom waarin de af te leggen route voorkwam het beste.

Klinkt raar, maar je moet het maar eens proberen.
Probeer dan de eerste paar dagen heel bewust te denken aan een vast ritueel en wek er een voor jou ontspannend gevoel bij op. De rest komt uiteindelijk vanzelf. Bij mij tenminste.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66372

Hee, dat is een handige tip voor als ik weer eens alles lig te overdenken in bed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107308

Nu hebben jullie het over schokken waar jullie dus spasmes bedoelen. Ik wilde nu eens kijken of er hier ook mensen zijn die dus echt schokken voelen. Ik heb bij tijd en wijle last van een optrekkend gevoel, meestal vanuit de tenen, naar mijn hoofd van een stroomstoot. Spieren trekken meestal wel ietsje samen maar de impuls reist over het algemeen te snel richting hoofd, waar het een fractie tot zo'n tien seconden kan aanhouden. De pijn, voornamelijk in de bovennek en op het achterhoofd is enorm drukkend(gelukkig zitten er geen pijnreceptoren in de hersenen zelf).

Nu ben ik in de bijzondere situatie geweest dat mijn hersenen getest werden op het moment van zo'n aanval. Op de ECG was een gigantische uitslag te zien voor het apparaat een error gaf en de heleboel over moest. De behandelend assistent had geen idee en de arts kon niets zeggen omdat hij er niet bij aanwezig was geweest.

Omdat jullie het nu toch over spasmes en schokken hebben dacht ik hier weer aan en ik ben toch benieuwd of meer mensen dit wel eens meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb ook wel ns van die schokjes, maar ik heb het vaak net voordat ik in slaap val.
Als ik begin weg te doezelen krijg ik soms zomaar ineens zon spastische beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
@Akakiwi: Waarom wou je dit eigenlijk tijdens je eindexamen? Meestal is dit toch zo stressvol dat je graag geconcentreerd blijft? Of moestje blijven zitten tot 12u smiddags voordat je doormocht ofzo?
En jij wekt dit op in normale/rustige fysische conditie?

@Seekless: En heeft alternatieve geneeskunde oplossing geboden? (Stimulering van je energiebanen die 'in de knoop' liggen). Ervaar je het als een gigantische kramp die je 'bekruipt' en bovenaan altijd nog langer aanhoud tot achteraan je hoofd (verlengde van je hals) ?

Mensen die deze topic nu pas lezen en denken er geen 'last' van te hebben. LET EROP als je gaat slapen, het is heus meer voorkomend dan je zou denken.

Maar een stukje waar ik nog naar benieuwd ben, of het ook kan dat het lichaam een 'schrikreactie' (misschien zoals bij Seekless) plotseling heeft, desnoods gewoon een fractie van een seconde over heel het lichaam, omdat de geest iets naar te verduren krijgt bijvoorbeeld en het lichaam een 'attentie'-shock geeft (terwijl die mogelijk moe) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137247

hmm zoals ik het soms ervaar is het geen schrikreactie.

Ik krijg altijd soort schok wanneer ik bijna slaap, en dan begin te denken 'he ik slaap bijna'. En dan word je door een soort val-gevoel weer wakkerder

hoop dat we het over de zelfde soort schokken hebben? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54895

Ik heb weleens een week lang een zere hand gehad, omdat ik in m'n slaap heel hard m'n bedrand heb gemept. :( Ik droomde dat ik iemand een klap gaf ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 11:39

Korakal

Up up up!

Mizitras schreef op zondag 12 juni 2005 @ 02:03:
@Korakal: Hoe oud ben je en vanwaar ben je? En mja..het verbaasd mij ook wel even dat je ook net vandaag over dit een topic wou beginnen. Zeker dat je het nu niet ziet en daar al een tijdje meer rondspeelt in je hoofd om eens te doen? :)
23, M, Amersfoort :P maar dat stond ook in m'n profiel :+
Vanwege zo'n ervaring die ik de dag ervóór had wilde ik dat topic ongeveer tegelijk met jou openen. Echt stom toeval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Laatst online: 16-05 10:25
Volgens mij zit het als volgt. Ik ben het hier nog niet tegen gekomen, maar het kan zijn dat ik er overheen heb gelezen.
Je hersens filteren altijd alle informatie die binnen komt. Anders krijg je veels te veel info. In je slaap doen ze dit nog meer. Vandaar dat je niet van elk geluidje wakker wordt. Als je slaapt zorgen je hersens er ook voor dat je je spieren niet kan gebruiken. Soms gaat hier iets mis en ga je slaapwandelen.
Soms, volgens mij als je heel plotseling wakker wordt ofzo, wordt opeens de info uit onder andere je oor (en je evenwichtsorgaan) weer doorgelaten, of als je juist als je indommelt valt de info uit je evenwichtsorgaan weg. Omdat dit zo plotseling gebeurt, kan je het als vallen ervaren, waar je dan weer op reageert met die schok beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 08:56

Kleintje81

Blaat

Ik merk het ook weleens dat ik zoiets krijg voor het slapen gaan in bed liggend.

Ook heb ik het idee dat ik dit soms overdag vertoon op bijvoorbeeld het werk, als ik heel druk bezig ben of als een collega denkt grappig te zijn en mij een tikje te geven. Het lijkt naar mijn idee het zelfde gevoel, alleen ik denk dat dit laatste met spanning of stress te maken heeft (ga ook vrij volop in m'n werk, en ben vrij gevoelig voor emoties van klanten).

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126508

Heb ik ook heeel soms als ik bijna in slaap aan het vallen ben, ik heb altijd maar 1 iemand gekent die dit ook had.. maar blijkbaar komt het wat vaker voor.. maar de meeste mensen die ik gevraagd heb of ze dat ook hebben kijken me raar aan :P Het is bij mij een hele korte stoot door heel m'n lichaam en ik zie vaak ook een soort flits van allemaal gekleurde patronen (meestal maar 2 kleuren) en hoor ook een geluid als een slag of een stoot maar altijd wel een ander geluid. Is dit voor jullie ook zo?

Oh ja, en ik ben linkshandig.. misschien dat het er ook wat mee te maken heeft.. zij jullie dat toevallig ook?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 126508 op 29-06-2005 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136005

Mizitras schreef op zondag 12 juni 2005 @ 04:43:
[...]

Dit is zo'n koude rilling over je rug zeker? Die houd 'langer' aan dan die enkele schok(jes) hoor. Het is erg kort, maar de rilling is langer ondervind ik. Ik denk dat die ook puur psychisch gemaakt is.
Ik heb dit heel vaak als ik bijvoorbeeld denk aan vroeger, toen ik als kind een keer met mijn voortanden over onze bank schraapte ( geen leren :P ) Of als ik denk dat ik door een ijsje heenbijt...
Dan krijg ik ook opeens zo'n koude rilling over m'n rug, maar het is niet echt raar, eigenlijk best logisch. En zo heel irritant is het nou ook weer niet :Y) . Hebben jullie trouwens ook wel eens dat als jullie net wakker zijn, een minuut of vijf, dat jullie ogen spontaan 'raar' beginnen te doen, dus dat je even vlekken ziet en het gevoel krijgt dat je flauw valt maar dat het net op het goede moment wegtrekt? Ik heb dat nu dus al aardig wat jaren, vindt het op zich ook niet echt vervelend, maar ben wel benieuwd of meer van jullie er last van hebben.

offtopic:
Nu ik er aan denk; pas zag ik op Discovery een stukje over dwangneurosen geloof ik, in ieder geval was daar een vrouw die dat dus had, en die had het gevoel dat ze alles symmetrisch moest doen dwz. tikte ze bijvoorbeeld met haar linkerhand op een stoel, dan deed ze dat ook met haar rechterhand, vervolgens nog eens met haar rechterhand, en dan weer met links, en dan was het weer goed. Hier heb ik dus ook ontzettend veel last van, niet dat ik het _moet_ van mezelf, maar ik doe het gewoon, als ik me verveel of als ik op de fiets zit, het lijkt zelfs wel een beetje op een spelletje. Ik vind het zelfs wel wat op Tetrisstenen lijken als je het in een soort 'tabellen' zet, dan zou het er zoiets uitzien:

code:
1
2
3
4
5
6
L  |  R

+  | 
   |  +
   |  +
+  |
offtopic:
En dan ga ik bijvoorbeeld dit weer zien als 1 plusje, dus dan ga ik weer verder door.

code:
1
2
3
4
5
6
L  |  R           L  |  R          L  |  R             L  |  R

+  |                 |  +             |  +             +  |     
   |  +           +  |             +  |                   |  + 
   |  +           +  |             +  |                   |  +  
+  |                 |  +             |  +             +  |

offtopic:
En dan ga ik dit weer als 1 plusje zien, en zo gaat het dus steeds langer duren, en dan opeens stop ik ermee, omdat ik vergeten ben waar ik was gebleven, ik denk dat ik misschien een beetje te ver gegaan ben, maargoed, misschien dat 1 van jullie dit herkend en hierop kan reageren, misschien zelfs wel een verklaring :). Of misschien ben ik gewoon een über-neurotisch kind?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 136005 op 01-07-2005 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Op de andere dele van de vorige post(s) wil ik zeker nog terugkomen.

Maar op het ene deel van hierboven:
Hebben jullie trouwens ook wel eens dat als jullie net wakker zijn, een minuut of vijf, dat jullie ogen spontaan 'raar' beginnen te doen, dus dat je even vlekken ziet en het gevoel krijgt dat je flauw valt maar dat het net op het goede moment wegtrekt? Ik heb dat nu dus al aardig wat jaren, vindt het op zich ook niet echt vervelend, maar ben wel benieuwd of meer van jullie er last van hebben.
Dit zal te maken hebben met je bloedsomloop. Als je net wakker bent, liefst gewekt uit een diepe slaap, en je springt recht om de telefoon te gaan opnemen die op een hoger verdiep (trap gebruiken) zich bevindt, zal je lichaam ook moeten aanpassen.
Dan (door een tekort) begin je sterretjes, wazig, of zwarte vlekken te zien. Als je weinig hebt gegeten, en smiddags een krachtinspanning leverd (je rent keihard om een trein/bus/tram/ijswagentje :9) in te halen, kan het ook even 'slecht' met je gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoRsTeNBoY
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
Anoniem: 100816 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:45:
Correct !!!

Als je gaat slapen en je staat op het punt om in te slapen dan kan het gebeuren dat je hart een slag overslaat om van hoog ritme naar laag ritme te gaan (ipv geleidelijk), de afwezigheid van deze tik geeft dus het vallen tot gevolg (alle dromen beleef je op een fraktie van een seconde, we denken dat we heel de nacht droomde ;) om het argument 'een tijdje vallen' tegen te gaan :) )

dit is wat ik al tijdje ervan denk te weten :)

[ Voor 5% gewijzigd door WoRsTeNBoY op 17-08-2005 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik merk de laatste tijd dat ik dit ook heb.
Dan wordt ik een beetje moe, gedachten beginnen wat af te zakken, en dan "tik", zon gekke stuiptrekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
gooide laatst toevallig mijn afstandbediening op die manier in drie stukken, beetje jammer dus.

Er komen wel veel verschillende theorieen voor bij, dat van die bloeddruk wist ik dus echt niet.
Misschien een beetje hetzelfde dat je zo'n headrush krijgt als je te snel opstaat als je op je hurken hebt gezeten/ voorover hebt gehangen? Heb daar nl ook altijd last van, dan schijnt je bloeddruk te hoog te zijn. Ik val vaak gewoon even om, dan wordt alles zwart voor mijn ogen.

ik blijf bij mijn theorie dat het (soms) kan komen dat je evenwicht eerder in slaap valt als jij. Maar het kan misschien ook dat je hersenen in 'ruststand' gaan en dan soms per ongeluk onwillekeurig signalen uit zenden.
Ik vraag me wel altijd af of ik nu eerst droomde dat ik me verstapte of dat zoiets precies tegelijkertijd gebeurt, aangezien dromen slechts seconden of fracties van seconden duren. Wat denken jullie? Eerst de droom, of eerst de reflex? edit: Of gewoon tegelijkertijd in werking gezet?

[ Voor 4% gewijzigd door Ranewen op 17-08-2005 20:48 ]

If you can't write, there is nothing left.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100952

Ik heb laatst toevallig ongeveer hetzelfde meegemaakt als The_Lizard_Queen... Ik werd opeens wakker met gigantische pijn in mijn grote teen, dus ik kijken.. opeens een gescheurde teennagel, en bloed eronder.. zat er op het behang van m'n muur ter hoogte van mn voet dus ook een flinke beschadiging :s

ik kan wel herinneren dat ik in mijn droom heb geschopt (normaal herinner ik me echt niets van mijn dromen), maar ik denk eigenlijk eerder dat dat een reactie is van m'n schop...

Wel een beetje jammer... loop nu al paar dagen met blauwe teennagel rond... stom lichaam!
Pagina: 1