xxplosiefje

Pagina: 1
Acties:

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik host bij een gozer met een chello verbinding, nou is er een probleem:

Ik kan thuis wel op die ftp komen en dingen uploaden, maar hier op mn werk waar ze Surfnet hebben kan ik dat niet.

Ik heb het aan een gozer van de helpdesk hier gevraagd en die beweerd dat die verbinding van chello niet "sterk" genoeg is.
Nou vind ik dat onzin want ik kan wel op die FTP van die gozer zelf komen.
Hij heeft een bakkie als proxy draaien, en z'n ip geforward naar zijn eigen bak, daar draait die ftp waar ik hier wel op kan en ik kan dus niet op die ftp van de proxy.

Thuis lukt het allebei.

Weet iemand waar dat aan kan liggen???

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Het ligt in ieder geval niet aan de "sterkte" of "zwakte" van welke verbinding dan ook want dat moet natuurlijk niks uitmaken.. Je zal hooguit iets merken doordat je transfer snelheid iets afneemt. Het lijkt me logischer dat ze op je werk een 1 of andere vuurmuur hebben die jou dus niet op bepaalde ftp sites toelaat.. Draait die ftp server op poort 21?? Als dat niet zo is zou je em eens een dagje op poort 21 kunnen laten draaien en es kijken of je er dan nog steeds niet op komt..
Succes!

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Misschien hebben ze op je werk poort 20/21 dicht. Kun je op je werk wel naar andere FTP servers FTP-en?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wil je de volgende keer a.u.b een goeie topic naam kiezen, dit slaat nergens op!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Op vrijdag 12 januari 2001 09:18 schreef xxplosiefje het volgende:
Ik host bij een gozer met een chello verbinding, nou is er een probleem:

Ik kan thuis wel op die ftp komen en dingen uploaden, maar hier op mn werk waar ze Surfnet hebben kan ik dat niet.

Ik heb het aan een gozer van de helpdesk hier gevraagd en die beweerd dat die verbinding van chello niet "sterk" genoeg is.
Nou vind ik dat onzin want ik kan wel op die FTP van die gozer zelf komen.
onzin dat chello niet sterk genoeg is
Hij heeft een bakkie als proxy draaien, en z'n ip geforward naar zijn eigen bak, daar draait die ftp waar ik hier wel op kan en ik kan dus niet op die ftp van de proxy.

Thuis lukt het allebei.

Weet iemand waar dat aan kan liggen???
Op je werk zit je achter een firewall. Of je mag niet ftpen, Of de verbinding is op je werk niet helemaal netjes geconfigureerd of de verbinidng tussen de ftpserver en de proxy van die Chello knaap is niet goed geconfigureerd.

• Puntslash
  • Niet online
Wil je de volgende keer a.u.b een goeie topic naam kiezen, dit slaat nergens op!
Sorry, ik had nog een koekje hier, en dan hoef je niet inteloggen maar ik d8 van wel
Misschien hebben ze op je werk poort 20/21 dicht. Kun je op je werk wel naar andere FTP servers FTP-en?
Ik mag gewoon ftp-en, ik kan ook naar mn huis, of waar ik wil
Draait die ftp server op poort 21??
Nee op 2121, 21 draait zijn eigen ftp, waar ik wel op kan :(
of de verbinidng tussen de ftpserver en de proxy van die Chello knaap is niet goed geconfigureerd.
Dat zou kunnen, ik ga er denk ik vanavond ff langs om linux+apache te installeren

Iedereen bedankt voor de snelle reactie

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

als je wel naar poort 21 kunt ftp-en en niet naar 2121 denk je dan niet dat ze daar op je werk poort 2121 dicht hebben?

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op vrijdag 12 januari 2001 10:28 schreef jelmervos het volgende:
als je wel naar poort 21 kunt ftp-en en niet naar 2121 denk je dan niet dat ze daar op je werk poort 2121 dicht hebben?
solved :)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Puntslash
  • Niet online
Zou kunnen :(

Ik probeer wel wat dingen

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Passive ftp toevallig ofzo?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

En de dns?

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je dan thuis wel je ftp goed ingesteld? Misschien verkeerde rechten. Kom je d'r bij een vriend wel op?

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Pagina: 1