Toon posts:

nForce2 400 Chipset; maximale temperatuur?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

Ik heb een vraagje; heeft iemand enig idee hoe warm de nForce2 400 chipset mag worden op een Chaintech Zenith 7NJS mobo? Er zat op mijn mobo een ven op die chipset maar deze ven loopt er aan (en maakt dus een teringherrie). Nu heb ik die ven eraf gehaald. De pc staat in een gangkast (zonder kap) en er wordt via een ventilator (aan de onderkant van een deur) koude lucht de gangkast ingezogen. Als ik met Motherboard Monitor 5 aan het controleren ben, blijft de temp van de chipset zo rond de 39/40 graden hangen. Is dat een probleem of kan de chipset nog hogere temperaturen aan?

• Nephalem82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:19
Lijkt me voor de situatie een acceptabele temperatuur , bij 47~50c zou ik er wel ff een passief koelblokje opzetten. voor de rest geld als ie stabiel is , dan is het goed.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zat op mijn mobo een ven op die chipset
Een ven :?
U hebt on line gezocht in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands

ven (het ~, ~nen)
1 meertje in de heide
2 plas ontstaan door het uitbaggeren van veen => trekgat
Als er daadwerkelik een ven op je chipset zat zou ik je aanraden je computer uit het moeras te halen 8)7

Maar ervan uitgaande dat je een fan bedoelde:
Als je leenwoorden gebruikt, doe het dan goed, als dat te hoog gegrepen is, gewoon NL gebruiken...

Vaak zijn die dingen redelijk onnodig in een fatsoenlijk geluchte kast. Maar dat had je ook met een beetje zoekwerk kunnen vinden. Op GoT komt deze vraag betrekkelijk vaak voorbij. En met betrekking tot de vraag over exact welke temperaturen aanvaardbaar zijn - wat zegt www.nvidia.com ? - je hoort op zoek te gaan voor je hier post :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.