Toon posts:

Trust USB 2.0 PCI Card en externe hdd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Ik heb een probleem met m'n nieuwe externe hardeschijf. Deze sluit ik aan op een tevens nieuw pci usb kaartje , type Trust 5 port usb 2.0 pci card. Op het kaartje zit een VIA chipset, VT6202
Wanneer ik dit doe, heb ik echter enkel 1.0 snelheid of loopt de pc vast :(. Wat heb ik allemaal al gedaan:
SP1 geinstalleerd onder XP
via drivers gedownload geinstsalleerd.

Maar neen, het blijft of vastlopen of op 1.1 snelheid

Ik had nog een ander usb2.0 kaartje met exact dezelfde chipset, en jah deze werkt op usb2.0, met een transferrate van 14 mb/s. Alleen nu ga ik kopieren en na een paar bestanden valt ie telkens weg :( dus dan krijg ik veel foutmeldingen.

Wat een geklooi is het zeg :( had ik niet verwacht.

Als ik het nie voor elkaar krijg zal ik een ander usb2.0 kaartje moeten hebben ZONDER via chipset. Welke moet ik dan echte rhebben? Alvast bedankt

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Er zijn ook wel USB2 kaartjes met een ALi chip, maar die werken ook niet altijd lekker. Een Ipod i.c.m. een ALi kan problemen geven.

Uit ervaring kunnen USB2 kaarten ook problemen geven in PentiumII en III systemen.

Maar steek die Trust eens in een ander PCI slot, de bovenste of de onderste.

[ Voor 4% gewijzigd door PD2JK op 12-06-2005 11:49 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Nee werkt niet helaas :(. Iemand?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

probeer het eens met sp2 van xp ?
wat voor mobo heb je trouwens ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Het is een MSI p3 bord met via chipset.

Ik heb nu een snelheid van 14 mb/s gehaald, maar wanneer ik bijv mp3's overkopieer krijg ik na een liedje of 10 de melding "unsafe removal of device". De verbinding valt dan dus weg. Snap er nix van

Verwijderd

Topicstarter
Mmm de IRQ wordt gedeeld door de usb kaart EN de netwerkkaart

Ik ga nog ff verder spelen. Suggesties blijven welkom!

Verwijderd

Topicstarter
en met Hd Tune krijg ik enorme "falldowns" wanneer ik benchmark

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu eindelijk een snelheid van 15 mb/s
Maar de connectie wordt iedere keer verbroken!! Please !! ik ben al heel de middag bezig maar het lukt me niet

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt vanalles al geprobeerd, kga anders maar een nieuw kaartje halen met andere chipset. Heb namelijk getest met een Ali kaartje en dat ging perfect.

Maar toch blijft het stom dat het met m'n beide Via kaarten niet naar behoren werkt

• hansv
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-06-2005
Ook ik heb een externe harde schijf (Maxtor). Met een 1.0 USB poort geen probleem. Ik heb ook de 5 poorts TRUST PCI kaart met USB 2.0 angeschaft en vervolgens op geen enkele manier verbinding kunnen krijgen. Heel soms wordt de harde schijf dan wel herkend, maar vervolgens krijg ik het bericht dat de schijf niet is aangesloten. Alle drivers opnieuw gedeïnstalleeerd en weer geïnstalleerd. Gebruik ook XP SP2. Het is echt vreemd. Ik heb nu een sweex 4 USB poort en 2 FireWire poort PCI kaart besteld. Ik heb het weer even gehad met Trust.

Hans

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:43
Hmm, VIA USB 2.0 kaartjes...horror :X

Die dingen zijn niet echt compatible met oudere systemen, heb ooit eentje van sweex gehad, werd prima herkend in windows, maar alles wat je erin stak, werd gewoon niet gedetecteerd :X

Probeer een USB kaart met NEC chip te vinden, sweex heeft ze ook wel in het assortiment zitten, je moet alleen goed opletten dat je niet de VIA versie meeneemt ipv de NEC versie (aantal poorten: VIA heeft 3 extern, 1 intern, NEC heeft 4 extern, 1 intern).

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
_JGC_ schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:57:
Hmm, VIA USB 2.0 kaartjes...horror :X

Die dingen zijn niet echt compatible met oudere systemen, heb ooit eentje van sweex gehad, werd prima herkend in windows, maar alles wat je erin stak, werd gewoon niet gedetecteerd :X

Probeer een USB kaart met NEC chip te vinden, sweex heeft ze ook wel in het assortiment zitten, je moet alleen goed opletten dat je niet de VIA versie meeneemt ipv de NEC versie (aantal poorten: VIA heeft 3 extern, 1 intern, NEC heeft 4 extern, 1 intern).
idd wou net zeggen, dr was wat met die VIA usb2.0 kaartjes :+
mn pa heeft van die gevallen onboard (KT333 chipset) en dat is zelfs horror :|

404 Signature not found

• hansv
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-06-2005
Tanks, ik heb van Sweex een 4 USB, 2 firewire kaart besteld. Deze is met NEC chipset. Zal nog berichten of het werkt.

Hans

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-03 22:26

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Hmm, heb net ook zo'n kaartje gekocht om USB 2.0 in deze oude PC te hebben voor m'n externe harde schijf :X Dus ook een VIA VT6202 chip, de kaart wordt goed gedetecteerd door Windows XP SP2, de harde schijf ook, maar nu komt het: de snelheid is belabberd.

Om een bestand van 230 MB over te zetten duurt het 50 seconden, met 100% CPU gebruik. Precies alsof de kaart geen DMA gebruikt. Ik probeer 'm straks eens in een ander PCI slot. Andere drivers hielpen tot nu toe niets.

Systeem: Intel Celeron 1300 MHz op Asus TUSL2-C.

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-03 22:26

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

De kaart in een ander PCI slot gestoken en het probleem lijkt opgelost, 10 seconden nu voor hetzelfde bestand, en geen 100% CPU gebruik meer _/-\o_ Er zit trouwens een VT6212L chip op de kaart, maar op de foto op de doos staat een VT6202.

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb hier een USB 2 kaartje ook zo'n budget (noname) met VIA chipset, en dat loopt op USB 2 (wel in Linux hier, nog niet met Xp geprobeerd). Heb je bij het installeren aangegeven dat je op internet naar drivers wou zoeken? Dan installeert xp gecertificeerde drivers, misschien dat dat helpt...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1