Toon posts:

[iTunes] Scannen van directories in library?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik sinds gisteren voor het eerst iTunes, terwijl ik altijd winamp heb gebruikt. Nu heb ik de directory met al m'n muziek eraan toegevoegd, maar als ik nieuwe muziek in die directory zet komt die niet in iTunes te staan.

Het lijkt mij een behoorlijk simpele vraag maar ik heb er al een tijd naar zitten zoeken maar ik vind niet hoe ik nieuwe files in die directory kan toevoegen. In winamp werkt het via 'rescan folders'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe het nu trouwens door opnieuw die directory toe te voegen, maar daardoor worden ook alle .wma files opnieuw geconverteerd wat mij acher laat met tientalle dubbele files in Mijn Muziek :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:31
denk dat je het op windows gebruikt?

iig op de mac voeg ik het toe door gewoon de mp3 naar het itunes window te slepen en te laten vallen op het foldertje "library"

hij kopieerd hem dan automatisch naar de folder op de harde schijf waar de library staat en wordt dan ook in itunes toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:42

franssie

Save the albatross

je hebt een edit knopje om je post aan te passen ;)

verder gebruik ik ook het herscannen van de directory maar heb gans geen wma files dus jouw probleem heb ik niet.

ik ga wel je post volgen want an sich is het een leuke feature request richting apple denk ik?

edit: bolle, dat werkt volgens mij ook bij windows (ik zit nu op mijn mac op reis dus kan het niet testen) ... nadeel daarvan is dat je zelf moet sorteren wat nieuw is en wat niet, TS wil dat liefst geautomatiseerd zien en ikke ook

[ Voor 31% gewijzigd door franssie op 11-06-2005 23:34 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me een meer dan logische functie inderdaad.

Is het trouwens gebruikelijk om je muziek te kopieëren naar de iTunes folder? Ik weet nog ff allemaal niet wat ik ervan moet denken :s

Oja franssie, handig hoor die edit knop ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 23:36:
Lijkt me een meer dan logische functie inderdaad.

Is het trouwens gebruikelijk om je muziek te kopieëren naar de iTunes folder? Ik weet nog ff allemaal niet wat ik ervan moet denken :s

Oja franssie, handig hoor die edit knop ;)
Standaard kopieert iTunes alle toegevoegde muziek naar z'n eigen muziek folder. Dit kun je in de voorkeuren uitzetten. Als dat uit staat, worden in de Bibliotheek alleen referenties naar de bestanden gemaakt en worden ze niet naar de iTunes muziek folder gekopieerd. De reden dat je muziek in iTunes zelf moet toevoegen en niet gewoon de muziek in de iTunes muziek folder kunt zetten, is omdat iTunes een index bijhoud van alle muziek in de Bibliotheek om bijvoorbeeld snel te kunnen zoeken. Als je op een Mac werkt is er wel een manier om ervoor te zorgen dat muziek aan iTunes wordt toegevoegd als je ze in een bepaalde map sleept.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:31
franssie schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 23:33:
edit: bolle, dat werkt volgens mij ook bij windows (ik zit nu op mijn mac op reis dus kan het niet testen) ... nadeel daarvan is dat je zelf moet sorteren wat nieuw is en wat niet, TS wil dat liefst geautomatiseerd zien en ikke ook
als ik iets nieuws download, download ik dat gewoon in een bepaalde folder, als het klaar is importeer ik het in mn itunes en klaar.

op de mac zou ik eventueel nog automator kunnen gebruiken die automatisch die directory scanned om de zoveel tijd op *.mp3's en ze dan toevoegd maar zoveel download ik niet ;)

verder als ik een cd rip druk ik gewoon op import, hij zet ze om naar mp3 en zet ze automatisch in de itunes folder, gesorteerd en alles. makkelijker kan niet imho :)

verder over die dubbele files:
stel dat je de WMA files allemaal weg wilt knikkeren, ga je naar je library folder, sorteer alles op "kind" en dan alle wma files selecteren en deleten

verder kan ik niet echt iets bedenken hoe je alleen de dubbele wma files kunt deleten
Pagina: 1