Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Inleiding
Elke gamer weet het, de kwaliteit van je muis heeft grote invloed op je prestaties. Zeker in first person shooters (FPS). Nu zijn er drie interessante muizen:
• Logitech MX1000 (€55)
• Razor Diamonback (€50)
• Logitech MX518 (€45)

Ok, deze muizen zijn vergeleken en bijvoorbeeld Tomshardware schrijft er over. Het lijkt veel op persoonlijke smaak te berusten en voor het verschil in euro's hoef je ook niet moeilijk te doen. Tom vindt voor de FPS'er de Razor Diamondback een hele fijne muis. De Diamonback in volle glorie:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1095261529.jpg

Maar ik hoor niemand meer over een ander goede muis, de:
• Logitech MX310 (€23)
In de anderhalf jaar oude review van Tomshardware lees je zeer positieve verhalen over deze mx310 muis. Voor gamen moest je toen die muis hebben. Geen ziljoen knopjes die je niet gebruikt, maar wel een goede sensor. Zeker gezien de huidige prijs van de mx310 is dit een interessante optie. Waarom meer betalen als je met 23 euro ook prima vooruit kan?
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/2248.jpg

De vraag
Nu vroeg ik mij dus af, wat vinden jullie? Welke muis is beter? Wat zijn je ervaringen :?

Links
Razer Diamondback - MX510 killer?
logitech mx310 of 500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146534

Destijds werden die Razor muisjes geleverd met geen goed software, waardoor deze muisjes in winxp niet goed werkten. Let dus op dat je de laatste revisie pakt.
Razor is 2x zo duur, is nauwkeuriger en heeft wat meer knoppen (welke overigens niet duidelijk te zien zijn; alleen te 'voelen' aan de zijkanten).
Heb een 310 gehad, vond hem qua gewicht te licht voor gamen. Puur persoonlijk
De Razor ziet er wat sjieker uit en is voor gaming beter.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:21
ik had voor ik mijn diamondback had een mx310 en al gaf je me die 25 euro terug, of zelfs de complete prijs van de diamondback, ik zou niet weer terug gaan. De mx310 heeft een lekkere vorm die op dezelfde manier gestuurd word als de diamondback (hierom heb ik de mx310 gehaald ipv de mx510, ik vind handpalm muizen niet geweldig). De diamondback heeft dezelfde functionaliteit qua knoppen alleen veel gevoeliger. En last but not least de diamondbacks nauwkeurigheid is niet te vergelijken met die van de mx310. waar ik met de mx310 in DF op 400 meter met 4 pixels tegelijk verplaatste met mijn visier doe ik dat nu met 1 pixel tegelijk door mijn diamondback.