Verwijderd gastenboek toch vol gespammed???

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 20:56

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Ik heb een erg vaag probleem, en hoop dat ik het hier op de juiste plek heb staan.

Ik heb een webspace bij mijn ISP ( @home) met het gastenboek dat @home beschikbaar heeft.

Nu wil het geval dat er erg veel spam in geschreven word, wat niet de bedoeling is natuurlijk. Nu heb ik ten einde raad het file addguest.html zolang verwijdert, zodat mensen niks meer kunnen invullen en dus posten.

Maar er blijft spam in bijgeschreven worden??? Ik heb counters erin geplaats om te kijken hoe of wat, maar er vind geen registratie plaats buiten mijn eigen bezoeken en gasten die ik zeker weet die niks posten....

Hoe kan dit? Is mijn account gehacked bij @Home, of is er iets anders aan de hand?

Wie weet hier een oplossing voor?

Making an ass of myself since the 70's

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ER zijn meerdere oorzaken hiervoor:
1. zijn de overige pagina's nog wel beschikbaar en bestaat er geen mogelijkheid om daar een nieuwe item toe te voegen?
2. Waarschijnlijk maakte addguest.html gebruik van een cgi, php, asp pagina / script (die nog wel aanwezig is) en maken die spammers gebruik van guestbook-flooder/spammer-scripts

:)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
BtM909 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 22:18:
ER zijn meerdere oorzaken hiervoor:
1. zijn de overige pagina's nog wel beschikbaar en bestaat er geen mogelijkheid om daar een nieuwe item toe te voegen?
2. Waarschijnlijk maakte addguest.html gebruik van een cgi, php, asp pagina / script (die nog wel aanwezig is) en maken die spammers gebruik van guestbook-flooder/spammer-scripts

:)
1. ja rest is er nog wel, de rest goede vraag, ben helaas geen html kenner.
2. het gastenboek werkt via cgi/bin van @home, daar zit je aan vast helaas, iets ander werkt niet aangezien je gaan database kan draaien daar :(

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Ik vermoedt dat bij diegenen de addguest.html nog in hun cache staat, en zo kunnen zij dus nog wel posten. Staan je cache headers wel zo ingesteld dat de pagina's niet gecached worden?

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
André schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 23:50:
Ik vermoedt dat bij diegenen de addguest.html nog in hun cache staat, en zo kunnen zij dus nog wel posten. Staan je cache headers wel zo ingesteld dat de pagina's niet gecached worden?
Hoe zou ik dat moeten doen?
Ik werk met coffeecup html... ( als dat helpt )

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Mjah, verdiep je eens in cache headers zou ik zeggen, oa met de search ;)

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

waarom haal je niet gewoon dat hele gastenboek weg :?

Stoer; Marduq

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49
Worden alle berichten weggeschreven naar een html-bestand (guestbook.html ofzo)? Dan is het misschien een idee om dat bestand een andere naam te geven, zodat het cgi-script het niet meer kan vinden. Een andere optie is om de rechten op het bestand te veranderen in alleen-lezen

[ Voor 17% gewijzigd door Eärendil op 12-06-2005 20:02 ]

Pagina: 1