Toon posts:

Flits schoen voor canon 350D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een "flits schoen" voor een canon 350D, ik heb bij mij in de buurt al een aantal foto zaken gebeld maar geen succes.

Het gaat dus om de conector die je op je camera schuift, ik heb nu een Sea and Sea flitser met Nikon aansluiting, die wil ik vervangen met een canon exemplaar.

Geen idee waar ik dit kan vinden, heb al een paar uurtje gegoogled.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat je nodig hebt, is een hot-shoe adapter voor Canon voor de flitser die je gebruikt. Ik zou beginnen met informeren bij de fabrikant van de flitser of zoiets bestaat en waar je het kunt kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is voor gebruik in een onderwaterhuis de flitser is met een standaard nikonos kabel verbonden met het huis, in het huis zit een kort kabeltje met een Nikon conector, ik denk dat er voor een adapter geen plek is. De nikon conector kan ik openschroeven en verwijderen, dan hou ik een aantal "draaden" over, aan die draaden wil ik een canon conector bevestingen.

• koraks
  • Niet online
Misschien kun je wat meer info over de flitser posten (typenummer enzo) en wat plaatjes van de dradenbos die je overhoudt.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Sea and Sea YS120, helaas heb ik maandag pas weer de beschikking over mijn huis, dan zal ik wel een aantal plaatjes schieten.

• koraks
  • Niet online
Ik heb inmiddels wel uitgevonden (jij wellicht ook ;) ) dat je flitser in ieder geval nooit goed met de camera zal kunnen communiceren. Oftewel: je kunt hem alleen in manual-mode gebruiken, aangezien er geen TTL-communicatie tussen de YS120 en een Canon body mogelijk is. Ik denk dat je dan alleen nog maar hoeft uit te vogelen welk draadje massa (aarde) is en welk draadje de trigger voor de flitser is. Dit kun je dan d.m.v. een (gemodificeerde) hot-shoe adapter met de camera verbinden.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, dat van geen TTL wist ik wel, weet jij mischien welke (web)winkels zo'n hot-shoe verkopen??

• koraks
  • Niet online
Nee, sorry, geen flauw idee. Misschien kun je iets fabrieken van een oude, defecte flitser met hot-shoe?
Pagina: 1