Toon posts:

[XP] error loading operating system

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Aller eerst sorry als dit topic in een verkeerd forum is geplaatst ik wist niet waar hij anders in moest staan. En ik weet ook dat dit een veelgestelde vraag is.

Ik heb mijn pc nieuw gekocht (gisteren) en ben sindsdien niks anders dan bezig met het proberen te installeren van XP.
specs:
- Gigabyte 8ip775-g
- Samsung HD
- Intel Pentium 4(800FSB, 1MB chache)
- Kingsten 512-DDR 400mhz

Ik krijg een error bij het opstarten van de pc "error loading operating system". Dit krijg ik als ik windows XP wil installeren. Na de eerste boot geeft hij de error, of als ik druk om te booten vanaf de cd dan begint hij overnieuw.

Wat ik al geprobeerd heb:
1. installeren van win95 en daarna xp
- Als windows 95 was geinstalleerd en opnieuw wilde opstarten kreeg ik een error (nog toen ik in dos zat) dat hij opnieuw opgestart moest worden.
2. fdisk/ mbr
- geen resultaat
3. fixboot en fixmbr
- geen resultaat
4. Windows xp zelf op normale wijze installeren
- error dat het operatie systeem ontbreekt.
5. Met fdisk partities aanmaken en deleten en actief zetten etc.
- Geen resultaat
6. Partities verwijderen door installatie van windows xp en zelf een NTFS partitie laten maken en installeren
- Operatie systeem ontbreekt.

Nu ben ik bezig met killdisk (www.killdisk.com) en hij zegt dat hij nog wel lekker 8 uur bezig kan zijn.

Ik hoop dat dit gaat werken.
Het vreemde is ook, dat ik windows xp 1 x keer heb kunnen installeren toen ik win95 er voor had geinstalleerd (terwijl 95 ook niet wilde opstarten). Maar toen kwam ik wel in windows xp. Toen wilde ik partities laten aanmaken van "opslag ruimte wat niet is toegewezen", die dan samen laten voegen met de huidige partitie. (door partition magic) Dit heeft denk ik een error gegeven want toen mijn pc opnieuw opstarten gaf hij weer "operatiesysteem ontbreekt".

Ik ben teneinde raad. zeker als killdisk niet werkt.

Ik heb alles nieuw gekocht en Alternate (een bedrijf) zei dat het allemaal compatible is met elkaar. Mijn HD is denk ik niet corrupt omdat ik al eens in windows xp heb gezeten...

Iemand nog tips? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2005 22:07 ]

Verwijderd

Beste Devoney,

Ondanks dat alles nieuw is, lijkt het toch dat er iets mis is met je harde schijf.
Wat ik aanraad is om zowiezo je harde schijf te testen met de hitachi diagnostic tool

- http://www.hitachigst.com...nloads/dft32_v404_b00.exe

Probeer eens ook andere besturings problemen zoals Windows 98/2000 of e.v.t knoppix ofzo als je dat hebt.
Test ook even alle andere hardware zoals geheugen (www.memtest.org). (ook al ben ik ervan overtuigd dat het waarschijnlijk aan je harde schijf ligt.)

Mocht dit allemaal toch geen oplossing bieden, dan is er toch een compatibaliteits probleem of een defect.

Succes