[XP] Geluids-trayicon verdwijnt steeds

Pagina: 1
Acties:

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 13:47
Als ik windows opstart staat mijn volume tray icon niet in mijn systray. Als ik vervolgens in het configscherm onder geluiden en audio apparaten "Pictogram voor het volume in systeemvak plaatsen" een keer uitvink en weer aan vink en vervolgens OK geef komt ie er wel bij te staan. Maar bij de volgende boot is ie weer weg.

Ik heb wel gezocht maar kan eigenlijk niks vinden voor deze rare gedraging.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Specificaties van je moederbord en de rest graag?

Alle drivers geiinstalleerd ? Bios up to date, drivers up to date, foutmeldingen in je eventviewer ?

Sorry, de glazen bol is met een grote revisie naar Microsoft 8)7

Dus: meer informatie :P

[ Voor 24% gewijzigd door aReaRe op 12-06-2005 03:25 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 13:47
Bios is up-to-date, evenals de drivers.
Mijn events zijn verder leeg. ze bevatten iig geen relevante meldingen.
Ik draai nog wel SP1, SP2 komt er bij niet op.

Het vreemde is dat hij het zo begon te doen zonder dat er iets aan de configuratie is gewijzigd (ik draai +2 jaar op de zelfde installatie) ook geen software ofzo.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Geluidsdrivers al eens even opnieuw geïnstalleerd? En misschien eens gekeken of Windows-update het apparaat herkent?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Als ik op google zoek naar http://www.google.com/sea...con+system+tray+disappear
kom ik terecht bij deze site met een hele hoop workarounds:
http://www.michna.com/kb/WxSystray.htm

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
ik weet dat het al een oud topic is, maar ik heb sinds vandaag eindelijk de oplossing gevonden (hier) voor een probleem dat ik al heel lang heb en tot nu toe nog nooit een oplossing voor had gevonden. Ook heb ik gezien dat veel mensen zoeken naar een oplossing en nooit een oplossing vinden.

Het probleem:

Na het opstarten verdwijnen sommige icoontjes:
bij mij o.a.: volume, hardware veilig verwijderen, activesync en nog een hele hoop meer

alle instellingen stonden goed, de programmatjes werden wel opgestart, maar de icoontjes in de system tray waren er gewoon niet.

Ik had al wel uitgevonden dat alle icoontjes wel zichtbaar werden als je uit- en weer inlogd.
ook hielp het soms om een tijdje te wachten voordat je inlogd (als je handmatig inlogd)

De oplossing (voor mij dan):

Zorg dat in 'Mijn Netwerklocaties' ingesteld staat om 'Pictogrammen voor UPnP apparaten in het netwerk' te VERBERGEN. niet laten zien dus.
nu zijn bij mij alle icoontjes weer zichtbaar.
Pagina: 1