Toon posts:

Pc hangt bij het afspelen van videobestanden

Pagina: 1
Acties:

• SICK
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 19-09 09:38
Ik heb het probleem dat mijn mediaspeler vast hangt als ik een videobestand wil afspelen ( .avi, .mpg, .wmv ). Ik moet em dan sluiten in taskmanager waar hij 99% van de CPU gebruikt. Ik heb verschillende mediaspelers (wmp 9 en 10, winamp, vlc player, mediaplayer classic) geprobeerd maar allemaal met hetzelfde probleem. Ook heb ik alle video codecs uninstalled zoals: divx, xvid.

Ik heb dit probleem volgens mij sinds de installatie van nieuwe videokaart drivers (forceware die bij bf2demo zat). Ik heb deze drivers uninstalled en zonder drivers doet video het gewoon. Nu ben ik terug gegaan naar de drivers die ik eerder had, forceware 77.13b, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Misschien dat iemand hier weet waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SICK
Ik ben nu terug gegaan naar driver 72.13 en nu werkt het wel weer goed. Een beetje vreemd want ik heb voor de rest nog niemand gehoord die dit probleem heeft met de 77.xx drivers.

• justifire
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

Lijkt erg veel op mijn probleem, heb je er al een oplossing voor gevonden?
Bij mij hangt namenlijk heel mijn systeem als ik een 2de divx probeer af te spelen terwijl het met de standaard windows driver allemaal soepel verloopt.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Valeron Sidhe
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22-03-2006
Ik had echt soortgelijke problemen op mijn GF FX 5200. Wat ik ook probeerde, ik kon het probleem maar niet verhelpen.

• justifire
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

justifire

Shut up and squat !!

Schijnt dat het met de oudere forcewaredrivers niet het geval is, maar dan loopt battlefield weer voor geen meter :(

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• SICK
justifire schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:51:
Schijnt dat het met de oudere forcewaredrivers niet het geval is, maar dan loopt battlefield weer voor geen meter :(
Ja het schijnt bij een aantal 6600gt's em fx5200 ze een videoinstructie uitgezet hebben. Voorheen werd dit softwarematig gedaan maar met de nieuwere drivers wordt die hardware matig gedaan. Ik hoop dat dit ooit nog gefixed wordt anders zit ik hier de rest van deze kaart z'n leven vast aan oude drivers.

Ik kreeg dit als reactie van de winkel waar ik em gekocht heb:
We hebben diverse problemen geconstateerd met de laatste Nvidia drivers voor Geforce kaarten. Zo hebben de FX5200, FX5500 en 6800 serie allen problemen met de videoweergave (zwart/wit, te hoge/lage helderheid). Helaas is het ook voor ons afwachten op een nieuwe release van de Nvidia drivers, wij hebben vooralsnog geen oplossing behalve gebruik te maken van versie 71.89 (WHQL).
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee