Toon posts:

wirteless internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben met KPN ADSL installatie bezig. Het gaat om modem type SpeedTouch 580 met ingebouwde Wireless LAN. Internet werkt prima. Alleen wanneer ik draadloos wil connecten wilt hier niet lukken. De laptop ziet de router wel maar krijgt geen ip-adres toegekend. Ik heb met ander laptop geprobeerd en het werkt perfect. Daarna ben ik met me laptop naar een vriend gegaan, om kijken of het aan de instelling van de laptop ligt, en daar werkte de draadloos internet prima, de IP-adres werd gelijk toegekend en ik kon zonder problemen op internet.
Firewall en antivirus zijn uitgeschakeld. Ik hoop dat jullie mij kunnen werken.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 17:04
waarschijnlijk is de router standaard beveiligd waardoor je in de router wat instellingen moet maken. En als jou vriend dat voor jou nog niet heeft gedaan, dan raat ik hem aan dat toch een keer te doen, want anders kan iedereen zo bij hem op internet.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die wireless speedtouch kent een wizard waarbij je het macadres van de wlan kaart moet aanmelden (mac filter) voordat het spul werkt.
heb je wel een radiolink (dus het wireless deel) ? zo ja: kaart is bekend op AP en dan moet je ook het macadres van de kaart zien in de webinterface.
Als je wel radiolink hebt maar geen IP kloppen de WEP/WPA instellingen niet.
kevinp schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 20:31:
want anders kan iedereen zo bij hem op internet.
;) Ik reed vanmiddag met PDA + gps in de auto even door mijn woonplaats met wififofum aan, op een stuk van 600 meter 24 APs, daarvan 11 zonder WEP/WPA en 5 waar ik gratis een IP kreeg (geen macfiltering aan) :X

Dus ja: het is verstandig.

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 11-06-2005 20:43 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus ook in de wizard van de router en heb de macadres ook toegekend. Het werkt ook niet!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2005 21:10 ]

• Kevinp
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 21:09:
Ik zit dus ook in de wizard van de router en heb de macadres ook toegekend. Het werkt ook niet!
als ik het goed begrijp zit je dus wel op de router/speedtouch. Krijg die wel een ip adres om op internet te komen. Want misschien ligt het probleem niet bij jou, maar nog bij de kpn.

sry ff iets verkeerd gelezen.

Ik vind het lastig om te beoordelen. Webkey aanstaan op de router, en niet op de laptop?

[ Voor 14% gewijzigd door Kevinp op 11-06-2005 21:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit inderdaad in me router en heb ook intermnet, alleen wanneer ik met MIJN laptop DRAADLOOS wil internetten kom ik vast lopen.

Verwijderd

Topicstarter
OK ! nu heb ik dus een extern draadloos netwerk kaart geprobeerd en het werkt prima. Kan iemand mij uitleggen waarom het dan wel lukt en met interne draarloos netwerk kaart niet lukt ?

• Kevinp
Misschien ligt het aan de cobinatie netwerkkaart router. Dit lijkt niet te kunnen maar kans soms wel voorkomen. Misschien een router firmware update, of een driver update proberen.

Sommige routers kunnen ook niet overeg met bepaalde modems enzo.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
BackSlash32 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 20:39:
Die wireless speedtouch kent een wizard waarbij je het macadres van de wlan kaart moet aanmelden (mac filter) voordat het spul werkt.
Onzin. De KPN cd (die bijgeleverd wordt) (die dus onbruikbaar is met WiFi intern) levert een onbeveiligde verbinding, WEP-beveiligde danwel WPA-beveiligde verbinding, maar nooit en te nimmer een beveiliging gebaseerd op MAC-filtering.

De Easy Setup die op de 580 zelf is geintegreerd, configureert slechts de verbinding en beveiligt niets behalve de webinterface van het modem.

Welke kleur brandt het WLAN lampje op het modem? Rood is niet versleuteld, oranje is WEP 64 bit hexadecimaal, groen is WPA-PSK TKIP. Zorg dat de beveiliging op je modem overeenkomt met de beveiliging op je WiFi kaart.

Intern draadloos werkt niet en extern wel? Het is een beetje gokken, maar als je zeker weet dat de beveiliging overeen komt, lijkt het mij een probleem met de combinatie: wireless software en ST580. Als je WXP sp2 draait kan ik je bijna garanderen dat je kaart onder wireless zero configuration wel gaat werken.

Oh ja, overigens staat de 580 na een reset op een niet-versleutelde verbinding, na het 'standaard' draaien van de KPN cd op WPA-PSK.
Pagina: 1