[XP] Taakbalk weg, veel functies werken niet

Pagina: 1
Acties:

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:33

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Volgende problemen heb ik spontaan gekregen, geen programma's geinstalleerd of iets anders getweakt:

- taakbalk weg (zijn meer topics over maar ik krijg hem met geen mogelijkheid tevoorschijn)
- systeem herstel werkt niet (krijg melding: de computer kan niet worden beveiligd met systeemherstel)
- programma's installeren werkt niet (melding: geen toegang tot windows installer service)
- simpele handelingen als CRTL+C (V, X etc) werken niet
- McAfee virusscan doet het niet
- afbeeldingen bekijken werkt niet (er gebeurt helemaal niets bij het klikken op bv een JPG)

Ik denk zelf erg aan een virus maar ik heb niets kunnen vinden: online mcafee, stinger, spybot en nog een online scanner vinden allen niets. Ook heb ik systeem bestand controle uitgevoerd en alles is ok.
Tijdens opstarten XP op F8 gedrukt en de laatst werkende config gebruikt -> geen resultaat.

ik zou het nu echt niet meer weten. Ik wil graag systeemherstel doen maar dat lukt niet, er bestaan nog wel een heleboel restore points.

Verwijderd

Al eens grondig op spyware met Hitman Pro gescand?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk even in je eventlog - waarschijnlijk start je RPC Server niet meer :)

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 20:08:
Al eens grondig op spyware met Hitman Pro gescand?
gedaan, alleen wat onschuldige cookies helaas :(

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
elevator schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 20:16:
Kijk even in je eventlog - waarschijnlijk start je RPC Server niet meer :)
als ik bij computerbeheer onder services probeer de RPC te starten krijg ik de melding: Kan de RPC-service op lokale computer niet starten

• elevator
  • Niet online

elevator

Edit even je post als je zelf de laatste reactie plaatst - verder kijk eens in je eventlog :)

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
elevator schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 20:38:
Edit even je post als je zelf de laatste reactie plaatst - verder kijk eens in je eventlog :)
ik zal editten in het vervolg!

bedoel je met eventlog de logboeken (NL versie van XP)? zo ja, dan staat daar niets over de rpc server

• elevator
  • Niet online

elevator

Inderdaad de logboeken :)
Weet je zeker dat er nies in staat?
Als een service namelijk niet wil starten komt dit eigenlijk altijd wel in die logs terecht :)

Heb je overigens wel het laatste servicepack e.d? Al eens op virussen (dat is nog wat anders dan spyware) gescanned? :)

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
als je op ctrl alt del drukt, en dan bij processen gaat kijken, zie je dan explorer.exe staan? als je die afsluit, en dan naar de tab toepassingen gaat, en dan bij nieuwe taak explorer.exe invult, krijg je dan je taakbalk weer terug? misschien werkt systeem herstel dan ook weer

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
elevator schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 20:48:
Inderdaad de logboeken :)
Weet je zeker dat er nies in staat?
Als een service namelijk niet wil starten komt dit eigenlijk altijd wel in die logs terecht :)

Heb je overigens wel het laatste servicepack e.d? Al eens op virussen (dat is nog wat anders dan spyware) gescanned? :)
ik heb opnieuw opgestart en dan komen er geen events bij, de problemen blijven. Er staan er alleen een heleboel windows file protection gebeurtenissen (oa 64004, 64020 en 64021). geen idee wat dat wil zeggen.
Het is een originele XP pro SP2 versie, draait standaard met meest recente McAfee versie en verder heb ik een aantal online virusscanners gebruikt -> niks gevonden.

@nick_haak: explorer.exe staat er, afsluiten en weer starten geeft ook geen resultaat
Pagina: 1