Filesharing Werkt Niet Meer

Pagina: 1
Acties:

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:49
Hallow,

Mijn broer heeft pas een virus op zijn pc gehad, ik weet niet meer precies welk, maar sindsdien werkt windows file sharing niet meer. Ik heb info over het virus gezocht maar daar stond dus niet bij dat het filesharing zou disablen, dus misschien is er ook wel een andere oorzaak als het virus.

Als ik wil connecten naar een pc door bijvoorbeeld \\server in te typen dan krijg ik de melding dat hij de netwerklocatie niet kan vinden. Ik weet zeker dat het niet aan die 'server-pc' ligt. Op internet gaan of via FTP werken gaat allemaal nog.
Bij netwerklocaties --> zoeken naar computers in werkgroepen vindt hij ook niets.

Ik heb de netwerkadapter al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niets geholpen.
Het is ook geen DNS of WINS probleem want connecten naar bijvoorbeeld \\192.168.0.1 geeft ook dezelfde foutmelding.
Het ligt ook niet aan de netwerkinstellingen zoals ip adressen of dergelijke want dat staat allemaal juist.

Ik zou natuurlijk kunnen formatteren, maar dat doe ik liever niet.

Is er nog iets dat ik zou kunnen nakijken?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

kan je wel pingen naar die andere pc?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• titan_pi8
Jup,

Pingen gaat ook.

Ik denk dat er misschien een bestandje beschadigd is ivm filesharing of dat een of andere service niet wordt gestart ofzo.

Het ligt trouwens ook niet aan een firewall ofzo...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

staat netbios ingeschakeld (ergens in netwerk eigenschappen->geavanceerd ofzo)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

doet me denken aan deze post:

[rml]s0me1 in "[ GenCTurK] sirh0t rootkit"[/rml]
Het enige stukje dat ik hier niet gevonden heb, is de oplossing voor het probleem dat sommige mensen geen andere systemen meer kunnen benaderen via het LAN. De oplossing daarvoor is o.a. te vinden op http://support.microsoft.com/?kbid=842715

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• titan_pi8
Thx!! Dat was het inderdaad. Na de aanpassingen in het register werkte het weer.
Pagina: 1