Ping verhogen

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zoals de titel al aangeeft wil ik mn ping juist verhogen ipv. verlagen.

Ik draai sinds kort thuis 2 clanservers (UT/SOF2). Deze draaien op een aparte machine achter mijn router.

Nu is dus het probleem dat er een paar mensen lokaal spelen en de rest via internet binnenkomt.
Dus diegene die lokaal spelen hebben een ping van 0-15 en de rest 25-60.
We willen op deze servers ook wars gaan houden, maar dan hebben de locale spelers een ping voordeel op de intenetspelers.

Mijn vraag dus. Is er een manier om de ping van de lokale machines wat omhoog te krikken?

Ik heb al een paar topics gevonden hier die hetzelfde probleem hadden, maar daar is nooit een antwoord gevallen. Ik hoop dus dat er nu iemand is die me iig. de juiste richting op kan wijzen.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik geloof dat er zowat geen ping voordeel is! Het maakt een paar miliseconden uit. Ik vind het knap als jij dat merkt.

Verwijderd

laat misschien op de achtergrond een bandwith-intensive task lopen maar niet te intensief é :) anders i je ping 150 :o
misschien is dit iets, correct me if I'm wrong
:)

Verwijderd

nljagfan schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:32:
Ik geloof dat er zowat geen ping voordeel is! Het maakt een paar miliseconden uit. Ik vind het knap als jij dat merkt.
Met quake 3 arena kan ik bv niet een lightning gebruiken als ik een ping van 40-45 heb ipv 31-33,, je merk dit heus wel :)

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-01 16:50

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Koop gewoon een switch ofzo, en koppel ze dan los van het internet...

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
mss mbv van netlimiter de gamers van het interne netwerk dezelfde snelheidlimiets geven als diegenen die via de internettoegang komen ?

want extern is wrs 8Mbps down, 1Mbps up (of soortgelijk)
en de internen zitten op 100Mbps of 1Gbps ...
mbv netlimiter de mogelijke max. snelheid voor't game (op de 'interne' gamers hun pc) verlagen tot die 8Mbps / 1 Mbps ?
(of een zoveelste deel ervan ...)
Mss dat daardoor ook de ping gelijk komt ?
The Milkman schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:35:
Koop gewoon een switch ofzo, en koppel ze dan los van het internet...
is niet echt mogelijk eh....
dan kunnen de externe gamers er niet meer op
en ga je niet veel clanwars kunnen spelen
of ga je iedereen dan maar naar ginder laten verhuizen ? :/

[ Voor 34% gewijzigd door soulrider op 11-06-2005 19:46 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 13:21
soulrider schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:42:
mss mbv van netlimiter de gamers van het interne netwerk dezelfde snelheidlimiets geven als diegenen die via de internettoegang komen ?

want extern is wrs 8Mbps down, 1Mbps up (of soortgelijk)
en de internen zitten op 100Mbps of 1Gbps ...
mbv netlimiter de mogelijke max. snelheid voor't game (op de 'interne' gamers hun pc) verlagen tot die 8Mbps / 1 Mbps ?
(of een zoveelste deel ervan ...)
Mss dat daardoor ook de ping gelijk komt ?

[...]
De ping komt (ook) door de afstand welke de signalen moeten afleggen. Tenzij TS een rol UTP kabel wil gaan gebruiken van 100 KM :+ (als dit technisch mogelijk was) moet er toch echt naar een softwarematige oplossing worden gezocht lijkt mij.

[ Voor 13% gewijzigd door GH45T op 11-06-2005 19:48 ]

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Tja, in mijn clantijd accepteerden we nooit thuis verbindingen, veel te grillige verbindingen. Er zijn niet voor niets tal van redelijk goed betaalbare oplossingen in de vorm van 100mbit servers. Ik weet dat dit geen oplossing is voor jouw punt maar ja...clanwars op adsl lijntjes.... :X

Ping heeft vrij weinig met bandbreedte te maken, het zal onmogelijk op een goede manier recht getrokken kunnen worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Max|Burn op 11-06-2005 19:52 ]

ma ma ma ma ma macron one

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:10

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Al geprobeerd om er een accespoint tussen te zetten om de boel te vertragen intern?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

in ut kan je altijd beginnen klooien met je "lanspeed" (UT99 iig); lanspeed <getal> in console;
hiermee geef je aan wat je maximale upload snelheid is in bytes
lanspeed 10000 => max upload van 10kB/s ... maar test dit eerst eens deftig als mensen beginnen te warpen is de fun er ook af...

edit:

argh, volgende keer ff langer nadenken, netspeed je connectie op internet; lanspeed = intern en dat is dus wat jij nodig hebt :)

[ Voor 26% gewijzigd door ripperke op 11-06-2005 19:54 ]

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• fm77
  • Niet online
Bedankt voor de snelle reacties, maar helaas nog geen echte oplossing.

Netlimiter gaat niet werken, want het betreft hier de ping en niet de bandreedte.
ik kan ook wel ingame de rate op internetsnelheid zetten, maar die ping blijft nog steeds laag.

Ik denk ook dat het softwarematig zal moeten gebeuren. Een proggie wat je packets met X ms vertraagd. Heeft iemand hier ooit iets over gehoord?

En misschien is het wel een idee om iets met een accespoint te gaan doen. Dat verhoogt de ping toch wel wat? Jammer dat dat meteen weer veel geld gaat kosten :|

@Maxburn. We zitten op een 10/2mbit lijn. Dus niet een standaard adsl lijntje.;)

[ Voor 24% gewijzigd door fm77 op 11-06-2005 21:45 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:48
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:34:
[...]

Met quake 3 arena kan ik bv niet een lightning gebruiken als ik een ping van 40-45 heb ipv 31-33,, je merk dit heus wel :)
Dat ligt meer aan de brakheid van die engine dan aan iets anders. Ontopic, ik kan me sowieso niet voorstellen welke clan het goed vind om op een server bij iemand thuis te spelen, maarja ;) Voor zover ik weet is er niet echt een oplossing.

En dan nog, dan zal je er niet zoveel van merken.

Oh misschien kan je een wireless verbinding maken. AP kopen en Wlan kaartjes. Dan die AP nog ff ergens op zolder verstoppen ofzo. Gaat je ping wel omhoog van.
fm77 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 21:42:
En misschien is het wel een idee om iets met een accespoint te gaan doen. Dat verhoogt de ping toch wel wat? Jammer dat dat meteen weer veel geld gaat kosten :|
Als je er dan toch geld aan gaat uitgeven kan je dan niet beter ff kijken naar een gamehoster? Voor het geld van een AP en twee Wlan kaartjes kan je volgens mij 3 maanden hosting betalen. Heeft ook iedereen dezelfde ping.

8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Ramon op 11-06-2005 21:55 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 20:20
In Quake 3 kun je een ping simuleren met cl_timenudge. Zet die op 200 voor een ping van 200, etc. Misschien dat dat ook wel bestaat voor UT en SOF2. :)

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• fm77
  • Niet online
Ramon de Jesus schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 21:53:
[...]

Als je er dan toch geld aan gaat uitgeven kan je dan niet beter ff kijken naar een gamehoster? Voor het geld van een AP en twee Wlan kaartjes kan je volgens mij 3 maanden hosting betalen. Heeft ook iedereen dezelfde ping.
Ja, maar ik vind het gewoon een uitdaging om die server thuis aan de praat te krijgen. Aan de HW en de verbinding hoeft het niet te liggen. De server draait op een 900mhzXeon, en ik heb 2mbit uploadspeed.
De meeste NL mensen hebben een ping van rond de 20-30 (met 18 man).

Maar dat cl_timenudge ziet er interessant uit. Denk daar ff wat meer over ga zoeken.
*update* Helaas timenudge heeft niet geholpen. De ping veranderd helemaal niet. Ik ga er nog wel ff verder mee klooien, want dit is precies wat ik zoek.(wat dus inhoud dat dit topic hier verkeerd staat :P)

Anders zal het toch wireless moeten gaan worden. (Damn, voor niks al die kabels netjes weggeborgen :P)

[ Voor 13% gewijzigd door fm77 op 11-06-2005 22:18 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ehm mischien een (langzame) winroute machine laten lopen met alle packet logging aan oid ...

Ik heb een cheap assrouter die gewoon 10ms extra lust als ik die gebruik

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 12-06-2005 18:58 ]

Iperf

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 20:20
fm77 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 22:02:
Maar dat cl_timenudge ziet er interessant uit. Denk daar ff wat meer over ga zoeken.
*update* Helaas timenudge heeft niet geholpen. De ping veranderd helemaal niet. Ik ga er nog wel ff verder mee klooien, want dit is precies wat ik zoek.(wat dus inhoud dat dit topic hier verkeerd staat :P)
Als je in Q3 de timenudge instelt wordt die gesimuleerde ping niet weergegeven, maar het spel gedraagt zich er wel naar. Als je het bijvoorbeeld op 600 zet dan heb je op het scoreboard nog steeds een ping van 10, maar het spel schokt als een gek. :)

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

En als je nou eens gewoon een cmd terminal opent en deze opdracht uitvoert:
ping -n -1 -l 255 <het interne ip van de server>

Misschien dat je dan een iets hogere ping krijgt maar denk niet dat ie dan 30/40 is..

Ook een slechte oplossing denk ik, maar misschien kom je zo op een idee?? :)

[ Voor 18% gewijzigd door RomeoJ op 13-06-2005 13:57 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Pagina: 1