[PHP] Pagina aan cookie koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Gangkast
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Gangkast

/// Meubel

Topicstarter
mijn php kennis is maar beperkt tot het instaleren van scripts en het een en ander daar aan bewerken dus ik weet totaal niet of dit mogelijk is.

het gaat dus om hetvolgende. op mijn site maak ik gebruik van cutenews. dat werkt gewoon naar behoren.. maar nu heb ik een upload script geinstaleerd die nu nog vrij toegankelijk is voor iedereen die dat maar wil. is het mogelijk om er een authentication aan te koppelen met de cookie die cutenews aanmaakt ( als je in cutenews inlogt), ik heb al gekeken op hotscripts met trefwoord Cookie login..
maar daar krijg ik alleen loginscripts. wat ik dus niet wil omdat je dan voor allebij apart moet inloggen dan.

help me out :P

“The world is a book and those who do not travel read only one page”

Verwijderd

Kijk eens met firefox welke cookies cutenews aanmaakt. Je kunt dan controleren of die geset zijn bij je upload pagina zodat mensen mogen uploaden, of niet.

Er is vast wel een mooiere oplossing maar dit zou een simpele zijn.

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 16:00
Cookies van cute news zien er als volgt uit:
code:
1
Cookie: lastusername=demo; username=demo; md5_password=fe01ce2a7fbac8fafaed7c982a04e229; _c=y; _c=y

Wat je dus kan doen is deze informatie op vragen met $_COOKIE['username'] en $_COOKIE['md5_password']

vervolgens vergelijk je deze gegevens met de opgelsagen gebruikersgevens

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoe? Door een script voor je te vinden? Of door CuteNews voor je aan te passen? Je zal toch echt zelf moeten gaan programmeren als je specifieke dingen wil gaan doen, want scriptrequests zijn hier in Programming & Webscripting niet toegestaan. :) Als je wel de moeite wil doen om te gaan programmeren, dan is de suggestie van Suepahfly een goede insteek. Bovendien is dit een kwestie van simpelweg de makers van CuteNews mailen (of hun supportforum bezoeken), want die zullen meer van hun eigen script weten dan wij. :)

Hoe dan ook, dit topic heeft hier op GoT geen plaats en daarom doe ik het op slot. :)

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 11-06-2005 21:40 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.