Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PW] PCI-e videokaarten welke pretenderen PCI te zijn

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 11:24

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Zojuist was ik even op zoek naar een simpel PCI-videokaart, ik heb al een AGP kaart met dual head en moederborden met meerdere AGP-sloten bestaan niet.

Anyway, wie schets mijn verbazing? Er zijn nu diverse PCI-e kaarten welke in de naam gewoon 'PCI' hebben staan.

pricewatch: XFX GeForce FX5200 256MB, PVT64KUA (PCI)
pricewatch: XFX GeForce FX5200 128MB DDR (PCI) PVT64KNT

Is het niet beter om dit even wat beter aan te pakken? Dit lijkt me leiden tot allerlei miscommunicatie.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

dat zijn geloof ik ook pci kaarten hoor (fx5200 is uberbaggerkaart :p) ;)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Inderdaad, dit zijn gewoon PCI kaarten.
De enige die voor miscommunicatie zorgt ben jij in deze. No offense :)
Kan gebeuren :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Rone op 11-06-2005 18:50 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 21:39
Als je wat verder had geklikt dan had je inderdaad kunnen zien dat dit ook echte PCI kaarten betreft :) Dus niet PCI-e kaarten.

[ Voor 11% gewijzigd door Crash op 11-06-2005 18:52 ]

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
:X , ik was toch echt in de veronderstelling dat ik net anders zag :/ . Ik zal even proberen een ander voorbeeld te zoeken.

• Crash
  • Laatst online: 13-11 21:39
Mocht er inderdaad ergens een foutje in de naamgeving zitten dan horen wij het graag :)

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Bij deze link:
pricewatch: XFX GeForce FX5200 128MB DDR (PCI) PVT64KNT

Eerste leverancier:
http://www.besteprijzen.n...8mb-pvt64knt-p-74340.html
Tweede:
http://www.perfect-systems.nl/info.asp?info=50990

Ben ik nu gek :? die laatste klopt niet of die eerste (zie typenummer).

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Beiden hebben het over het PVT64KNT(F7) model, in beide gevallen een PCI kaart. Echter heeft dit weinig meer vandoen met de Pricewatch, maar met fouten in de omschrijving en naamgevings van het product bij de shops zelf.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Imo is PCI géén PCI-e een dielsel- en een diesel-turbo motor zijn ook niet dezelfde motoren. Volgens mij zijn er zo nog wel een aantal kaarten welke niet geheel kloppen? Bij die andere link bijv, vandaar dat ik het een eigen topic waard vond.

• Longbeard

Longbeard

Imo eveneens niet, echter in dit geval zijn het volgens de fabrikant beiden PCI-kaarten en niet PCI-e kaarten. Voor de product-gegevens die de shops vermelden zijn de shops verantwoordelijk, wij hebben daar geen invloed op. :)

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
http://www.xfxforce.co.uk/product_view.php?sku=PVT64KNT

Die kaart is idd PCI, maar voor zover ik zie is in dit geval 'besteprijzen.nl' foutief.

• D-Three
  • Laatst online: 15-11 16:05
Voor zover ik weet bestaat er geen enkel GeForce FX met PCI-e.

• Longbeard

Longbeard

LauPro schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 22:12:
http://www.xfxforce.co.uk/product_view.php?sku=PVT64KNT

Die kaart is idd PCI, maar voor zover ik zie is in dit geval 'besteprijzen.nl' foutief.
De Shop is inderdaad foutive in haar omschrijving. Ze vermeld zowel PCI als PCI-e. Echter hebben wij daar geen enkele invloed op en zul je de shop daar op moeten wijzen.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Oude kaarten zijn niet te verkrijgbaar in PCI-e, wel de allernieuwste en dikste videokaarten. Dat is een vuistregel die handig te gebruiken is. Videokaartmodellen zoals die uit de series van GeForce 6600, GeForce 6800, Radeon X800 en Radeon X850 worden geproduceert in PCI-e-vorm. Die kaarten worden zover ik weet ook niet als PCI-kaart ontwikkeld, omdat PCI te weinig banbreedte levert om de kaarten te voorzien van data, daarvoor is AGP al een betere oplossing en PCI-e al helemaal. Helaas heeft de PriceWatch-zoekmachine geen tekens om om specifieke woorden te zoeken, maar daar komt dan gelukkig de naamgeving van ons aan te pas waardoor op het oog wel de PCI-videokaarten van de PCI-e te onderscheiden zijn.

Trouwens, als je op zoek gaat naar een PCI-videokaart, dan zou ik nooit een GeForce FX 5200 kopen, tenzij je echt geen geld hebt :P.

Verwijderd

Ik vind het irritant dat de PCI-express en de AGP kaarten door elkaar heen staan.
Kan er geen aparte groep gemaakt worden zoiets als dit:

ATi PCI-express
ATi AGP
Nvidia PCI-express
Nvidia AGP
PCi kaarten
Matrox
Overigen (voor alle andere kaarten, dat zijn er niet zoveel)

p.s. zeg maar als dit het verkeerde subforum is

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Via de zoekbalk een de linkerkant van elke PriceWatch-pagina kan je de videokaarten bij elkaar zoeken met de gewenste specificaties. Dus via een simpele query kan je de PCI-e-kaarten scheiden van de AGP-kaarten.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dat is mogelijk, maar het komt de overzichtelijk niet ten goede en dus gaan we het niet doen. Als je alleen de PCI Express- of de AGP-kaarten wil zien, kun je gebruikmaken van de zoekfunctie en op die manier filteren.

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Robin Vreuls schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 22:21:
Trouwens, als je op zoek gaat naar een PCI-videokaart, dan zou ik nooit een GeForce FX 5200 kopen, tenzij je echt geen geld hebt :P.
Wat is er toch in godsnaam mis met een FX5200? Niet iedereen die speelt games hor :P . Ik heb nu een Matrox G450 en de drivers daarvan zijn nogal brak voor Xorg, ATI is huilen met de pet op en NVidia heeft als enige goede (welliswaar binaire) drivers. Dus op naar de quad-screen-setup met twee keer een FX5200 :7 .

• Longbeard

Longbeard

Discussie's over welke videokaarten het beste zijn voor welke toepassing, is niet iets voor Buyers Zone maar meer iets voor Videoplanken & Beeldkanonnen. :)
Aangezien het oorspronkelijke "probleem" is opgelost, kan dit topic dicht. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.