Bij m'n vorige werkgever hadden we Serv-U aangeschaft voor op onze webserver, waarnaar het weerbericht een paar keer per dag geupload werd. Volgens hun eigen website was het de 'industry-leading' ftp server... kan best, maar ik heb toch een heel andere mening. Voor die 40 dollar verwacht ik een stukje software dat werkt en dat deed het regelmatig niet, met als gevolg dat het weerbericht half vern**kt op de webserver kwam en ik (als webmaster) weer een hoop gezeik kreeg.
Ik heb toen BulletProof erop gezet, die werkt gewoon als een zonnetje, maanden achter elkaar zonder een enkel probleem. Ook veel instelmogelijkheden, o.a. rechten en quota. Als client (de toen nog als freeware te verkrijgen) WS_FTP LE. Perfecte combinatie wat mij betreft.
Als verschillende ftp clients niet werken, lijkt het mij logischer dat het aan de ftp server ligt en niet aan de clients. Zeker als je bekende programma's gebruikt als WS_FTP, CuteFTP etc.
Naast BulletProof (commercieel) zou je ook Filezilla kunnen overwegen; dit is een open-source ftp server en client (
http://filezilla.sourceforge.net).