Toon posts:

Downloads ftp server worden op 10% beeindigd?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi hoi .. ik heb een ftp servertje draaien serv-u 6.0.0.2
der kan wel op ingelogt worden maar als je wat wilt downloaden krijg je ongeveer maar 10 % van het hele bestand :( iemand een idee waar het aan kan liggen ? ik heb al vanalles geprobeert te veranderen.. zelfs de router er tussen uit gehaald :P maar het is nog steeds bagger :(

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Geeft hij misschien een foutmelding waar we iets mee kunnen?

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

Topicstarter
geen fout meldingen ..
hij zecht dat alles goed is :s

150 Opening BINARY mode data connection for 01-DIRE STRAITS-LOVE OVER GOLD-Telegraph Road.mp3 (13706971 Bytes).
STATUS:> Data connection closed, bytes transferred: 11673600, expected: 13706971.
226 Transfer complete.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2005 18:53 ]

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Heeft hij dan ook werkelijk maar zoveel gedownload? Vergelijk het gedownloadde bestand is met het originele bestand,,, Is daar ook dat verschil?

Verwijderd

Topicstarter
jup daar is ook dat verschil . hij stopt ineens met alspelen dan midden in het nummer :S

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

laat hem eens een andere FTP client proberen? Zelf een andere FTP server kan ook geen kwaat natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al verschillende ftp servers geprobeerd en verscillende ftp clients.. maar dat wou niet.. had ik het zelfde probleem :(

Verwijderd

Windows Firewall eens uitzetten??

Draai je hiernaast ook nog andere firewalls?

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2005 23:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb alleen firewall van windows en als ik die uit zet heeftie het zelfde probleem nog .. net even uitgeprobeerd

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 15:57

macnerd

No Apples please :-)

Bij m'n vorige werkgever hadden we Serv-U aangeschaft voor op onze webserver, waarnaar het weerbericht een paar keer per dag geupload werd. Volgens hun eigen website was het de 'industry-leading' ftp server... kan best, maar ik heb toch een heel andere mening. Voor die 40 dollar verwacht ik een stukje software dat werkt en dat deed het regelmatig niet, met als gevolg dat het weerbericht half vern**kt op de webserver kwam en ik (als webmaster) weer een hoop gezeik kreeg.

Ik heb toen BulletProof erop gezet, die werkt gewoon als een zonnetje, maanden achter elkaar zonder een enkel probleem. Ook veel instelmogelijkheden, o.a. rechten en quota. Als client (de toen nog als freeware te verkrijgen) WS_FTP LE. Perfecte combinatie wat mij betreft.

Als verschillende ftp clients niet werken, lijkt het mij logischer dat het aan de ftp server ligt en niet aan de clients. Zeker als je bekende programma's gebruikt als WS_FTP, CuteFTP etc.
Naast BulletProof (commercieel) zou je ook Filezilla kunnen overwegen; dit is een open-source ftp server en client (http://filezilla.sourceforge.net).

MacNerd

Verwijderd

Topicstarter
macnerd bedankt voor het uitzoeken en de uitleg maar...
nu gebruik ik filezilla server en filezilla ftp client en ik heb het zelfde probleem nog :(

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Wat mij nog niet duidelijk is: is het altijd dezelfde gebruiker met dit probleem?

United we stand, and divided we fall

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En heb je de server al eens op andere hardware gedraaid?

Ik pas de topictitel ook even een klein beetje aan:
probleem met ftp server > Downloads ftp server worden op 10% beeindigd?*

[ Voor 55% gewijzigd door sanfranjake op 12-06-2005 16:09 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
neej alle gebruikers nu al een stuk of 10 hebben er last van ... en uuh kep hier geejn andere hardware waar ik um op kan draaje :s

ps danku :P voor ut verandere van topic naam 8)

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
heb je misschien een of andere preview? instelling op je server ingesteld. Als het altijd na 10% eruit geknikkerd wordt, heb je misschien iets verkeerd ingesteld. Heb je een bepaalde download limit of tijdslimit ingesteld? Of een upload/download quotum tegen leechers?
Zegt Filezilla ook dat de download goed is afgerond?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nix aparts aan geklikt ofzo ..en filezilla zegd ook dat het bestand goed gedownload is .. lijkt net dattie onder het downloaden ineens geen verbinding met mn server heeft ozo :S..
:| nu doet ie het wel ? :|

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik 2 bestanden er op heb staan doet hij het bij mij wel als ik er zelf op inlog..
en als ik die "gewoone" map aanklik dan doettie weer raar :s
ik heb al de neiging om alles hier uit het raam tegooje :(

Verwijderd

En als je vanaf de pc waar de ftp-server op draait een bestand download (dus connectie met localhost), heb je het probleem dan ook? En wat bedoel je eigenlijk met 'gewone map' :?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 18:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah local host zelfde probleem .. ik ben ni zo technisch met al die woorden enzo :P.. maar als ik van de map waar alle zooj instaat de homedirectory maak. dan doetie raar en als ik een mapje met 2 nummers de home directory maak kan ik ze wel helemaal goed downloaden..

of heb ik gewoon teveel zooj dan op de ftp staan ?

Verwijderd

Teveel zooi zal het niet aan liggen.
Heb je de opties over bulletproof al uitgeprobeerd? Werkt ook heel goed achter routers is mijn ervaring.

offtopic:
Pas trouwens een beetje op je taalgebruik? Moest sommige dingen 4 keer lezen...

Verwijderd

Topicstarter
met bulletproof en zonder router

COMMAND:> RETR 03 - Limp Bizkit - The Priest.mp3
STATUS:> Connecting FTP data socket xxxxxxx:56448...
150 Data connection accepted from xxxxxxx:2970; transfer starting for 03 - Limp Bizkit - The Priest.mp3 (8370235 bytes).
STATUS:> Data connection closed, bytes transferred: 4661248, expected: 8370235.
226 Transfer ok

offtopic:
en sorry van mn taal gebruik :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 01:55 ]

Verwijderd

Als al die ftp-proggies aangeven dat de overdracht goed is en de grootte van de overdracht klopt volgens jouw ook, dan lijkt het mij dat er na de overdracht iets fout gaat. Stomme vraag, maar heb je wel genoeg schijfruimte om dat spul op te slaan en heb je dit ook op andere pc's?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb intotaal ruim 600 GB aan hd's in mijn pc zitten .. en ik heb nog iets van 200 a 250 gb leeg
pc is ook ni een van de oudste een amd athlon xp 3500+

hij download gewoon een klein stukje .. transferred: 4661248, expected: 8370235

van mij mag je um best proberen als je dat wil .. pan pm ik je wel het adres

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 17:51:
ik heb intotaal ruim 600 GB aan hd's in mijn pc zitten .. en ik heb nog iets van 200 a 250 gb leeg
pc is ook ni een van de oudste een amd athlon xp 3500+

hij download gewoon een klein stukje .. transferred: 4661248, expected: 8370235

van mij mag je um best proberen als je dat wil .. pan pm ik je wel het adres
stuur maar even iets via de mail (zie profiel) dan zal ik even kijken wat hij hier doet.

Verwijderd

Topicstarter
al wat gevonden ? :P waar het aan kan liggen ?

Verwijderd

Het is idd heel erg vaag. Of je nou binair, ascii of auto modus kiest het maakt niet uit. Ook maakt het niet of je een passive connect doet of niet. Wat mij wel opviel is dat het soms wel goed ging en soms niet (inderdaad 10-20%). Wat wel opvalt (misschien logisch misschien niet) is dat er wel erg veel timeouts zijn bij het opvragen van de directory-listing en bij het starten van de overdracht. Verder, het ftp-proggie zegt wel dat de Transfer goed is verlopen maar als je goed naar het overdrachtschermpje kijkt zie je dat daar helemaal niets van klopt.

voorbeeld:
- ik geef aan dat ik een bestand wil downloaden (848KB)
- hij begint de transfer en geeft aan dat hij x van de 867000 bytes heeft gedownload
- bij ca 50% geeft hij aan ca 487000 bytes gedownload te hebben, staat het balkje ook op ca 50% maar wat denk je: hij stopt gewoon en geeft aan 'Transfer complete'

Na het downloaden van verschillende bestanden viel mij op dat hij bestanden van 32KB en kleiner foutloos downloadt. Misschien dat iemand hier wat aan heeft, ik begrijp hem iig niet.

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 15:36

Spockz

Live and Let Live

<s>Misschien een probleem met proxy's oid? Was eens dat een bepaalde type microsoft proxy geen headers groter dan X doorliet ofzo iets?</s>

Laat maar, gebeurt ook bij localhost dus dan wordt er geen proxy gebruikt lijkt me.

[ Voor 29% gewijzigd door Spockz op 16-06-2005 00:01 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Verwijderd

Topicstarter
ooowkeej nu snap ik er nix meer van met proxy's en zo :s

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand nog wat ? :?
Pagina: 1