Ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart. Nou had ik het volgende gelezen:
reviews: ATi's Crossfire neemt beeldschermen onder vuur
Hieruit kwam naar voren dat het volgens mij best interessant is om bijvoorbeeld een X800XL aan te schaffen reviews: ATi's Crossfire neemt beeldschermen onder vuur
Zo zou het later mogelijk zijn om bij een geschikt moederbord er een master (crossfire) kaart bij te kopen zodat ik gebruik kan maken van crossfire en mijn X800XL gewoon kan behouden.
Nou ben ik ook opzoek naar een nieuw moederbord aangezien mijn huidige moederbord geen PCI express ondersteunt.
Nou zou het fijn zijn om alvast een moederbord te kunnen kopen die later crossfire ondersteunt. Ik las onderandere dit:
1) beschikt over socket 754, omdat ik mijn AMD 64 3200+ niet weg wil doen
2) beschikt over twee gebalanceerde PCI Express-gleuven met een fysiek PCI Express x16-voetje
is hieraan te komen? Ik heb al aardig wat afgezocht maar kan het zo snel niet vinden.
ALLE hulp is welkom, ook kritiek op mijn ideeen.
alvast bedankt!
reviews: ATi's Crossfire neemt beeldschermen onder vuur
Hieruit kwam naar voren dat het volgens mij best interessant is om bijvoorbeeld een X800XL aan te schaffen reviews: ATi's Crossfire neemt beeldschermen onder vuur
Zo zou het later mogelijk zijn om bij een geschikt moederbord er een master (crossfire) kaart bij te kopen zodat ik gebruik kan maken van crossfire en mijn X800XL gewoon kan behouden.
Nou ben ik ook opzoek naar een nieuw moederbord aangezien mijn huidige moederbord geen PCI express ondersteunt.
Nou zou het fijn zijn om alvast een moederbord te kunnen kopen die later crossfire ondersteunt. Ik las onderandere dit:
Nou ben ik dus eigenlijk opzoek naar een moederbord dat:Hoewel ATi natuurlijk de eigen Radeon Xpress 200 Crossfire Edition-chipset promoot als het ultieme Crossfire-platform is het ook mogelijk om andere chipsets te gebruiken. Intel-moederborden die uitgerust zijn met twee gebalanceerde PCI Express-gleuven met een fysiek PCI Express x16-voetje zijn ook geschikt. In theorie zouden de videokaarten ook geplaatst kunnen worden in een nForce4 SLI-moederbord, maar dat is iets dat momenteel niet ondersteund wordt door de drivers van ATi. Hetzelfde geldt overigens ook omgekeerd: twee nVidia-kaarten zouden ook in SLI-modus kunnen werken op een Radeon Xpress 200 Crossfire Edition-moederbord als nVidia dit zou toestaan in de drivers. Momenteel is het helaas nog niet zover, maar laten we hopen dat beide partijen inzien dat niemand baat heeft bij deze kunstmatige restrictie.
1) beschikt over socket 754, omdat ik mijn AMD 64 3200+ niet weg wil doen
2) beschikt over twee gebalanceerde PCI Express-gleuven met een fysiek PCI Express x16-voetje
is hieraan te komen? Ik heb al aardig wat afgezocht maar kan het zo snel niet vinden.
ALLE hulp is welkom, ook kritiek op mijn ideeen.
alvast bedankt!
thuis, DAAR waar mijn pc staat..