2x PCI express x16 en socket 754: mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• CHRING
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01-2016
Ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart. Nou had ik het volgende gelezen:

reviews: ATi's Crossfire neemt beeldschermen onder vuur

Hieruit kwam naar voren dat het volgens mij best interessant is om bijvoorbeeld een X800XL aan te schaffen reviews: ATi's Crossfire neemt beeldschermen onder vuur

Zo zou het later mogelijk zijn om bij een geschikt moederbord er een master (crossfire) kaart bij te kopen zodat ik gebruik kan maken van crossfire en mijn X800XL gewoon kan behouden.

Nou ben ik ook opzoek naar een nieuw moederbord aangezien mijn huidige moederbord geen PCI express ondersteunt.
Nou zou het fijn zijn om alvast een moederbord te kunnen kopen die later crossfire ondersteunt. Ik las onderandere dit:
Hoewel ATi natuurlijk de eigen Radeon Xpress 200 Crossfire Edition-chipset promoot als het ultieme Crossfire-platform is het ook mogelijk om andere chipsets te gebruiken. Intel-moederborden die uitgerust zijn met twee gebalanceerde PCI Express-gleuven met een fysiek PCI Express x16-voetje zijn ook geschikt. In theorie zouden de videokaarten ook geplaatst kunnen worden in een nForce4 SLI-moederbord, maar dat is iets dat momenteel niet ondersteund wordt door de drivers van ATi. Hetzelfde geldt overigens ook omgekeerd: twee nVidia-kaarten zouden ook in SLI-modus kunnen werken op een Radeon Xpress 200 Crossfire Edition-moederbord als nVidia dit zou toestaan in de drivers. Momenteel is het helaas nog niet zover, maar laten we hopen dat beide partijen inzien dat niemand baat heeft bij deze kunstmatige restrictie.
Nou ben ik dus eigenlijk opzoek naar een moederbord dat:
1) beschikt over socket 754, omdat ik mijn AMD 64 3200+ niet weg wil doen
2) beschikt over twee gebalanceerde PCI Express-gleuven met een fysiek PCI Express x16-voetje

is hieraan te komen? Ik heb al aardig wat afgezocht maar kan het zo snel niet vinden.

ALLE hulp is welkom, ook kritiek op mijn ideeen.

alvast bedankt!

thuis, DAAR waar mijn pc staat..

Verwijderd

Met de Asus K8N4-E Deluxe lukt het niet?
http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=2608

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2005 18:36 ]

• CHRING
heeft maar 1x PCIe 16x slot.. mijn vraag iets beter lezen volgende keer, maar toch bedankt!
Toevallig had ik zelf dit mobo ook al gespot. Wel een aardig bordje opzich..

ik denk dat ik misschien toch kies voor een bordje dat niet beschikt over 2x PCIe 16x aangezien ik waarschijnlijk tegen de tijd dat ik een crossfire master wil kopen, ik ook wel een andere processor wil = andere socket... dus de Asus K8N4-E Deluxe zou best wel eens kunnen volstaan...

[ Voor 33% gewijzigd door CHRING op 11-06-2005 19:03 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

* BalusC heeft een deja-vu :)

[rml][ Mobo] Socket 754 met NVIDIA nForce4 SLI[/rml]

Bestaat dus nog niet op de markt, maar er lijken plannen te zijn :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 11-06-2005 21:21 ]

• CHRING
oke dan, dus dat ik dit topic opende is nog niet eens zo slecht >:) hehe.

Maargoed, het staat er nou zo voor (mijn gedachte gang):

ik denk dat:

1) ik een nieuwe videokaart wil met PCIe omdat dit gewoon nieuwe standaard is
2) ik daarom een nieuw mobo wil
3) ik geen nieuwe processor wil
4) ik daarom een moederbord nodig heb met PCIe en socket 754
5) zodra ik een crossfire master wil aanschaffen, ik ook een nieuwe processor wil, en daarom ->
6) geen speciaal moederbord nodig heb op dit moment met crossfire mogelijkheden dus
7) ik gewoon een mobo wil dat 754 en PCIe ondersteunt, en daarom
8) lijkt mij dit een mooie matchup:

http://www.perfect-systems.nl/info.asp?info=58181
http://www.perfect-systems.nl/info.asp?info=59114

samengevat:

ik hoef nog geen mobo met 2x PCIe sloten, omdat tegen de tijd dat ik deze nodig heb, ik toch een nieuwe socket nodig heb.

DUS wil ik gewoon een X800XL 256 (goeie shit over gelezen..) en een mobo met socket 754 en 1x PCIe.

als iemand hier meer over wil zeggen: GRAAG!!!