Toon posts:

Windows XP installatie herkent HD niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een ouder systeem met een Abit BE6 moederbord en Ultra DMA 66 Maxtor 20gb 5400rpm windows XP sp2 te installeren! Wanneer ik met de installatie begin en hij de installatie bestanden weg zet krij ik daarna een te zien dat windows de harde schijf niet kan vinden!

Nu weet ik dus wel dat je bij verschillende moederborden gewoon F6 moet drukken en dat daar je extra scsi of sata software bij kan toevoegen maar ik weet nu echt niet welke installatie bestanden hij nodig heeft!

Mobo info:
http://www2.abit.com.tw/p...=Slot%201&pMODEL_NAME=BE6

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zie niet wat een Windows installatieprobleem in SA zou moeten; ik verplaats je topic even :)

SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die schijf die jij hebt is volgens mij geen scsi of sata, dus aan die drivers zal het niet liggen.
Wordt je schijf wel herkend in het BIOS? Zo nee, dan zou ik maar eens kabels, en jumpers enzo gaan checken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
nee brakke bios kan je hd en cd-roms niet in aangeven maar had er net nog win98 opstaan dus de hd werkt wel! Er zitten trouwens 4 IDE aansluitingen op waarvan er 3 worden gebruikt!

Verwijderd

format op ntfs?:>

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
In een BIOS zit altijd iets van een harddisk/optical detectie of configuratiescherm.
Zelfs in een laptop waarin je in het bios nagenoeg niets aan kan passen, wordt in ieder geval nog weergegeven wat voor schijf er in zit. Ik kan me niet voorstellen dat je echt niets in het BIOS kan instellen. Het niet kunnen vinden van de schijf, geeft hij dat weer na het kopieren van de bestanden?
Vind de omschrijving die je geeft een beetje onduidelijk.
Ik neem even aan dat je bedoelt met "wegschrijven" dat XP na het in het geheugen laden van de verschillende drivers, en begint met de EULA, hij dan aangeeft dat hij geen HDD kan vinden, en de setup niet kan voortzetten. In dat geval, loop ff al je kabels na, probeer de schijf ff vanuit dos te formatteren, haal desnoods met FDISK alleen ff de bestaande partitie weg. Kijken wat hij dan doet.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:41
Je zult drivers moeten hebben voor de Highpoint HPT366 controller, deze kun je met F6 installeren waarna je XP kan installeren
Pagina: 1