Toon posts:

[ADSL] Snelheid en beschikbaarheid op 3,9KM afstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Na een vrij onprettige ervaring met het bedrijf UPC (dat ik noodgedwongen in mijn vorige huis moest nemen omdat ADSL niet beschikbaar was) wil ik mij nu gaan richten op het uitzoeken van een ADSL abbonement.

Het probleem is echter dat ik zo'n 3,8~3,9KM van de centrale zit. Hierdoor zou volgens een aantal providers maar een snelheid tot 512kbps gehaald kunnen worden. Andere providers die ook over het BBned netwerk hun diensten aanbieden zeggen echter dat IEDERE snelheid gehaald kan worden.

Nu ben ik dus in de war zeg maar, tot welke snelheid kan ADSL op mijn locatie nu echt geleverd worden. Het lijkt wel of alle ISP's elkaar tegenspreken :9

postcode: 3356 EC
huisnummer: 100

Bij voorbaat dank voor de replies.

Tevens mijn eerste post op GoT

Verwijderd

ligt er aan als je ADsl heb over isdn kom je nooit hoger dan +- 4400
analog ligt hoger

heb zelf nu 1024 uplaod en max 7800 download over een analoge lijn (pots)

over een afstand van 3.8 km 8)7 .Deze afstand heb ik van een kpn monteur dus zal echt wel kloppen

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik weet nog wel dat KPN vind dat wij tot 4Mbit konden. (ook 3,9 km) 8Mbit kunnen wij nu niet meer kiezen. Dit komt ook overheen met het tabelletje op de frontpage:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1118500572.jpg

Aflezen dus. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:17
Uit een ander topic:

endless
Reg. datum: 05 april 2004
--------------------------------------------------------------------------------
Zeer mooie specificaties voor een ADSL lijn..
Op dit moment heb ik een 4 mbit in theorie waar ik +/- 1,3 mbit van haal vanwege de enorme afstand naar de centrale. Meer dan 9 km geloof ik!

Het gaat dus wel werken, maar of het snel gaat? Ik denk dat je dat toch zelf uit zal moeten vinden :)

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 22:29
Ik zit 50 meter boven de 3200meter limiet ofzo, daardoor kan ik ook alleen nog maar 512 abbo's nemen als ik nu ander abbo wil... terwijl ik nu 3200/786 heb en volle snelheid haal :(

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ik zou zeggen, begin met een traag abbo, en kijk eens in je modem wat je signal/noise ratio is (zoek maar in de KPN upgrate topics hier) En bepaal dan of het mogelijk is een betere verbinding te krijgen. Upgraden staan de meeste isp's namelijk toe.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Doe het niet op ISDN als je snelheid (blijkbaar) belangrijk vindt op die lengte. PSTN (annaloog) geeft iets meer snelheid op langere lijnen.

BBned heeft een regel (geen enkele ISP kan bij BBned hier vanaf wijken) dat als de postcode check (http://pcdb.bbned.nl) zegt >3000meter dan alleen 512/256Kbps.

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 3987 meter. geeft BBned postcode check wat misschien vreemd is gezien over de weg met de auto 3100 meter ook niet rechtstreeks is.

KPN-DSL heeft ook beperkingen op lijnlengte. De postcode check geeft aan wat op jou adres bestelbaar is maximaal.

Zo te zien bij KPN-DSL alles bestelbaar op analoog

Jouw telefoonlijn hangt aan de centrale Dordrecht-Papendrecht (Ddt-Ppd) waar ook het BaByXL netwerk beschikbaar is (Tiscali-Wholesale nu). Daar wordt geen beperking bij het bestellen gegeven aan lijnlengte. Je kan dus zelfs 8064/1024 (wide-open) bestellen bij een ISP via BaByXL en dan zal je modem op de maximale snelheid die jou lijn aankan verbinden.

Je kan ook bijvoorbeeld natuurlijk een 4Mps abonnement nemen, 8Mbps haal je hoogstwaarschijnlijk toch niet, maar 't kan best ~6Mbps zijn. 't Kan zijn dat je niet verder komt op die lijn dan 2Mbps natuurlijk, geen garanties, maar je haalt wel het maximale uit je lijn.

Even een ISP zoeken die bij je wensen past en waar je de keuze hebt voor een DSL-netwerk. Quicknet & Demon leveren ook op het BaByXL netwer, maar geven je niet de keuze en vallen dus af.

Over Versatel & het nieuwe netwerk van Wanadoo heb ik helaas geen informatie mbt afstanden en bestel/lever beperkingen in combinatie met lijnlengtes. Ook niet of ze daar beschikbaar zijn (al).

[ Voor 44% gewijzigd door bjck op 11-06-2005 22:01 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de zeer nuttige reacties _/-\o_

Ik zit eigenlijk al een beetje te kijken bij Speedlinq die ook over het BabyXL netwerk leveren.
Nu lees ik zit in de reactie boven mij dat BabyXL niet moeilijk doet over de lengte van je lijn.
Ik had interesse in het All-in 2048 abo van Speedlinq wat dus over BabyXL loopt.

Jullie denken dus dat zelfs op een afstand van 3,9KM een snelheid van 2Mbit gehaald kan worden? :9~
Ik heb er namelijk geen zin in een snelheid van maximaal 512kbps te hebben 8)7

Nogmaals bedankt voor de reacties :)

Verwijderd

KPN en BBNed stellen die limieten alleen in om geen gezeik van klanten te krijgen. Je kunt je voorstellen dat je niet gelukkig bent als je een duur abbo neemt en vervolgens maar 1/10e van de snelheid haalt.
Waarschijnlijk zul je de 2Mbit wel halen (zie ook het tabelletje wat eerder is gegeven), maar dat hangt ook af van de kwaliteit van de lijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 11:59:
KPN en BBNed stellen die limieten alleen in om geen gezeik van klanten te krijgen. Je kunt je voorstellen dat je niet gelukkig bent als je een duur abbo neemt en vervolgens maar 1/10e van de snelheid haalt.
Waarschijnlijk zul je de 2Mbit wel halen (zie ook het tabelletje wat eerder is gegeven), maar dat hangt ook af van de kwaliteit van de lijn.
Aangezien het een nieuwbouw huis is waar ik in woon zal de kwaliteit van de lijn wel OK zijn (??)
Ik ga, als KPN de vaste telefoonlijn hier heeft gerealiseerd, meteen Speedlinq All-in 2048 aanvragen.

_/-\o_

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 10:57:
Allemaal bedankt voor de zeer nuttige reacties _/-\o_

Ik zit eigenlijk al een beetje te kijken bij Speedlinq die ook over het BabyXL netwerk leveren.
Nu lees ik zit in de reactie boven mij dat BabyXL niet moeilijk doet over de lengte van je lijn.
Ik had interesse in het All-in 2048 abo van Speedlinq wat dus over BabyXL loopt.

Jullie denken dus dat zelfs op een afstand van 3,9KM een snelheid van 2Mbit gehaald kan worden? :9~
Ik heb er namelijk geen zin in een snelheid van maximaal 512kbps te hebben 8)7

Nogmaals bedankt voor de reacties :)
Vast wel te doen 2Mbps waarschijnlijk. Punt is, je weet het nooit van te voren. Kan best dat je uiteindelijk rond de 512Kbps maar komt op die lijn. Kan zelfs dat uiteindelijk blijkt dat het signaal helemaal te zwak is (dat zal wel niet op die lengte hoor).
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 12:07:
[...]

Aangezien het een nieuwbouw huis is waar ik in woon zal de kwaliteit van de lijn wel OK zijn (??)
Ik ga, als KPN de vaste telefoonlijn hier heeft gerealiseerd, meteen Speedlinq All-in 2048 aanvragen.

_/-\o_
Speedlinq: ervaringen! - Deel 2

Die helemaal doorgelezen? Helpdesk a 70 eurocent p/m, als jij al een lange lijn hebt kan je ze best nog wel eens nodig hebben.

Kwaliteit van de lijn tot aan je huis is nieuw, maar wel aangesloten op bestaande lijnen in het kabelverdeel station ergens in de wijk waarschijnlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1