Toon posts:

battlefield 2 in de meuktracker?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot mijn verbazing zag ik vandaag Battlefield 2 - meuktracker: Battlefield 2 demo - in de meuktracker staan?

Ik dacht dat tweakers.net de verslaggeving over games meer aan echte gameswebsites zoals bijvoorbeeld http://www.gamer.nl overliet? Ik had laatst een meuksubmit ingestuurd over Nexuiz - http://www.nexuiz.com/ - een onbekende gratis open source FPS die gabaseerd is op een zwaar aangepaste Quake 1 engine, en ontwikkeld is door een team vrijwilligers dat na jaren van ontwikkeling de eerste versie van de game had gereleased. Zoiets lijkt mij veel nieuwswaardiger dan de zoveelste sequel op een game die zeer grote bekendheid geniet. Toch werd mijn submit niet geplaatst. Jammer dan, kan gebeuren dacht ik, tweakers.net is toch niet een echte gameswebsite.

Maar nu wel Battlefield 2 in de meuktracker plaatsen? Is dat niet erg inconsequent? Ik zou zeggen plaats nieuwsberichten over alle games, of alleen het allerbelangrijkste nieuws. Belangrijk nieuws is IMO technisch gerelateerd gamenieuws, omdat t.net een technische website is. Bijvoorbeeld als er groot nieuws is over games met next-generation engines zoals Doom 3 en Half Life 2 kan dat best geplaatst worden op t.net. Verder doet t.net niet aan onbelangrijk gamenieuws, maar nu wel opeens Battlefield 2? Dat vind ik merkwaardig en inconsequent.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Zoals je zelf al observeert is T.net een site voor headline nieuws. Aangezien BF2 erg veel mensen zal interesseren wordt het wel geplaatst. Dat in tegenstelling tot nexuiz, dat relatief onbekend is, dus waar een stuk minder mensen in geïnteresseerd zijn.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb geen submit gezien over Nexiuz, dat zal door iemand van de nieuwsredactie afgehandeld zijn en deze waarschijnlijk niet interessant genoeg bevonden voor het nieuws. Voor de Meuktracker zou het interessant kunnen zijn, maar dan zouden we ook andere open-sourcegames moeten plaatsen. Daar ben ik echter van mening dat daar niet zoveel interesse voor uit zal gaan :).

De demo van Battlefield 2 is naar mijn mening wel nieuwswaardig genoeg om te vermelden in de Meuktracker, voornamelijk omdat Battlefield 1942 een grote hit was en dat menigeen naar deel 2 uitkeek. We hebben in het verleden al enkele demo's gepost (Half-Life 2, Unreal Tournament 2003 en updates voor Counterstrike (voornamelijk omdat toentertijd Strikerz.net in het T.net-rack hing)) en in dat straatje past ook de demo van Battlefield 2. Nexuiz is daarentegen onbekend en herbergt ook geen nieuwe technologieën op het gebied van games. Grofgezegd is Nexuiz een onbekend spel dat gebruikmaakt van de engine van Quake en maakt niet gebruik van die nieuwe technologieën. Daar kan je naar mijn mening beter terecht in Spielerij - Games & Discussies.

We plaatsen een spel op Tweakers.net als deze gebruikmaakt van nieuwe technologieën (zie bijvoorbeeld Unreal Egine 3.0), maatschappelijk iets bijdraagt (negatief of positief) of zeer gewild is bij het publiek. Nu is het laatste argument eentje die bespreekbaar is, want dat was namelijk het zwaarste argument om Battlefield Gulf Of Oman te plaatsen, daar kan een spel als Nexuiz niet tegenop. Om de eerder genoemde redenen is er helaas geen plek voor open-sourcespellen die niks nieuws met zich meebrengen. * cryforhelp vat het dus eigelijk heel goed samen :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Robin op 11-06-2005 22:11 ]

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:07

Qwerty-273

Meukposter

Inderdaad anders hadden we bv ook OpenTTD kunnen plaatsen. Deze werd toch een aantal keer gesubmit door verschillende mensen. Verslavend spel (met de originele versie nachten doorgehaald vroeger) maar niet echt meuktracker materiaal denk ik. Zo ie zo is de meuktracker eigenlijk geen plaats voor spellen maar soms wordt er vanwege de hoge nieuwswaarde en bekendheid een uitzondering gemaakt.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.