Toon posts:

[XP] Internet Explorer als Shell Auto restart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje:

Ik heb een openbare pc met 2 gebruikers (beheerder en openbaar)

Ik heb met behulp van de volgende registeraanpassing:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Shell=c:\program files\internet explorer\iexplore.exe -k

Internet explorer als Shell draaien op deze machine.Functies als ctrl+alt+delete windows toetsen etc zijn uitgeschakeld. Er moeten 2 browservensters draaien op deze machine en 1 hiervan (een popup) moet ook weer gesloten kunnen worden. Hierdoor is alt f4 disabelen geen optie. Het probleem wat hierdoor ontstaat is dat de gebruiker door 2 op alt f4 te drukken op een leeg desktop uitkomt waar verder niks meer mee kan gebeuren. Nu wil ik dus dat als internet explorer helemaal afgesloten is dat deze automatisch weer opkomt. Nu zag ik in registersleutel:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

de DWORD waarde AutoRestartShell=1 staan. Dus als de shell beeindigd wordt, herstart deze dan.
Die heb ik toegevoegd aan de sleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\
om te testen of de shell iexplore.exe -k bij afsluiten weer geherstart zou worden. Helaas is dit niet het geval. Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik heb al een hoop topics op GoT gelezen over ie in kiosk mode en als shell, maar nog niet precies gevonden wat ik zoek, Kan iemand mij een beetje op gang helpen??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zal dit denk ik het beste oplossen met een batchfiletje, iets als:

code:
1
2
3
:loop
start /wait "c:\program files\internet explorer\iexplore.exe" -k 
goto loop

doet wonderen :P

Verwijderd

Topicstarter
Laat je dan deze batch file als shell lopen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ja.

Verwijderd

Topicstarter
He dank je wel hoor. Zit ik helemaal nog moeilijk in het register te zoeken terwijl de oplossing zo simpel is.Ik ga het begin volgende week even testen.