[GTA: SA] beeld niet om aan te zien

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
aangezien ik een grote fan was van GTA:VC moest ik SA natuurlijk ook hebben, installatie verliep prima en snel ook zien de menu's er prima uit en laad het ook snel

maar zodra ik ingame kom is het spel niet om aan te zien, bij het intro filmpje zie ik geen politie mensen maar alleen de pistolen van de poltie mensen en missen er overal textures

het is dus compleet onspeelbaar omdat het er gewoon niet uit ziet

het ziet er zo uit -> http://img133.echo.cx/my.php?image=gtasa4pb.jpg

ik heb mijn cpu en gpu naar de stock settings gezet dus de extra pipelines van mijn 6800LE gedeactiveerd en de core en mem op de standaard settting gezet, ook mijn cpu weer op de standaard FSB gezet van 133MHz ipv. 147Mhz

maar helaas dit mocht niet baten, heb ook nog gespeelt met AA en de res maar ook dit had geen effect

als iemand enig idee heeft hoe dit op te lossen.... heel graag :)

edit : volledige specs ff

ECS K7S5A
AMD XP-M 2600+
512MB ram PC2700
6800LE
350 watt enermax voeding
soundblaster live! 1024
3COM 10/100 Mbit netwerkkaart
temps zijn prima omdat er op de cpu en gpu waterkoeling zit, zitten beide altijd (ook stressed) onder de 50 graden

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 11-06-2005 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:29
Heb je al andere drivers geprobeert? Ik zie dit namelijk nergens vermeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
het was een beetje dom van me om een topic te openen zonder andere drivers te proberen, maar goed het werkt wel !!!1111!! :)

heb nu de nvidia 71.89 er op staan en het werkt perfect, draait lekker op de hoogste draw distance @ 1280x1024x32 met AA 2x

iig hardstikke bedankt voor de tip en ik ga lekker gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:49

MeNTaL_TO

The future is not set

Welke drivers had je er dan wel opstaan met dit probleem?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:11:
Welke drivers had je er dan wel opstaan met dit probleem?
66.93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hmmm ik heb dit prob helaas ook, maar hier geen directe nieuwe drivers... helaas een Geforce GO en die doen het niet met de forceware troep :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:37
apart dan, want bij mij doet gta sa het prima met de 66.93, sterker nog, ik vind de 7* serie maar irritant.. (dan werkt de fan throttling niet meer op mn videokaart... = meer herrie :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 23:53:
[...]

apart dan, want bij mij doet gta sa het prima met de 66.93, sterker nog, ik vind de 7* serie maar irritant.. (dan werkt de fan throttling niet meer op mn videokaart... = meer herrie :()
misschien dat het wel aan de gpu ligt icm. de drivers ofzo, maarja ik heb gelukkig sinds een paar dagen geen fan meer op mijn gpu, nu heerlijke stilte met waterkoeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:32

strandbal

Was het maar zo'n feest.

ikbensander schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 23:48:
Hmmm ik heb dit prob helaas ook, maar hier geen directe nieuwe drivers... helaas een Geforce GO en die doen het niet met de forceware troep :(
Probeer eens Omega drivers :) Dit zijn de laatste nVidia drivers, maar "aangepast" zodat ze ook op mobile gpu's draaien.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 14:43

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

Reageer dan niet ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Crash op 12-06-2005 12:37 ]

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Hé Pilatus wat is de gemiddelde FPS bij jou? Ik heb namelijk een vergelijkbaar systeem (P4 2,6 met HT, 512 PC3200 ram, geforce 6800 LE getweakt tot normale 6800). Het spel loopt echter maar met zo'n 25 FPS, met vaak drops tot onder de 20. Maakt geen enkel verschil uit welke instellingen ik gebruik.

(je framerate kan je zien met FRAPS)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Hmm ik dacht dat je slechte performance enzo had... niet dat je beeld half weg was :X

[ Voor 115% gewijzigd door Waypoint op 12-06-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
bigchristiaan schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:44:
Hé Pilatus wat is de gemiddelde FPS bij jou? Ik heb namelijk een vergelijkbaar systeem (P4 2,6 met HT, 512 PC3200 ram, geforce 6800 LE getweakt tot normale 6800). Het spel loopt echter maar met zo'n 25 FPS, met vaak drops tot onder de 20. Maakt geen enkel verschil uit welke instellingen ik gebruik.

(je framerate kan je zien met FRAPS)
ik ga ff fraps downloaden en voor je kijken, ik edit het hier straks wel ff bij :)

edit : het valt me opzich aardig tegen wat me fps is, maar op de een of andere manier stoort het me nauwelijks, als ik in CS:S een framerate van 30 heb lijkt het echt heel slecht te lopen maar in GTA:SA maakt het niet echt iets uit, ook al komt ie onder de 30 het loopt nog steeds wel redelijk

maar goed de fps : binnenhuis 80/90 ( je eerste huis waar je kan saven enzo)

gelijk buiten huis in je hood, zonder auto's en met een paar mensen : 40/50

op topsnelheid rijden zo hard dat het gaat blurren : 30/35 fps

er een ontiegelijke teringzooi van maken alles opblazen en kapot schieten wat er maar is, dus ongeveer een pileup van 20 auto's, 10 politiemannen, 20 dooie burgers, explosies enz. : 20/25 fps

wat ik ook doe hij komt bij mij niet onder de 20 fps :P

nog ff me specs en settings er bij :)

XP-M 2600+@3000+ (2200MHz)
XFX 6800LE @ 400/860
512MB RAM PC2700

dit draait op 1280x1024x32 met 2x AA

[ Voor 47% gewijzigd door PilatuS op 13-06-2005 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Bedankt voor je info.

Ik heb dezelfde videokaart, bij mij loopt-ie op 12x1,5 op 365/780. 512 MB PC3200 RAM en P4 2,6 ghz.

De framerate loopt bij mij vaak tot onder de 20. En nee ik heb geen spyware, geen achtergrondprogramma's en m'n schijf is niet gefragmenteerd.

Als het regent breekt de hel echt los: framedrops tot iets meer dan 10 FPS.

Wat het misschien zou kunnen zijn: Ik heb de Hoodlum-versie (laat ik het maar ff zo noemen en niet letterlijk zeggen hoe ik aan m'n spel kom :P )

Heb jij de originele versie? En welke drivers heb jij?

[ Voor 13% gewijzigd door _Christiaan_ op 13-06-2005 15:51 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
heb net ff de gpu terug geclocked naar 300/700 en nog steeds een prima framerate, het zou er denk ik ook wel een beetje aan liggen dat mijn cpu toch wat sneller is maar zoveel zou het niet mogen schelen

anders een keetje formatten misschien zit er toch ergens iets niet goed, ok kost je wel weer 2 uur maar tis het proberen wel waard in mijn mening

of ik de hoodlum heb of de orignele versie zou niet iets mogen uitmaken denk ik, maar goed nu weet je het denk ik wel :P

edit : de drivers zijn de 71.89 omdat ik met die vorige de problemen had waar dit topic over gaat

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 13-06-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ok dat ga ik dan vanavond of morgen ff proberen, dat formatteren.

Waar ik ook nog aan zat te denken, is de service pack. Ik heb SP2, jij ook?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
yep ook SP2 hier, en alle updates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ok morgen dus formatteren, daarna ff kijken wat ik allemaal nog uit m'n systeem kan persen :P

NOSIG

Pagina: 1