Toon posts:

dvd - brander kwijt na "veilig verwijderen hardware"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de DVDspeler van mijn laptop (vaio grt916v) verwijderd met de "hardware veilig verwijderen" functie in winxp. Dit omdat hij problemen gaf i.c.m Daemon Tools. Ik was in de veronderstelling dat ik de brander later weer kon toevoegen in de device manager. Maar hij detecteert 'm dus niet meer. |:( Hij kan niet meer open of dicht en ik weet nu niet meer hoe ik dit weer in orde kan maken. Kan iemand helpen?

PS. Ben nieuw hier, dus als dit bericht in de verkeerde categorie staat: sorry
grt,

Pieter

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
ik denk dat je het al hebt gedaan, maar je kan de pc opnieuw opstarten, dan detecteerd de pc de hardware opnieuw.

ook kan je in het uiterste geval systeemherstel proberen (start > bureau accessoires > systeemwerkset > systeemherstel) en een paar dagen terug gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik allebei al geprobeerd inderdaad. Dat leverde helaas niks op. Het apparaat staat nog steeds niet in de device manager en als ik Nieuwe Hardware wil toevoegen geeft ie aan niks nieuws te hebben gevonden...
zou het helpen als ik hem fysiek zou losmaken en dan weer vastmaken?

• nick_haak
het is een idee, afkoppelen, pc opstarten, netjes afsluiten, en dan weer aansluiten kan helpen.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
dvd spelers van laptops kun je er toch gewoon uit halen. k zou m er dan uithalen en er weer in stoppen. kan volgens mij gerust als de laptop nog aanstaat, omdat je de hardware al veilig verwijderd hebt...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• nick_haak
ik wist niet zeker of de dvd / cd drives ook hot swappable zijn (pcmcia wel), dus ik dacht dat even uitzetten misschien beter was.

weer wat geleerd :)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-03 04:33
Daemon Tools tijdelijk even verwijderen en nagaan of die misschien in de weg zit.
Pagina: 1