Achtergrond
Ik heb een webserver waarop ik Fedora heb geinstallerd [Fedora Core (2.6.11-1.27_FC3)]. De webserver zit in een 1-u behuizing, waardoor je slechts plaats hebt voor één risercard. Het moederbord heeft geen onboard lan of vga. Aangezien lan natuurlijk essentieel is voor webserver is de keuze snel gemaakt:vga moet eruit.
Probleem:
Volgens mij kan Fedora niet booten zonder VGAcard, Ik kan natuurlijk niet zien wat er mis gaat (aangezien er geen monitor opzit
) dus vroeg ik mij af of iemand anders hier toevallig ervaring mee heeft. Het enigste wat ik kan waarnemen is dat de hdd-leds niet oplichten en er daarom niets geladen wordt na het bios. Ik heb het internet afgestruind, maar kon alleen het volgende vinden, wat me wellicht een optie leek:
Je kan in grub.conf de regel kernel aanvullen met vga=0, betekent dit nu dat hij dan headless moet booten, of iets anders. Ben zelf een terughoudend om hierin te gaan klooien, gezien alles er al op geinstalled is. (ben overigens niet echt bekend met linux)
Mijn grub.conf ziet er nu zo uit:
Ik heb een webserver waarop ik Fedora heb geinstallerd [Fedora Core (2.6.11-1.27_FC3)]. De webserver zit in een 1-u behuizing, waardoor je slechts plaats hebt voor één risercard. Het moederbord heeft geen onboard lan of vga. Aangezien lan natuurlijk essentieel is voor webserver is de keuze snel gemaakt:vga moet eruit.
Probleem:
Volgens mij kan Fedora niet booten zonder VGAcard, Ik kan natuurlijk niet zien wat er mis gaat (aangezien er geen monitor opzit
Je kan in grub.conf de regel kernel aanvullen met vga=0, betekent dit nu dat hij dan headless moet booten, of iets anders. Ben zelf een terughoudend om hierin te gaan klooien, gezien alles er al op geinstalled is. (ben overigens niet echt bekend met linux)
Mijn grub.conf ziet er nu zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| # grub.conf generated by anaconda
#
# Note that you do not have to rerun grub after making changes to this file
# NOTICE: You have a /boot partition. This means that
# all kernel and initrd paths are relative to /boot/, eg.
# root (hd0,0)
# kernel /vmlinuz-version ro root=/dev/VolGroup00/LogVol00
# initrd /initrd-version.img
#boot=/dev/hda
default=0
timeout=5
splashimage=(hd0,0)/grub/splash.xpm.gz
hiddenmenu
title Fedora Core (2.6.11-1.27_FC3)
root (hd0,0)
kernel /vmlinuz-2.6.11-1.27_FC3 ro root=/dev/VolGroup00/LogVol00 rhgb quiet
initrd /initrd-2.6.11-1.27_FC3.img