[BF2 Demo] PC hangt tijdens spelen

Pagina: 1
Acties:

• Draconis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

Topicstarter
Ten eerste:

*oeps*

was vergeten de regels te lezen mijn excuses hiervoor |:(

Ontopic:

De demo van BF 2 zorgt om de ongeveer 20 minuten voor een complete vastloper voor mijn systeem. De enige remedie is dan een reboot. Helaas krijg ik niet een foutmelding of iets dergelijks zodat ik nu totaal geen idee heb wat het probleem veroorzaakt. De omschrijving van de problemen die de ATI drivers zouden geven stroken namelijk totaal niet met mijn probleem.

Specs:

AMD 64 3500+
1GB RAM
x800pro 256
nForce 3 Moederbord
ATI Catalyst 5.1 en 5.6 getest
nForce 5.10 drivers
Realtek AC 97 3.6 drivers
Windows XP Pro.

Veni Vidi Vici

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:18

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

ik heb hetzelfde probleem, ik denk dat het iets met mn sound te maken heeft. Het gebeurd namenlijk (de vastlopers) telkens als ik begin met schieten oid.

• Draconis

Draconis

The Creator

Topicstarter
Bizzarro schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:18:
ik heb hetzelfde probleem, ik denk dat het iets met mn sound te maken heeft. Het gebeurd namenlijk (de vastlopers) telkens als ik begin met schieten oid.
Idd dat vermoeden begin ik ook te krijgen. Toen ik EAX afzette kwam het al minder voor. Toen ik vervolgens geluid van High naar Medium zette werd het nog minder.

Veni Vidi Vici

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-12 21:36
Zorg dat je het geluid op Software rendering hebt staan, en niet op hardware. Hardware blijkt alleen te werken als je een gluidskaart hebt :/

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook, maar k heb het geluid al op software staan.

• Draconis

Draconis

The Creator

Topicstarter
Ik heb het nog even getest, maar software of hardware resulteerd in hetzelfde. De game hangt dus nog steeds geregeld. Ik geloof dat ik nog nooit zo vaak heb gereboot op een dag |:(

Veni Vidi Vici

Verwijderd

hmm raar ik heb dit probleem dus met GTA: San Andreas, ene keer kan ik 30 seconden spelen andere keer 15 minuten, heb werkelijk alles al geprobeerd, ga nu eens proberen DirectMusic hardware-accelerated port uit te schakelen, kijken wat hij dan doet.. verwacht er eigenlijk niet veel van maarja.. het is het proberen waard

edit: helaas pindakaas, de wind zit niet mee om het zo maar te zeggen, hij liep weer gewoon vast..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 17:10 ]

Verwijderd

Doet ie t nu bij jullie, en zo ja wat was de manier waarop?
M'n pc (bios) is nu verrot ;( maar dan kan k t doen als ie weer heel is.

Verwijderd

Volgens mij heeft dat vastlopen met de nvidia driver versie te maken. Met de "oude" 71.89 had ik er geen last van. Echter ik moest deze vervangen vanwege de vierkante schaduw fix in de nieuwere versies.

Als je een ati kaart hebt zou ik het probleem niet weten. Wel weet ik dat ik ook rare texture bugs heb, soms glitterd alles eventjes.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 22:05 ]

Verwijderd

Ik heb dit probleem al langer ook bij andere spellen, en het ligt bij mij niet aan de driver.
Er is trouwens een nieuwe als opvolger van de 77.30. Dat is de 77.50, schijnt beter te zijn. Ik kan m'n niet proberen m'n pc is nog steeds kapot.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 17:09 . Reden: typo ]

Verwijderd

bij mij kan het niet aan de nvidia drivers liggen, want ik heb een ati radeon 9600

Verwijderd

-mag weg-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 13:34 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:28

DaWaN

'r you wicked ??

Dit topic gaat over een ander probleem. Als over jouw probleem nog geen topic is, mag je die zelf openen.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 12:44 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Ik heb ook 90% kans op een BSoD zonder melding. Aan het geluid/geluiddrivers ligt het iig niet. Sterker nog, na een update van m'n realtek drivers doet m'n geluid in San Andreas ineens raar.

Verder heb ik geprobeerd om VPU Recovery uit te zetten: Geen resultaat.
Ook heb ik met de dxdiag zitten frutten, maar dat maakte allemaal ook niks uit.

Een paar dagen geleden heb ik EA's tech support ook al hierover gemaild, maar verwacht UITERAARD geen mailtje terug.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 13:20 ]

Verwijderd

Ik lees net wat op een forum:
BF2 demo BSOD

Does anyone else have this problem where they play for 10 minutes or so (online only) and then the game will freeze... and then suddenly BSOD comes up with no text.

U cant do anything after apart from reseting the computer.
found out the problem. i changed to the latest omega drivers and fixed it.
Dit geldt dus voor diegene met een ATI kaart. Ik zelf heb een x800 met de Cat. 5.1 drivers, dus hopen dat dit mijn probleem op zal lossen. Ik zal jullie op de hoogte houden.

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-11 11:15

bosaap22

Doing things I'm good at.

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:14:
Ik lees net wat op een forum:

[...]

[...]

Dit geldt dus voor diegene met een ATI kaart. Ik zelf heb een x800 met de Cat. 5.1 drivers, dus hopen dat dit mijn probleem op zal lossen. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Al nieuws? Ik heb hetzelfde. Spel loopt vast, krijg een volledig blauw scherm en kan alleen maar resetten. Ook met de nieuwste Cat. 5.6 drivers blijft dit probleem.
Omega drivers gebruiken dus? Welke versie moet ik hebben?

Verwijderd

In mijn zoektocht naar een oplossing kwam ik in dit topique terecht.

Ik ben van een 9200se naar een 9600pro gegaan; lekker bf-en dus!
met de 9200se kreeg ik tijdens het spelen van vietcong ook wel eens een freeze>zwart scherm> rebooten maar. Daarna ff catalyst 5.10/5.11(b) -weet ik ook niet meer precies- erop gegooid en toen liep alles goed, ook de 9600pro deed het goed tijdens online bf2 (demo).
Nu ging ik toch maar weer ff 5.12 downen, na een hoop gezeik wilde hij eindelijk installen. Nu loopt bf2 online dus ook steeds vast (beeld freezed, zwart scherm, en rebooten maar.)
edit:
en af en toe krijg ik voortijdig de melding dat de connectie niet goed is

Ik kan nu nog proberen om het geluid anders in te stellen, of weer de oude catalyst installeren waar ie het wel goed op deed, echter heb ik het idee dat het iets structureels is omdat ik er eerder dus ook last mee had.

heeft er iemand een tip? formatteren? (nog nooit gedaan nl. moet dan ff een howto hebben ofzo)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 11:29 ]

Verwijderd

edit; m'n pc liep vast gewoon onder het internetten, dus het is iets anders (formateren?)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2005 20:32 ]

Pagina: 1