www.domein.com?variable=waarde werkt niet PHP5.0.4, Apache

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-05 17:39
ik maak de laaste tijd veel gebruik van PHP en omdat ik dit niet lokaal kon testen heb ik vandaag Apache 2.0.54 voor windows geinstalleerd. en ook PHP 5.0.4

ik heb dit goed aan de praat gekregen en ben er mee gaan exprimenteren. al mijn php scripts gingen goed totdat ik probeerde om zulke links te maken : test.php?variabele=waarde deze waardes zijn niet ingesteld als ik dit probeer.

ik heb al in de configuraties van php en apache gekken maar daar niets gevonden. en googlelen heefd weinig zin als ik niet weet hoe deze "truuk" heet.

is er hier iemand die dit probleem eerder heefd gehad?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:30

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe vraag je deze variabele op? toch wel met de $_GET array?

Verwijderd

Y0ur1 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 14:00:
Hoe vraag je deze variabele op? toch wel met de $_GET array?
$_GET['variabelnaam'] dus, dus uitkijken voor je superglobals ! (is soortvan al een tijdje zo in nieuwe php versies)

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-05 17:39
ik dacht dat het aan mn apache of php instellingen lag omdat ik ze op mijn server (met dus verouderde php) wel gewoon op kon vragen als $variabele.

bedankt allemaal.
dan kan deze nu op slot denk ik

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
martijnve schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 14:04:
ik dacht dat het aan mn apache of php instellingen lag omdat ik ze op mijn server (met dus verouderde php) wel gewoon op kon vragen als $variabele.

bedankt allemaal.
dan kan deze nu op slot denk ik
het ligt ook aan de instellingen van je server, register_globals, google daar maar eens op. Echter uitzetten van register_globals wordt sterk afgeraden.

[ Voor 9% gewijzigd door Y0ur1 op 11-06-2005 14:10 ]

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.