Garantie hp laptop na trekken

Pagina: 1
Acties:
  • 7.956 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116370

Topicstarter
Hallo,

Is het ook mogelijk om te controleren of er nog garantie op een laptop zit?
Ik heb namelijk het serienummer van een laptop. En nu wil ik voordat ik em koop weten of er ook nog garantie op zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:28
Ik gok dat je het makkelijkste kan bellen met HP.

0900 - 202 0165

Op werkdagen tussen 08:30 en 18:00 uur, op zaterdag tussen 10.00 en 16.00 uur. Met uitzondering van algemeen erkende feestdagen € 0.10 per minuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:38

Haan

dotnetter

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:56

DarkSide

theres no place like ::1

als het goed is kan je hier wel wat mee.
http://h20000.www2.hp.com.../WarrantySingleLookup.jsp

was met google te vinden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dit staar er dus bij de check

Wty: HP HW Maintenance Offsite Support
Status Active
Start Date 08 May 2005
End Date 06 Jun 2008
Service Level Std Office Hrs Std Office Days , Std Office Hrs Std Office Days , Global Coverage , Standard Material Handling , Standard Parts Logistics , No Usage Limitation , HP Ships to Customer Site , 2 Business Days Turn-Around , Pickup by HP
Deliverables Hardware Problem Diagnosis
Offsite Support & Materials

Wty: HP SW Technical Unlimited Support
Status Active
Start Date 08 May 2005
End Date 04 Sep 2005
Service Level NextAvail TechResource Remote , Std Office Hrs Std Office Days , 2 Hr Remote Response , Unlimited Named Callers
Deliverables Software Phone support

Kan iemand mij een beetje uitleg geven wat dat nu allemaal betekend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:05

Duinkonijn

Huh?

de onderste is software problemen.

de bovenste hardware.

je heb 3 maanden software "garantie"
en 3 jaar onsite garantie voor je hardware.

Maar hp is in de praktijk totaal niet moeilijk met garantie :Y)

Oja zorg wel voor dat je een bon krijgt

[ Voor 12% gewijzigd door Duinkonijn op 15-06-2005 07:31 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Duinkonijn schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 07:30:

de bovenste hardware.

Nou.... wij (zakelijk) hebben gemengde ervaringen rond moeilijk doen met garantie. Vooral bij de on-site garantie (wordt hier uitgevoerd door MSO) doen ze soms erg moeilijk. Maar ook met een bepaald type deskjet-printer (hadden we een aaridg partijtje van gekocht voor kleine werkgroepjes) waren ze alles behalve coulant. (Wat ik aan de ene kant ook wel weer kan begrijpen als je zulke ondeugdelijke spullen levert, voor het eerste jaar omwas was bijna 40% van de printers al onder garantie vervangen. En stipt na het eerste jaar, er gingen er natuurlijk weer 2 stuk net na het verlopen van de garantie, gaf HP niet-thuis.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Icey schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 13:45:
Ik gok dat je het makkelijkste kan bellen met HP.

0900 - 202 0165

Op werkdagen tussen 08:30 en 18:00 uur, op zaterdag tussen 10.00 en 16.00 uur. Met uitzondering van algemeen erkende feestdagen € 0.10 per minuut
Ligt er aan of het een consumentenlaptop is (0900 20 20 165) of een zakelijke laptop (0900 117 0000)
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 07:41:
[...]

Nou.... wij (zakelijk) hebben gemengde ervaringen rond moeilijk doen met garantie. Vooral bij de on-site garantie (wordt hier uitgevoerd door MSO) doen ze soms erg moeilijk. Maar ook met een bepaald type deskjet-printer (hadden we een aaridg partijtje van gekocht voor kleine werkgroepjes) waren ze alles behalve coulant. (Wat ik aan de ene kant ook wel weer kan begrijpen als je zulke ondeugdelijke spullen levert, voor het eerste jaar omwas was bijna 40% van de printers al onder garantie vervangen. En stipt na het eerste jaar, er gingen er natuurlijk weer 2 stuk net na het verlopen van de garantie, gaf HP niet-thuis.)
Daarvoor moet je bij de leverancier zijn.
Anoniem: 116370 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 21:21:

Wty: HP HW Maintenance Offsite Support Geen onsite support, maar garantie via Repaircenter
Status Active Garantie is nog geldig
Start Date 08 May 2005 Begindatum fabrieksgarantie/fabrikagedatum
End Date 06 Jun 2008 Einddatum fabrieksgarantie met 1 maand graceperiod
Service Level Std Office Hrs Std Office Days , Std Office Hrs Std Office Days , Global Coverage , Standard Material Handling , Standard Parts Logistics , No Usage Limitation , HP Ships to Customer Site , 2 Business Days Turn-Around , Pickup by HP Tijdens kantooruren is een storing aan te melden, wordt tijdens kantooruren verholpen, wereldwijde garantie, standaard afhandeling van de onderdelen (dus niet versneld), geen gebruiksrestrictie van apparaat (zoals bijvoorbeeld 1.000.000 pagina's bij printers), HP verzend naar klant, binnen 2 werkdagen repareren (wordt in Nederland als Onsite binnen 2 werkdagen uitgelegd (onder voorbehoud), wordt opgehaald door HP (UPS).
Deliverables Hardware Problem Diagnosis
Offsite Support & Materials

Wty: HP SW Technical Unlimited Support
Status Active
Start Date 08 May 2005
End Date 04 Sep 2005
Service Level NextAvail TechResource Remote , Std Office Hrs Std Office Days , 2 Hr Remote Response , Unlimited Named Callers
Deliverables Software Phone support

Kan iemand mij een beetje uitleg geven wat dat nu allemaal betekend ?
De einddatum van de fabrieksgarantie kan nog verder in de toekomst liggen door een aankoopbewijs te overhandigen of een Care Pack aankoop (geen geregistreerd).
Als er verder vragen m.b.t. de garantie zijn, heur ik het wel :)

[ Voor 62% gewijzigd door PcDealer op 15-06-2005 08:38 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PcDealer schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 07:51:

[...]

Daarvoor moet je bij de leverancier zijn.
Volgens mij toch niet hoor. Voor alle wat duurdere apparatuur hadden we van die HP Care-Packs voor next business day on-site support. Die gevallen meldde (we zijn inmiddels van HP afgestapt) ik of een collega gewoon rechtstreeks bij HP. HP stuurt vervolgens iemand van MSO. Die printers vind ik niet eens interessant. Ik heb de case mooi kunnen gebruiken in een nieuw printplan en alle HP Deskjets en goedkopere HP Laserjets zijn of gaan er nu uit. Voor het budget-segment stappen we over op Dell, wat betreft echt bulk-materiaal hebben we copiers van Sharp. Alleen de grote werkgroepen hebben nog een laser van HP en de kleuren-lasers zijn ook nog van HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 08:10:
[...]

Volgens mij toch niet hoor. Voor alle wat duurdere apparatuur hadden we van die HP Care-Packs voor next business day on-site support. Die gevallen meldde (we zijn inmiddels van HP afgestapt) ik of een collega gewoon rechtstreeks bij HP. HP stuurt vervolgens iemand van MSO. Die printers vind ik niet eens interessant. Ik heb de case mooi kunnen gebruiken in een nieuw printplan en alle HP Deskjets en goedkopere HP Laserjets zijn of gaan er nu uit. Voor het budget-segment stappen we over op Dell, wat betreft echt bulk-materiaal hebben we copiers van Sharp. Alleen de grote werkgroepen hebben nog een laser van HP en de kleuren-lasers zijn ook nog van HP.
Je post is zo summier, dat ik op grond daarvan een uitspraak doe :) Je hebt dus een Care Pack, waarschijnlijk voor 3 jaar. Wanneer die verloopt houd de garantie op. Dan zullen ze ook wel afgeschreven zijn, mag ik aannemen.

Op veel apparatuur is de Care Pack te verlengen.

Warranty Check:
http://www5.itrc.hp.com/s...91+1118817281239+28353475

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 15-06-2005 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 08:10:
Volgens mij toch niet hoor. Voor alle wat duurdere apparatuur hadden we van die HP Care-Packs voor next business day on-site support. Die gevallen meldde (we zijn inmiddels van HP afgestapt) ik of een collega gewoon rechtstreeks bij HP. HP stuurt vervolgens iemand van MSO.
Dat is sinds kort, begin dit jaar kreeg ik nog engineers van HP op de stoep, maar de laatste keer was dat van MSO.

Maar echt goede ervaringen met het repareren van printers in combinatie met MSO heb ik niet. Op een gegeven moment moet je het gewoon hard spelen en krijg je wel wat voor elkaar.

Wat de warranty date betreft, als ik het serienummer van mijn laptop erin bonk dan komt er een andere eind datum uit dan dat ik hem gekocht heb. Een bon is in dit geval dus wel handig ja (scheelt bij mij 2 maanden)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Duinkonijn schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 07:30:

de bovenste hardware.

mja het is zeg maar een 2e hands laptop dus ik denk niet dat er een bon bij zit. Zit de garantie niet vast aan de laptop? doormiddel van een serie nummer ? en hoe zit dat met het verschil tussen zakkelijke en prive laptops is daar nog verschil tussen voor de eigenaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gunner schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 08:49:
[...]

Dat is sinds kort, begin dit jaar kreeg ik nog engineers van HP op de stoep, maar de laatste keer was dat van MSO.
[...]
Dat was dan denk ik IMD (Lelystad) in opdracht van HP.
Anoniem: 116370 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 08:49:
[...]

mja het is zeg maar een 2e hands laptop dus ik denk niet dat er een bon bij zit. Zit de garantie niet vast aan de laptop? doormiddel van een serie nummer ? en hoe zit dat met het verschil tussen zakkelijke en prive laptops is daar nog verschil tussen voor de eigenaar ?
Zou ik altijd vragen bij zo'n aankoop, zeker in het belang van diefstal enzo. :r
De fabrieks garantie kun je nagaan a.d.h. van de Warranty Check. 1 jaar of 3 jaar (of anders). Die gaat in vanaf aankoopdatum. Is er geen bon aanwezig, dan geldt de fabriekagedatum als uitgangspunt, zie mijn eerdere post.

[ Voor 19% gewijzigd door PcDealer op 15-06-2005 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

PcDealer schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:03:
Dat was dan denk ik IMD (Lelystad) in opdracht van HP.
Durf ik niet te zeggen; die engineer had ik ook al eens over de vloer gehad om een printer te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63542

Als je S/N geef kan ik indien nodig de gar. voor je checken.
Ik heb toegang tot het systeem voor HP omdat ik support engineer ben van HP Laserjet Monochroom.
Daarnaast zit de laptop afdeling bij mij aan de overkant van gangpad.

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 63542 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:12:
Ik heb toegang tot het systeem voor HP omdat ik support engineer ben van HP Laserjet Monochroom.

Grtz
Ja, maar dat kan iedere boeren... via de link die ik in een eerdere post gaf.
offtopic:
Hallo monochroom, groeten aan Abusimbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 63542 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:12:

Grtz
Wat kost het verlengen van garantie op een business notebook eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:05

Duinkonijn

Huh?

[...]

Mja wat verwacht je dan.

Mycom e.d. krijgen ook niet extra lange garantie omdat ze massaal inkopen.

overigens kan je ze wel gewoon laten repareren. Printers uit 99 gaan hier gewoon
nog terug naar hp om onderdelen te laten vervangen.

Overigens vind ik deskjets nou niet de meest taktische oplossing
in bedrijfs werkgroepen.

heb het nu 5 x zelf mogen mee maken.

2x een scsi schijf die uitviel. (lang leve raid 5 :+ ) je belt, koerier brengt de volgende dag een harde schijf

1x tft scherm
1x drum rollen van een 8550
1x scanner.

Zonder problemen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gunner schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:16:
[...]

Ligt aan het type notebook. Begint bij EUR 115,00 exclusief BTW (listprice).
Welk type is het?

[ Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 15-06-2005 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

[...]

Wat ging er stuk? Je begrijpt natuurlijk wel dat een groot aantal DeskJets niet bedoelt zijn voor Werkgroepen (lees: grote oplages per maand) dan andere printers van HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gunner schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:16:
[...]

Dat is een goede vraag ik kan namelijk kiezen voor een nc6000 met 3 jaar garantie en een nc8000 met nog 3 maand garantie zou je die garantie ook kunnen verlengen en wat moet zon grapje kosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 116370 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 10:01:
[...]

Dat is een goede vraag ik kan namelijk kiezen voor een nc6000 met 3 jaar garantie en een nc8000 met nog 3 maand garantie zou je die garantie ook kunnen verlengen en wat moet zon grapje kosten ?
Je hebt de laatste tijd veel interessen n 2nd laptops gezien je posthistory ;)

nc8000:
HP notebook nx-serie, nc61x0
1 jaar post-warranty, pick up & return CPU only * EUR 115,00.
1 jaar post-warranty, NBD onsite EUR 135,00.

nc6000:
HP notebook nc-serie, nw-serie, N6x0c
1 jaar post-warranty, pick up & return CPU only * EUR 129,00.
1 jaar post-warranty, NBD onsite EUR 140,00.
1 jaar post-warranty, NBD onsite, wereldwijd EUR 160,00.

Disclamer:
Onder voorbehoud inzake ontbreken van laptopspecifieke gegevens. Prijzen excl, BTW.

Zie ook http://h30125.www3.hp.com...ylang.asp?code=ELNL::-USA

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 15-06-2005 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PcDealer schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:54:
[...]

Wat ging er stuk? Je begrijpt natuurlijk wel dat een groot aantal DeskJets niet bedoelt zijn voor Werkgroepen (lees: grote oplages per maand) dan andere printers van HP.
Deskjets werden ook alleen maar ingezet in werkgroepen die 2 PC's ter beschikking hadden, soms via een JetDirect aan het netwerk, soms gewoon lokaal op 1 van de 2 PC's. Het gaat om verpleegafdelingen, dus die printen niet zo heel veel. Ik gok op zo'n 10 pagina's per dag, in het weekend minder. Laten we het op een pagina of 300 tot 400 per maand houden. Wat er stukging? Zou het niet weten.... voor de prijs van zo'n printer ga je dat ook niet uitzoeken. (Toen ze echt bij bosjes uit begonnen te vallen, nog onder garantie, hadden we het beleid natuurlijk al aangepast.) Het ging overigens maar om printers uit 1 bepaalde serie, het waren allemaal 3820's. Met andere types hadden we deze problemen helemaal niet. Tuurlijk ging er weleens eentje stuk, wat wil je voor die prijs. Maar als ze echt bij bosjes stukgaan, dan klopt er toch iets niet in het ontwerp lijkt mij. (En dus lijkt mij dan enige coulance wel op zijn plaats. Toen die uitbleef, hebben we dus besloten om helemaal geen inkjets meer in te zetten voor het budget-segment en om voor dat segment ook van HP af te stappen.)

Maarja, nog 2 maandjes en dan zijn alle Deskjetjes exit op 1 A3-model (1220c) na. Anders kunnen we geen kleurenafdrukken op A3 maken. (We hebben geen geld voor zo'n leuke A3 kleurencopier.)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 15-06-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 18:44:
[...]
(En dus lijkt mij dan enige coulance wel op zijn plaats. Toen die uitbleef, hebben we dus besloten om helemaal geen inkjets meer in te zetten voor het budget-segment en om voor dat segment ook van HP af te stappen.)
[...]
Je hebt je case ook Customer Relations aangemeld?

Pagina: 1