Toon posts:

Taalinstellingen GNOME applicaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik startte X net opnieuw op. Nu blijkt dat alle GNOME applicaties opeens in het nederlands zijn in plaats van engels. Weet iemand misschien waar dat geregeld wordt?
Ik draai overigens XFCE op FreeBSD.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:37

Cyphax

Moderator LNX
Kijk even je omgevingsvariabelen na, ik heb ook weleens zo'n variabele geset waarna heel Xfce in het Nederlands was. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Waar zou dat moeten staan dan? Ik heb geen idee waar dat zou kunnen staan...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:33
Iets met LANG of LC_ALL variabelen die geset worden. Andere optie is een of andere keuze in je login manager (kdm, gdm, etc) die je kunt maken voor het inloggen. AFAIK heeft gnome geen taalkeuze zoals KDE dat heeft met een achteraf-config-tooltje.

Verwijderd

Topicstarter
Een loginmanager gebruik ik niet, gewoon startx in een console. Zelfs Midnight Commander en Xfce als geheel zijn opeens in het nederlands. Het lijkt er dus op dat Xfce oid de boosdoender is.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

doe eens 'export LANG=en_US' , daarmee zou je taal weer terug gezet moeten worden op engels :)
Verder, met set krijg je de hele lijst, als daar nog iets van nl_NL tussen staat moet je die ook even terug veranderen :)
Of je blijft Nederlands gebruiken, zo slecht is die vertaling ook weer niet ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Yes, heb het inmiddels gevonden. Het zat in mijn ~/login_conf. Daar stond een andere taalinstelling dan engels.
Taalinstellingen in het nederlands laten zou op zich niet zo slecht zijn maar dat wordt niet overal even consequent doorgevoerd. Er zaten taalfouten in sommige menu's en sommige apps kregen zelfs dubbele menu's (zowel engels als nederlands). Dan hou ik het liever bij engels :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 15:15:
Er zaten taalfouten in sommige menu's en sommige apps kregen zelfs dubbele menu's (zowel engels als nederlands). Dan hou ik het liever bij engels :)
Je kunt ook meehelpen de fouten eruit te halen :P
Opensource is tenslotte niet alleen nemen, maar ook geven ;)

offtopic:
Vincent, krijg ik nu een gratis kola van je ? :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1