Ik heb nu een com21 modem. op de cd van de provider staat een rmp pakket voor pppoe. ik neem aan dat ik dit moe installeren. maar kan ik dan mijn com21 modem net zo installeren zoals je dat met een telefoon modem zal doen?
Dat hangt er helemaal van af hoe je provider dat heeft ingericht. De com21 modems hebbben een normale ethernet interface, daar hoeft in principe dus ook geen PPP bij gebruikt te worden. Alleen sommige providers doen dat toch
Vooral bij DSL wordt het veel gebruikt. Maar goed, hangt dus van je provider af...
Verwijderd
PPPoE heb je niet nodig, je hebt helemaal niks nodig volgens mij. Gewoon die netwerkkaart instellen op't ip dat je hebt gekregen (of DHCP). Voor de rest hoef je niks te doen 
Zelf heb ik geen Com21 maar voor zover bij mij bekend is werkt dit simpelweg met DHCP en geen andere rare shit
Zelf heb ik geen Com21 maar voor zover bij mij bekend is werkt dit simpelweg met DHCP en geen andere rare shit
Verwijderd
Als je Wanadoo Cable (oftewel Casema) hebt met Com21 heb je wel die PPPoE nodig. Die werken daar namelijk mee.
Ik had het ook graag anders gezien, maar Casema wil nou eenmaal niet klantvriendelijk werken.
Ik had het ook graag anders gezien, maar Casema wil nou eenmaal niet klantvriendelijk werken.
Verwijderd
LoL doet Casema dat echt? hahaha
blij dat ik nog wanadoo basic heb dan
whehehe dat is erg
In Maart zou hier in Breda ADSL komen. Ik moet't nog zien (!)
blij dat ik nog wanadoo basic heb dan
whehehe dat is erg
In Maart zou hier in Breda ADSL komen. Ik moet't nog zien (!)
Je hebt inderdaad PPPoE nodig.
Ik heb zelf als basis Mandrake 7.2 gebruikt, omdat die ReiserFS had. Maar ieder nieuwe distro moet werken.
Stel je netwerk in alsof je een ADSL-verbinding opbouwd. Daar lijkt die Cable-com21-PPPoE op.
(Niet de franse variant)
Vervolgens moet je de scriptjes ergens editten zodat er adsl-start in staat in plaats van de gebruikte CXR-nogwat echtig iets.... Test effe via de command-line en je zult zien dat het redelijk snel werkt.
Op mijn eigen systeem hebben we gewoon een static IP-adres. Is echt 10000x zo makkelijk en je kunt ten minste ook naar je eigen bak telnetten (ssh natuurlijk) enzo
Ik heb zelf als basis Mandrake 7.2 gebruikt, omdat die ReiserFS had. Maar ieder nieuwe distro moet werken.
Stel je netwerk in alsof je een ADSL-verbinding opbouwd. Daar lijkt die Cable-com21-PPPoE op.
(Niet de franse variant)
Vervolgens moet je de scriptjes ergens editten zodat er adsl-start in staat in plaats van de gebruikte CXR-nogwat echtig iets.... Test effe via de command-line en je zult zien dat het redelijk snel werkt.
Op mijn eigen systeem hebben we gewoon een static IP-adres. Is echt 10000x zo makkelijk en je kunt ten minste ook naar je eigen bak telnetten (ssh natuurlijk) enzo
Pagina: 1