[XP] 16-bit programma uitvoeren in XP

Pagina: 1
Acties:
  • 950 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:28
Na aanleiding van een slotje op een opgegraven topic, open ik bij deze een nieuwe.

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een setup bestandje voor een negatief-scanner van Minolta, de QuickScan 35.
Deze werkt op een SCSI pci-insteekkaart, daar zijn de drivers al van geinstaleerd maar nu moet de scanner zelf nog geinstaleerd worden, dat met een setup bestand.

Nou is het probleem, als ik de setup.exe open, krijg ik de volgende melding:

Kan 16-bits Windows-programma niet uitvoeren
(!) Het pad C:\WINDOWS\Desktop\Qsv26e\Setup.exe is ongeldig.

Het enigste wat je dan kan doen is op OK drukken.

Nu heb ik het volgende al geprobeerd:
  • Na aanleiding van een topic wowexec.exe vinden en proberen te gebruiken, het vinden was niet zon probleem, maar het gebruiken wel, wat me dus nog steeds niet is gelukt.
  • Nieuwe drivers proberen vinden via Google/GoT en de Minolta site, waar de drivers maar dat Windows2000 worden aangeboden, de Windows2000 drivers heb ik ook geprobeerd maar tot mocht niet helpen.
Wat kan ik verder nog doen om het werkend te krijgen ? Ik zou het erg fijn vinden als iemand me kon helpen met dit probleem.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Ik denk toch dat je beter die Windows 2000 drivers kunt gaan proberen dan die 16-bit meuk.
WoW32 kan wel veel 16-bit draaien, maar niet alles... dus ik vrees dat je pech hebt.

En sowieso, waarschijnlijk werkt 't nog steeds niet als je uiteindelijk die setup.exe aan de praat krijgt.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

ook al voldoet het genoemde pad aan het 8.3 formaat, het wil wel eens helpen om 'voor de zekerheid' toch een korter pad als 'C:\install\' oid te kiezen. Daarnaast heeft xp een zogenaamde 'compatibility mode' (snelkoppeling maken naar bestand, dan tweede tab van de eigenschappen daarvan), waarin je wat kan expirimenteren onder bv 95 comp. mode.

Mocht je er nog steeds niet uitkomen en het programma wel direct onder windows willen draaien kun je iets proberen met de appication compatibility kit van microsoft.

Mocht een emulator geen probleem zijn, dan kun je het vrij zeker met dosbox. Succes!

edit:
ik las even over het feit heen dat het om drivers ging -- in dat geval heb je grote kans dat het zelfs als het installeren lukt, je scanner niet werkt. Ik ga met rb338 mee, probeer de 2000 meuk :)

[ Voor 17% gewijzigd door SilentStorm op 11-06-2005 13:54 ]

Localhost is where the heart is

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:28
SilentStorm schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 13:52:
ook al voldoet het genoemde pad aan het 8.3 formaat, het wil wel eens helpen om 'voor de zekerheid' toch een korter pad als 'C:\install\' oid te kiezen.
Door het setup bestand in een andere map te zetten (C:\tmp) kon ik de setup direct openen en istaleren, als werkt nu naar behoren, bedankt voor de hulp.
Dat zon simpele actie zo effectief kan zijn :D