Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet Explorer virus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen is er iets vreemds aan de hand met een van mijn 2 computers. De Internet Explorer lijkt beschadigd te zijn. Ik kan niks meer downloaden want telkens als ik iets probeer te downloaden zegt hij dat de huidige beveiliging dit niet toestaat (ik heb niks veranderd en firewall uitgezet, en nog meer dingen om dit weg te krijgen, niks werkt). Ook doet Flash het niet meer en Macromedia ook niet. De smilys die je hier kan toevoegen zijn bijvoorbeeld ook niet meer aanklikbaar. Heeft er iemand een oplossing? Of een idee welk virus het zou kunnen zijn?
Alvast bedankt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2005 13:02 ]

Verwijderd

Al gescand op spyware/virussen/andere meuk?
Welk besturingssysteem?
Herstelpunt terugzetten?

Geef is wat meer info want hier kunnen we weinig mee

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
http://www.hitmanpro.nl >> Hitman Pro 2.0.12 Setup (2,96 MB)

Lijkt me niet onverstandig dit eens te installeren.
Dit programma zet ook automatisch het beveiligingsniveau van de Internet-zone op Normaal :)

Ervan uitgaande dat je XP hebt. Dit heb je niet vermeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Rone op 11-06-2005 13:11 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

werkt een alternatieve browser wel?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eeuhm, hoe moeten wij dat weten als we niet eens weten of je nu IE 3.0 of 6.0 draait onder Windows 95 of juist op een Mac? :o
Kortom: geef even aan wat de situatie is (dit incl. het lid zijn van een domein, het gebruik van virusscanner/adblocker/etc etc), en trouwens ook wat zaken zijn die je probeerde maar die niet hielpen, dan hoeven wij niet te gokken :P
Waarom denk je bijvoorbeeld aan een virus? Heb je de laatste tijd niet goed op gelet (cq. gebruik je geen goede virusscanner en heb je niet de laatste patches draaien).

Mijn eerste gok is dat je Norton AV draait en dat je even moet kijken naar (group) policies vwb. het downloaden.

Als toch een vorm van malware: check de sticky topics in BV even om wat meer info te kunnen geven.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 11-06-2005 13:11 . Reden: s weg ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het ontbreken van informatie, ben niet erg bekend hier. Ik heb Windows XP Professional en de nieuwste IE. Ik had Antivir erop staan, maar die heb ik net verwijderd omdat hij aangaf bij de "Self-Test" een warning te hebben. Ik heb hem opnieuw op de andere computer gedownload samen met Panda Online, deze ga ik nu even installeren om te kijken of ik een virus kan ontdekken.
Anders moet ik wellicht IE er opnieuw op zetten, is dat eigenlijk mogelijk? (Ik weet dat ik anders ook Mozilla kan proberen).

Verwijderd

IE kan je opnieuw installeren. Het gaat als volgt:

Leg een originele WinXP cd in je cdrom speler

Klik in het menu "Start" op "Uitvoeren" en voer deze opdrachtregel in:

rundll32.exe.setupapi ,Install
HinfSection.DefaultInstall .132
.%windir%inf\ie / inf.

IE wordt nu opnieuw geinstalleerd

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het hier niet bekend zijn is natuurlijk geen rede om geen info te geven... Als je naar een winkel stapt, krijg je toch ook geen antwoord met de info die je tot dusver had verstrekt? Als zij niets terug zouden vragen, zouden ze je ook alleen maar glazig aankijken :)

Maar probeer ook even een malware test (AdAware/MS Anti-Spy/SpyBot) en laat maar even weten hoe de anti-virus scoorde.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Met panda online heb ik 30 infecties gevonden en ze alle 30 gedeinfecteerd. Ook zijn er wat spyware dingen gedelete door Panda. Het probleem blijft echter hetzelfde. Het opnieuw installeren via dat commando lukt niet? Misschien doe ik het fout maar ik krijg een error. Ik heb het dus via de cd zelf geprobeert maar dat heeft niks uitgericht. Ik denk dat ik ga proberen Mozilla te installeren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 14:10:
Met panda online heb ik 30 infecties gevonden en ze alle 30 gedeinfecteerd. Ook zijn er wat spyware dingen gedelete door Panda. Het probleem blijft echter hetzelfde. Het opnieuw installeren via dat commando lukt niet? Misschien doe ik het fout maar ik krijg een error. Ik heb het dus via de cd zelf geprobeert maar dat heeft niks uitgericht. Ik denk dat ik ga proberen Mozilla te installeren.
Sorry, ik heb het zelf even geprobeerd en dit werkt idd niet meer met servicepack 2. Je kunt hier IE6 downloaden en dus herinstalleren. Heb je mijn eerste suggestie al geprobeerd? Een herstelpunt terugzetten dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2005 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin zo langzamerhand te vermoeden dat mijn beveilingssysteem niet goed werkt. Alles wat ik wil downloaden of wat met Activex of Flash te maken heeft word geblokkeerd en bij mijn Beveilingscentrum staat: Het beveilingscentrum is momenteel niet beschikbaar omdat de Security- Center service niet is gestart. :S Over het systeemherstel, Dit doet hij niet ik krijg de volgende error:
De computer kan niet worden beveiligd met systeemherstel.
Het zit ook wel lekker mee :9

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-11 19:03
Ik weet niet hoor, maar als ik de ts lees denk ik toch echt dat het beveiligingsniveau te hoog staat. Voor als je dit niet weet, 't staat bij internet opties -> beveiliging. Op standaard (oid?) zetten. En als dit niet gaat, moet je een aanpassing in 't register maken (weet niet meer uit m'n hoofd waar).

Ik kan er ook totaal naast zitten, en dat er iets anders aan de hand is. Maar probeer dit eens als je 't nog niet gedaan hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het. Door IE opnieuw te installeren kan ik nu weer downloaden en alle sites goed bekijken. :) Iedereen bedankt _/-\o_

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Dit lijkt me een geval van malware dat zit/heeft zitten knoeien met instellingen van je computer. Misschien dat je het een en ander weer aan de gang kan slingeren door naast je eigen virusscanner er ook nog eens een online viruscanner over te halen (bijv. de gratis online scanner van trendmicro) en vervolgens nog een hele set van anti-spyware tools, zoals ad-aware, hijack-this, microsoft antispyware, en de rest van de tools die ook in hitman pro zitten.

Ik kan me nog ergens een msn-virus herinneren dat vergelijkbare symptonen had, met dat het een soort van rootkitjes installeerde. Maar ik zou zelf m'n windows erover nieuw opzetten, je weet nooit wat dat soort programma's allemaal hebben zitten rotzooien. Want ondanks dat reinstall van IE de instellingen van IE weer goed heeft gezet, doet je beveiligingsservice en systeemherstel het nog steeds niet denk ik ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Infinitive op 11-06-2005 15:22 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

You're welcome. Veel plezier met internetten en draai voortaan een fatsoenlijke virus- en spywarescanner.
Pagina: 1