Toon posts:

Citrix packager/install manager

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet Office XP over een aantal Metaframe XP servers verspreiden, (ik maak geen gebruik van een mst (waarom zou dat makkelijk zijn?)) maar als ik de packager laat recorden dan is na de installatie onder applications niets te zien en onder symbols ook niets.

Angkasaa

PS

moeten de installatie bestanden vaan een programma dat ik via de installation manager verspreid op een network share staan (ik neem aan van wel, maar is het echt nodig?)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarom ga je in hemelsnaam een MSI re-packagen? Het grote voordeel van een MSI is dat je het direct in Citrix kan gebruiken. Door een MST aan te maken kan je de MSI aanpassen zodat het pakket aan je eigen wensen voldoet. (Bijv. onderdelen verwijderen, paden instellen e.d.). En daar komt nog bij dat die Citrix packager een ongelofelijke draak van een applicatie is: wijzigen en controleren van het package is amper mogelijk. Als je echt wilt (re)packagen moet je dat gewoon met Wise Package Studio doen.

Wat je moet doen is gewoon de Office toolkit installeren, en dan de Office Custom Installation wizard draaien. Dan kan je mooi MST's maken. Daarna voeg je het pakket gewoon toe aan de Installation manager en kiest zowel de MSI als MST. Klaar. :)

En ja, je installatie bestanden moeten op een share staan. Het handigst is om ze op een aparte server/share te mikken.

PS: wellicht moet je je nog maar eens verdiepen in de Installation Manager en MSI/MST's, want als je vraagt waarom MST makkelijk zijn heb je het imho nog niet helemaal begrepen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Microkid op 11-06-2005 12:32 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet wel dat MST makkelijk is, maar iedereen mag van alles in zn office, dus als ik denk dat iemand een optie niet gebruikt en dat blijkt wel zo te zijn dan moet ik voor iedereen een aparte mst maken.
Dus ik dacht lekker makkelijk de complete install te publishen.

En ja ik moet me zeker nog in die install manager verdiepen:)

• Microkid

Microkid

Smile

Je kan op Citrix niet "voor iedereen een aparte MST" maken. De installatie op Citrix is voor iedereen. Da's nu eenmaal het principe van Server Based Computing. Als je bepaalde personen geen toegang wilt geven tot onderdelen van Office zal je met de Office policies aan de slag moeten, en dit doe je dan weer binnen Group Policies.
Als je Office gewoon volledig wilt installeren kan je gewoon de MSI gebruiken. Check wel even of er een speciale Office XP MST voor Terminal Servers is. Vanaf Office 2000 hoeft dat niet meer, maar voor XP weet ik het niet zeker.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Office 2000 moest dat juist wel - vanaf Office XP hoeft het niet meer maar is het voor sommige dingen nog wel aan te raden :)

• Microkid

Microkid

Smile

elevator schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 13:13:
Office 2000 moest dat juist wel - vanaf Office XP hoeft het niet meer maar is het voor sommige dingen nog wel aan te raden :)
My bad :) daarom zei ik al dat ik het niet zeker meer wist ;)

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Het recorden van een install waar al een MSI voorhanden is, is inderdaad niet zo handig. ;)

Voor het uitschakelen van opties per gebruikersgroep kun je toch GPO's maken ?

edit:

De recorder van Citrix is overigens een ramp, gebruik WinInstall o.i.d. dan heb je nog een kans dat ie goed uit te rollen is met de Citrix installer.....

[ Voor 35% gewijzigd door seq_uence op 11-06-2005 20:57 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Koffie
  • Laatst online: 21-02 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie alle genoemde tips.
Ik vindt dit zo'n mager topic dat ik 'm op slot doe; met de gegeven tips en informatie moet je een heel einde kunnen komen nu.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.