[2003] Internet delen na install SP1

Pagina: 1
Acties:

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
hallo mede tweakers,

gister ben ik begonnen met het (opnieuw) inrichten van mijn server. nu wil ik er deze keer ook meteen SP1 op zetten, maar dan kan je niet meer zo makkelijk je internet verbinding delen.

ik heb ergens gelezen (hier op tweakers) hoe je dat weer aan kan zetten in SP1, maar ik kan 't echt nergens weer vinden.

vandaar mijn vraag: weet 1 van jullie hoe je dat gemakkelijk weer aan kan zetten? (dus niet via routing en ras)

thnx :)

pc | server | laptop | pda

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bedoel je deze faq: Hoe deel ik Internet ? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 11-06-2005 12:22 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

Topicstarter
nee, niet echt...

in win2k3 (zonder sp1) en ook in XP kun je als je 2 netwerk kaarten hebt gewoon je netwerkverbinding delen. dit doe je op de kaart waar je ineternet verbinding aan hang...

het gevolg is dat alle pc's die aan verbonden zijn met de andere netwerkkaart (via een switch dus) kunnen internetten via die server.

maaahaaar na het installeren van SP1 op een win2k3 bak is die functie eruit gehaald voor de veiligheid... deze functie kan je terug zetten door iets te installeren... dit heb ik wel ergens gelezen, maar ik kan 't dus niet weervinden...

pc | server | laptop | pda

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RRAS gebruiken?
Da's toch stukken beter en flexibeler als ICS.

[ Voor 62% gewijzigd door alt-92 op 11-06-2005 15:18 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Hier vind je een heleboel eventuele aanwijzingen voor je probleem: http://www.howtonetworking.com/casestudy.htm