gezocht: Radion 7500/9000 Mobile

Pagina: 1
Acties:

• stievus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-08-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/images/headers/products/mobile/mobility_r_9000.jpg
Sinds mijn output van mijn huidige videokaart (ATI Radeon 7500 Mobile) op mijn laptop niet meer werkt en ik geen dual screen meer kan draaien zoek ik een vervangende kaart.
Zelf heb ik een Dell Inspiron 5100 laptop. Na contact met Dell opgenomen te hebben en me garantie net is verlopen kan ik deze niet meer voor reparatie opsturen zonder dat het mij een hele smak geld gaat kosten. Na een heel gesprek en gevraagd welke kaart er nog meer in kan, is er nog een oplossing voor de snellere Radeon 9000 Mobile.

Geen idee of we gelijk vraag en aanbod hier mogen doen maar mijn vraag is eigenlijk waar ik deze kaarten kan kopen (anders dan bij dell zelf). Ik heb al aardig rondgekeken en nergens kan ik bijvoorbeeld die Radeon 9000 mobile vinden...

Everyone got an expiration date [Airwolf00.com]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-04 07:08
Naar mijn weten kan je een Mobility Radeon niet vervangen. De chip is namelijk vastgesoldeerd op het moederbord van je laptop. Alleen met de nieuwste laptop kaarten (>6600go en >mobility x800) kan je ze door middel van een kaartje met een X in de naam (weet niet meer precies) die kaarten verwisselen. Maar met een kaartje als een mobility 7500/9000 zal dat niet gaan lukken. Ik zelf heb een mobility 9700 en die is ook vastgesoldeerd, net als die in alle Asus en Acer laptops. (op die >6600go en >mobility x800 series na).

Edit: kijk zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1099996440.jpg

bron: http://www.tweakers.net/nieuws/35943

Edit2: zo`n ding heet MXM module

bron: http://www.tweakers.net/nieuws/34996?highlight=6800+%2Bgo

Edit3: Bij ATI heten ze net weer wat anders: MXM van nVidia en AXIOM van ATi

En dit is het allerlaatste wat ik erover te zeggen heb :+

[ Voor 40% gewijzigd door -ErikE- op 11-06-2005 11:41 ]

• stievus
haha bijna laatste dan.

Is wel intressant punt en na het plaatje te hebben bekeken zie ik het ook zo eigenlijk. MAAR.... :) Mogelijkheid bij Dell was namelijk ook mijn laptop opsturen en proppen zij dat ding er voor me in (kost me 200 euro EN ik ben mijn oude videokaart kwijt) of ze sturen hem op en ik mag hem er zelf inzetten :+

[ Voor 30% gewijzigd door stievus op 11-06-2005 11:57 . Reden: toch gelijk :> ]

• -ErikE-
Ik hoop dat je niet te teleurgesteld bent, maar ik heb toch gelijk. Zoals je op het volgende plaatje kan zien zit de VGA kaart vastgesoldeerd op het mainboard. Wat je dus krijgt als je die 200 euro aan Dell geeft, is een totaal nieuw moederbord! Geen aparte vga kaart.

Afbeeldingslocatie: http://www.laptopsetc.com/ProductImages/notebook_parts/C600_motherboard_Large.jpg
Bron: http://www.laptopsetc.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=349

als je die link volgt zal je de specs van het mainboard zien, hierop staat duidelijk dat er een 15 pin VGA output zit OP het mainboard, en niet op een aparte kaart.

Een tip van mij is: laat Dell dat mainboard voor je inbouwen, want het is behoorlijk krap werken in zo`n klein kastje.

[ Voor 1% gewijzigd door -ErikE- op 11-06-2005 15:23 . Reden: ik het toch gelijk >:) ]

• stievus
hmm heel erg bedankt man :)
en nee ben niet al te teleurgesteld. was eerder een gelukje als het een aparte kaart was geweest. Nu nog ff nachecken of dell nu dus ook die Radeon 9000 kan leveren :-)
En idd me laptop wegbrengen voor dit lijkt me slim, zie mezelf niet dit werk in me laptop doen eigenlijk :P

• -ErikE-
:D @ your service :*)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-04 12:21

MeNTaL_TO

The future is not set

Beetje offtopic vraagje, maar kan je dan voor 200 euro ook een betere videokaart laten inbouwen? Want mijn Inspiron 8100 heeft een 7500 met bugje (bij bepaalde shaders crasht ie) en zou er wel wat geld voor over hebben om dat te laten fixen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• -ErikE-
zoals ik in de tweede en vierde post duidelijk vertel, dit kan niet. Zeker niet als je een Videokaart hebt die <6600 / <x800 is. Een 7500 duidelijk niet dus. Sorry, maar het enige wat je kan doen is net als de TS contact met Dell opnemen om het hele mobo te laten vervangen, en dan hopen dat ze er eentje met een mobility9000 in gooien. Succes

edit: ligt het niet aan je drivers?? je zou eens omega drivers kunnen proberen :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door -ErikE- op 11-06-2005 19:57 ]

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

p43000 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:56:
zoals ik in de tweede en vierde post duidelijk vertel, dit kan niet. Zeker niet als je een Videokaart hebt die <6600 / <x800 is. Een 7500 duidelijk niet dus. Sorry, maar het enige wat je kan doen is net als de TS contact met Dell opnemen om het hele mobo te laten vervangen, en dan hopen dat ze er eentje met een mobility9000 in gooien. Succes

edit: ligt het niet aan je drivers?? je zou eens omega drivers kunnen proberen :Y)
Zie hier http://www.bay-wolf.com/videoupgrade.htm

En ik heb alle biossen en drivers al geprobeerd, de laatste omega maakte het alleen erger eigenlijk.

Videokaarten zitten wel op een aparte PCB (http://www.laptopsetc.com...ction=VIEWPROD&ProdID=293) alleen geen idee hoe deze verbonden zijn met de rest, het lijkt er op via een aansluiting aan de rechterkant van de print en die lijkt me geen soldeerversie maar een kliksysteem.

Zoals ik al vermoede, bij een aantal Dell's zit de video gewoon op een apart kaartje en kan je hem WEL vervangen.
http://www.bay-wolf.com/geforce4-1.htm

[ Voor 28% gewijzigd door MeNTaL_TO op 11-06-2005 20:21 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• stievus
@MeNTaL_TO
zoals ik al aangaf probeer ik dus ook die Radion 9000 ervoor in de plaats te krijgen. Ik heb zover niet echt problemen gehad met mijn kaart alleen wat je aangeeft met die shaders, heb ik ook last van.
Zelf heb ik er XP afgekeild en er Win2k opgezet wat een stuk stabieler loopt en stuk sneller. Officiele drivers zijn er niet voor de 7500m van Dell maar met beetje zoeken zijn er wel een paar te vinden. Updaten heeft dus hoogstwaarschijnlijk niet echt zien aangezien ik de laatste drivers er ook op zitten met het probleem.

Hopelijk blijft deze post nog even open en dan zal ik kijken en reporten aan jullie of het alsnog bij Dell mogelijk is om die 7500 door de 9000 te laten vervangen.

• -ErikE-
Dit wist ik niet, heel interesant! Als je nog nieuws vind over hoe dat vastmaken van het kaartje hoor ik het graag :)

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

stievus schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 21:15:
@MeNTaL_TO
zoals ik al aangaf probeer ik dus ook die Radion 9000 ervoor in de plaats te krijgen. Ik heb zover niet echt problemen gehad met mijn kaart alleen wat je aangeeft met die shaders, heb ik ook last van.
Zelf heb ik er XP afgekeild en er Win2k opgezet wat een stuk stabieler loopt en stuk sneller. Officiele drivers zijn er niet voor de 7500m van Dell maar met beetje zoeken zijn er wel een paar te vinden. Updaten heeft dus hoogstwaarschijnlijk niet echt zien aangezien ik de laatste drivers er ook op zitten met het probleem.

Hopelijk blijft deze post nog even open en dan zal ik kijken en reporten aan jullie of het alsnog bij Dell mogelijk is om die 7500 door de 9000 te laten vervangen.
Zover ik gevonden heb niet door de 9000 maar wel door een geforce 440 go (iig wel bij mijn 8100), alleen het vinden van een vervangende kaart lukt me niet echt. Bovendien weet ik niet wat voor merk 15" ik heb (bij Hitachi schermen schijnt de geforce niet te werken).
Krijg ik toch een beetje het vermoeden dat er er in de Dell 7500 kaartjes een serieuze bug zit, ik heb ze grotendeels uit gezet in windows, maar programma's als Virtual DJ gebruikt ze ook en dan crasht ie dus keihard.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

p43000 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 21:21:
[...]

Dit wist ik niet, heel interesant! Als je nog nieuws vind over hoe dat vastmaken van het kaartje hoor ik het graag :)
Zie deze link. http://www.bay-wolf.com/geforce4-1.htm, het is gewoon inklikken, alleen een vervangende kaart vinden is nogal een b*tch.
Geforce2 kaartjes zie ik nogal vaak langs komen, maar ik wil natuurlijk er op vooruit gaan dus wil de geforce 440 2go.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

stievus schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 21:15:
@MeNTaL_TO

In jouw laptop kan wel een 9000 ( http://www.bay-wolf.com/videoupgrade.htm ). Dit is het bestel nummer Y0708. Nu nog zoeken of iemand die verkoopt (bij Dell kan je proberen, maar die schijnen erg slecht te zijn met onderdelen.

PS Ik vind het wel bijzonder dat in de 8000 en in de 8200 wel de ati 9000 kan, maar in de 8100 niet (maar het kan natuurlijk ook dat niemand dit nog getest heeft, omdat de 8100 maar een paar maanden leverbaar was).

[ Voor 10% gewijzigd door MeNTaL_TO op 11-06-2005 21:45 ]

• stievus
ja klopt er kan een 9000 in dat heb ik nog gevraagd welke alternatief er nog in kon aangezien 200 een aardige prijs is en die 7500 ook niet nieuw en meer al te snel is voor huidige games. Mij werd verteld dat die NIET leverbaar waren. Geloof er zelf nix van omdat andere laptops die gewoon bevatten en het een optie was. Ik probeer "na mijn vakantie" (geld over? :P) nog wel keer te bellen en kijken of ze dan nog zelfde antwoord geven

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

stievus schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 21:47:
ja klopt er kan een 9000 in dat heb ik nog gevraagd welke alternatief er nog in kon aangezien 200 een aardige prijs is en die 7500 ook niet nieuw en meer al te snel is voor huidige games. Mij werd verteld dat die NIET leverbaar waren. Geloof er zelf nix van omdat andere laptops die gewoon bevatten en het een optie was. Ik probeer "na mijn vakantie" (geld over? :P) nog wel keer te bellen en kijken of ze dan nog zelfde antwoord geven
Ik denk dat je beter op sites kan zoeken en hopen dat je hem bij een webshop kan kopen, want ik las op een hoop sites dat je je hoop niet op Dell moet vestigen.

• stievus
klopt, en heb al beetje rondgekeken en nog helemaal nix gevonden :(

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

stievus schreef op zondag 12 juni 2005 @ 15:33:
klopt, en heb al beetje rondgekeken en nog helemaal nix gevonden :(
Ik heb iemand gevonden die bij Dell werkt en wel even voor me wilt zoeken.

• stievus
MeNTaL_TO schreef op zondag 12 juni 2005 @ 18:33:
[...]

Ik heb iemand gevonden die bij Dell werkt en wel even voor me wilt zoeken.
hmm k thx, want lijkt me toch relaxer als ze die 9000 hebben ipv bijna even dure 7500 erin te zetten

Verwijderd

Hay,

Ik had nog een vraag:

Ik heb een packard Bell 1,6 Centrino met ATI Mobility Radeon 9550 64 MB DDR

http://www.packardbell.nl...asp?partNumber=PB26M00305

Is het ook mogelijk deze videokaart te vervangen naar b.v. een 9700.

Of zit het echt vastgesoldeert op de moederbord?

Ik ben er nog tevreden over, maar voor in de toekomst of zo
Pagina: 1