DVD Editen?

Pagina: 1
Acties:

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Hoi,

Hier thuis hebben wij de Zien van Marco Borsato zowel de live versie als de gewone. Het volgende probleem:

Als je de "gewone" dvd in de dvd-speler stopt krijg je een menu met song selectie, setup, etc. Na * aantal seconden/minuten begint hij gewoon vanaf song 1 af te spelen. Als je de live dvd in de dvd-speler stopt moet je eerst op de enter toets van de afstandsbediening drukken voordat hij begint te spelen. Ook al laat je hem er een half-uur in hij blijft steeds hetzelfde intro muziekje afspelen.

Bij de live dvd is er nog een minpuntje, standaard staat hij op 2.1 als hij afspeelt. Dus als je 5.1 wilt moet je eerst op de audio knop drukken van de afstandbediening of je moet het goed instellen in het menu. Ik weet dat op de 2e disc DTS staat maar dit is voor een speler zonder DTS.

Instellen is voor mij niet moeilijk, maar voor mijn moeder wel. Die wil gewoon DVD erin en spelen met het ding.

Nu zoek ik dus een of ander programma waarmee je de dvd kan editen zodat hij voldoet aan de wensen die ik hierboven noemde. Ik had al gedacht misschien heeft een scene release op Internet dit gefixed maar die heeft hetzelfde als het origineel. Zoeken lijkt ook aardig moeilijk wan't als je zoekt op DVD Editen dan komen er allerlei andere dingen uit.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Westereen op 11-06-2005 11:16 ]

Verwijderd

Eerste hit bij Google met zoektermen "edit existing dvd menu".

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 22:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Je kan met o.a. DVDShrink een DVD kopieren en hierbij alle extra's (zoals menu's, intro's e.d.) verwijderen. Als ik DVD's kopieer dan doe ik dat ook altijd zonder menu, en warempel ... ze beginnen meteen te spelen :)

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Wacky schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 12:25:
Je kan met o.a. DVDShrink een DVD kopieren en hierbij alle extra's (zoals menu's, intro's e.d.) verwijderen. Als ik DVD's kopieer dan doe ik dat ook altijd zonder menu, en warempel ... ze beginnen meteen te spelen :)
Ja, maar ik wil graag met behoud van menu. Zodat je bijvoorbeeld nog 30sec de tijd hebt om naar song selectie te gaan...

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:05
De structuur van een DVD is nogal ingewikkeld.
Het is dus niet zo even een programma downloaden en dan fix ik dat even.
Je zult echt in de materie moeten duiken en dat is nogal wat.
Hier is wel een hoop te vinden.
http://www.doom9.org/

suc6