Toon posts:

[XP] Installatie probleem Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer was gecrashed, dus ik breng hem naar de store, nieuwe voeding, nieuwe geheugen, extra harde schijf. Maar nu moest ik windows installeren en zeiden ze daar daar ze die nieuwe (40) als master hadden gezet en die oude (20gb) als slave. Nu probeer ik telkens windows te installeren, maar hij komt niet verder dan Welkom scherm en dan een zwart beeld met linksbovenin een knipperend _. Dan blijft hij dus eindeloos op de zwarte scherm met die knipperende _.

Hoe los ik dit op?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat welkomst scherm is dat blauwe scherm met wat witte tekst helemaal aan het begin van de installatie?
Zo ja, dan is dit een heel bekend probleem en heeft het te maken met het geavanceerde energie beheer. Je moet dat (in ieder geval tijdens de install) uitzetten in je BIOS. ACPI of iets dergelijks heet dat meestal.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk Welkomstscherm? Zou je misschien iets uitgebreider willen uitleggen waar de installatie exact blijft hangen? Misschien een andere cd proberen, of je geheugen testen :P Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om dit op te lossen? Hier op GoT willen we dat graag zien, check daarover Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is het welkom scherm van windows alsof je net hebt ingelogd. Dus na de installatie (rare installatie overigens, ze vragen niet eens dingen als die code dat je een originele hebt, maar alleen of de tijd goed is enzo en voor de rest niets). En dat met die ACPI werkt ook niet. Geheugen hoop ik ook niet dat het is, die komt rechtstreeks uit de winkel 512 mb. Misschien staan de instellingen master slave niet goed? Weet iemand waar ik die goede instellingen kan zien waar dat blokje op moet?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, dan is het niet het probleem waar ik het over ahd, dus dat verhaal van ACPI kan je vergeten ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr