Toon posts:

WEP werkt niet, Krijg geen IP van de router

Pagina: 1
Acties:
  • 761 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel veel topics gelezen op GOT, maar helaas geen oplossing gevonden voor mijn probleem:

Ik heb een E-tech ADSL en router in 1(ADWG02). En in 3 pc's draadloze netwerkkaarten van e-tech. Wanneer ik met een netwerkkabel de beveiliging op NONE zet, kan ik met alle pc's de router benaderen en probleemloos het internet op. Ik krijg ook een ip toegewezen en kan de router pingen.

Wanneer ik nu op de router WEP encryptie inschakel, 64Bit, en de router save en reboot, dan onstaan de problemen. Ik wacht tot de router weer in de lucht is, scan met het bijgeleverde tooltje naar de bestaande netwerken. (maar liefst 4!), en selecteer mijn eigen netwerk, die aangeeft dat ik een WEP sleutel moet invoeren. Zo gezegd zo gedaan, maar vanaf dat moment kan ik de router niet meer Pingen, ik krijg geen ip adres toegewezen. Het icoontje van het tooltje vertelt me dat alles GOOD is, maar dat is dus niet zo!.

Ik las ergens dat je je gegevens ook direct in Windows kan invoeren (Start-->Netwerkinstellingen enz), Maar in Windows 2000 vind ik niet waar ik dan die encryptie moet invoeren.

Iemand een idee??

• Currahee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05 18:04

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

Heb je al verschillende dignen geprobeerd met het invoeren van die WEP encryptie dan? Hier thuis zijn er namelijk twee of drie soorten van beveiligingen o.i.d weet ook niet helemaal precies wat het is. In ieder geval zijn er twee soorten Open en Shared. Als ik Open selecteerd werkt de boel niet en als ik shared selecteerd werkt alles wel met de WEP beveiliging. Er was ook nog een derde maar die ben ik even vergeten, maar probeer daar eens wat mee te prutsen.

Verwijderd

Topicstarter
dat zal ik eens doen. Ik heb ook al met winxp geprobeerd, zonder dat tooltje, maar ook zonder succes (gelukkig kan ik via een onzorgvuldige buurman gewoon het i-net op ;-))

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geprobeerd, maar geen resultaat.

De netwerkkaarten vinden de router dus wel via wireless, maar krijgen geen ipadres toegewezen. Het lijkt wel of er een setting niet goed staat in de router. Kun je zo'n ding resetten?

Verwijderd

Topicstarter
Ongelofelijk,

ik heb net de router gereset. Netjes vanaf het begin, volgens het boekje:
- Planet ADSL aangesloten
- Testen zonder WEP, als een zonnetje
- WEP aangezet met 64BIT, en de melding "WEP Error" en pech gehad.

aaaaarrrrrggghhhh

Verwijderd

zet m op ppp2p ipv dhcp

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

kan je geen 128 bit wep ipv 40/64 kiezen? Staat WPA uit? WEP error klinkt als "foute key". Check ook of er toevallig firmware updates zijn voor je router...

[ Voor 29% gewijzigd door grhmpf op 11-06-2005 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zie niet zo snel hoe ik hem op ppp2p moet zetten ipv dhcp. Weet ook niet echt wat het is...

128 bit werkt ook niet, WPA staat gewoon uit. De key is 100% goed, het is een telefoonnummer

• grhmpf

grhmpf

Android <3

ah, hoe genereer je de key? Op mijn router kan ik via een passphrase een key maken, dat doe jij kennelijk ook omdat het een telefoonnummer is. In windows xp kan je echter niet die passphrase kwijt, maar moet je de gegenereerde key invullen. Dat ziet er dus uit als 5AF131A3...Lengte is afhankelijk van 40 of 128 bits encryptie. Ik gok dat je je passphrase invult terwijl je de key moet hebben.

Probeer deze link eens http://www.powerdog.com/wepkey.cgi

[ Voor 8% gewijzigd door grhmpf op 11-06-2005 13:25 ]

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 09:55

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Mijn ervaring is om meegeleverde tooltjes voor het configureren ook achterwege te laten, dus enkel de drivers en windows het WLAN management laten overnemen. Vaak zorgen die tooltjes voor onwerkbare situaties met netwerken, ook al is het een eigen netwerk.

Dus probeer het eens zonder tooltjes.

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:55

Guldan

Thee-Nerd

Dat word niet echt onder windows 2000 omdat die geen ondersteuning heeft voor WLAN. Probeer anders eens om de DHCP uit te zetten en handmatig in de range te gaan zitten. Of je kunt ff proberen een nieuwe versie van dat tooltje te downloaden.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• grhmpf

grhmpf

Android <3

uh als ie geen netwerk link krijgt dan zal alles daarna dus ook nooit gaan werken, zoals DHCP.

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

/me Guldan was nog niet helemaal wakker blijkbaar

Maar om ff de vage wlan oplossingbak door te gaan. Een update van de firmware van de router? kan zijn dat er een bug is met bepaalde netwerkkaarten. Ik spreek uit ervaring..

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 16:37
De wepkey moet bij 64 bit: 10 tekens lang zijn en bij 128 bit 26 tekens. Vergeet dit niet...
Ik ken routers die een kortere / langere accepteren, en dan werkt het vervolgens niet...

telefoonnummer = 10 tekens, dus zorg dat je op 64bit wep werkt

Verwijderd

Topicstarter
ik vul geen keyphrase (passphrase) ofso in, gewoon direct een code, bestaande uit 10 tekens, in mijn geval alleen nummers. Dit op 64BIt encrypty, 128 heb ik ook geprobeerd, maar dat werkt helaas ook niet.

Het heeft ook heel even gewerkt, de eerste dag geloof ik, lukte het wel. Daarna heb ik iets met Port Forwarding geprobeerd, en met LAN Clients (voor eDonkey). Toen ging het mis. Maar inmiddels heb ik de router helemaal gereset, en zijn alle instellingen dus weer default. Nog steeds het probleem.

Anders moet ik alle pc-s maar naar winxp zetten en WPA gaan proberen. Misschien dat dat wel lukt...

Oja, firmware update is er niet, de router is erg nieuw. Zonder het tooltje heb ik ook geprobeerd, zonder succes..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb voor de zekerheid dat nummer omgezet naar hexadecimaal via de site die hierboven ergens genoemd is, maar zoals verwacht, geen resultaat.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Guldan schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 15:01:
Dat word niet echt onder windows 2000 omdat die geen ondersteuning heeft voor WLAN.
Lul niet.

Wireless ZeroConfig was één van de dingen die in SP4 gestopt zijn.
Dat de interface kludgy is en vergelijkbaar is met die van XP RTM is wel zo maar win2k en WLAN gaat prima.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt erop dat ik alleen ben met mijn probleem, nu rest mij de ondankbare taak de helpdesk van e-tech te moeten bellen, wens me sterkte

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

BackSlash32 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 21:30:
[...]

Lul niet.

Wireless ZeroConfig was één van de dingen die in SP4 gestopt zijn.
Dat de interface kludgy is en vergelijkbaar is met die van XP RTM is wel zo maar win2k en WLAN gaat prima.
Ok weer wat geleerd dan :).. ik was outdated blijkbaar iig bedankt..

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 09:55

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 23:47:
het lijkt erop dat ik alleen ben met mijn probleem, nu rest mij de ondankbare taak de helpdesk van e-tech te moeten bellen, wens me sterkte
heb eens om een modem met ze moeten bellen, en ik moet zeggen, werd netjes te woord gestaan en uiteindelijk is het probleem goed opgelost... Eén van de betere ervaringen...

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 23:47:
Sterkte!

Je bent overigens niet alleen met je probleem, ik heb zojuist precies hetzelfde ervaren. Bij het invoeren van een simpele (en absoluut niet te verwarren) WEP-code van 1234567890 op zowel de router als bij mijn wireless lan-instellingen krijg ik idd ook geen ip toegewezen... terwijl mijn icoontje aangeeft dat alles ok is. 0_o

Ik begrijp er niets van, dus mocht je een antwoord hebben op dit verwarrende probleem, ik ben nieuwsgierig.... heel nieuwsgierig.
Pagina: 1