Toon posts:

[Qmail + Chkuser] Werkt maar half*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een Qmail server draaien, naar volle tevredenheid. Nou wilde ik eens gaan kijken naar recipent checking en dus Chkuser. Ik de hele howto op de site (http://www.interazioni.it.../installation/manual.html) gevolgd en alles werkt nog perfect. Alleen als ik 'm test krijg ik dit:
mail from fakeuser@fakeuser.nl
250 ok

mail from realuser@realuser.nl
250 ok

rcpt to: fakeuser@fakeuser.nl
CHKUSER rejected relaying: from <::> remote <:unknown:unknown> rcpt <fakeuser@fakeuser.nl> : client not allowed to relay
553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.5.3 - chkuser)

rcpt to: realuser@realuser.nl
CHKUSER accepted rcpt: from <::> remote <:unknown:unknown> rcpt <realuser@realuser.nl> : found existing recipient
250 ok
Bij de eerste test zou die 'm volgens mij ook moeten weigeren, maar dit weet ik niet zeker (kan ik ook niet op Google vinden), en ik kan in log messages nergens errors vinden. Iemand een idee? :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2005 10:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Merk trouwens net ook dat het niet helemaal lekker werkt.
Ontvangen gaat prima maar versturen niet:
De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'<geadresseerde@email.nl>' op 11-6-2005 13:32
CHKUSER relaying rcpt: from <mijn@email.nl:mijn@email.nl:> remote <naamvanpc:hostname:ip> rcpt <geadresseerde@email.nl> : client allowed to relay
Beetje heel erg vaag, hij zegt dus "client allowed to relay" maar verzenden doet die niet.... :?

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Ik vind Qmail altijd al beetje vaag, kost behoorlijk wat moeite om iets te laten werken, allemaal losse plugins/patches enz. Ik gebruik nu Xmail, kun je daar niet iets bij vinden of maken? Het filtersysteem daarvan werkt echt super. En de standaard opties zijn ook best uitgebreid, met een goede handleiding. En door een kleine howto te lezen kun je ook nog IMAP erbij draaien met dovecot, en ik heb nog een paar conversie scripts daar gepost om je Qmail mail te kunnen opslaan in het Xmail formaat (waarin regeleindes staan van Windows, ^M zegmaar) zonder de datum van de e-mail te veranderen.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:46
Waarom zou hij die eerste test ook moeten weigeren? Het maakt toch niet uit WIE de e-mail zendt? Alleen toch NAAR WIE hij de e-mail zendt?

Wat gebeurt er trouwens als je een mail naar fakeuser@realdomain.nl stuurt?

zeroxcool.net - curity.eu