[XP] Kan audigy drivers niet installeren vanaf CD

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:04

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem, mijn audigy 1 werkt niet goed.

Het zit zo, alleen de front speakers werken en de rest niet.

Ik windows heb ik al ingesteld dat ik een 5.1 speaker setup heb, maar tevergeefs.

Nu herinnerde ik me dat je AudioHQ kon installeren om dit op te lossen, dus ik stop de CD er in en wil de install draaien.

Nu zegt de installatie geen audigy te kunnen vinden in mijn systeem, deze zit er echt in, winamp speelt er nu zelfs muziek via af.

Via apparaat beheer heb ik de huidige audigy al ge-deinstalleerd, maar dat mocht niet baten, ook na een reboot werd er geen audigy herkend.

Als ik naar mijn "Control Panel" ga zie ik daar geen "Add/Remove programs" staan, dat vind ik ook al wat vreemd, is er een andere manier om "Add/Remove programs" te starten?

Wie weet wat dit kan zijn met mijn audigy?

Ik heb:
- Windows XP Pro SP2
- Audigy 1 met hoontech bay

[ Voor 6% gewijzigd door Snow_King op 11-06-2005 10:06 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

start > run > appwiz.cpl [enter]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Ik heb er niet zo veel aandacht meer aan geschonken en geen tijd gehad.

Maar alsnog werkt het niet. Ik kan de gehele audigy de-installeren, stop de CD er in en hij herkent geen audigy. Windows XP komt wel opzetten met eigen drivers en als ik die installeer werkt de audigy gewoon?

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-03 10:18

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Ik heb hier exact hetzelfde probleem.

Ik heb een Audigy 1 Player in combinatie met Windows XP Pro (zowel SP1 als SP2 gaven hetzelfde probleem, dus daar lijkt het niet aan te liggen). Als 5.1 setje heb ik de Logitech Z640.

Probleem:
Wanneer ik via de CD, of via de website van Creative, drivers van de Audigy wil installeren, geeft de Setup de volgende melding:
"[i]Het installatie programma heeft geen SoundBlaster-kaart in uw systeem aangetroffen. Zorg ervoor dat uw SoundBlaster-hardware goed is geinstalleerd voordat u dit installatieprogramma uitvoert.[/i']"

Hierna sluit het af en is er dus niets gebeurd.

Wanneer je Windows zelf laat zoeken, dan komt ie met een eigen driver aan genaamd "Creative Audigy audio processor (WDM)". Deze installeerd wel goed, maar nu heb je maar 2-kanaals geluid, wat je in Windows ook instelt. :?

Ik ben blij om te zien dat meer mensen dit probleem hebben, ook hoop ik dat er mensen zijn die een oplossing hebben voor dit probleem. Ik hoop dan ook dat jullie me kunnen helpen, of dat er misschien meer mensen zijn met deze ervaringen.

Overigens moet ik erbij vertellen dat het hele zaakje ooit prima werkte, ik weet alleen niet meer onder welke omstandigheden dat was (OS was toe volgens mij ook XP, maar ik weet dit niet zeker...).

Alvast bedankt iedereen!

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Nou, zoals jij aangeeft had ik het zelfde probleem.

Heb nu een Audigy 2 gekocht en dat heeft uiteraard geholpen.
Ik heb geen oplossing kunnen vinden.

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:35
ik gebruik nu echt al tijden geen Creative audigy drivers meer door de super brakke installatie en support ;/

een aanrader voor drivers zijn de kX Drivers, die werken hier zonder problemen op een Audigy 2 ZS Plat en zijn naar mijn idee echt vele malen beter in te stellen dan de Creative drivers :)

probeer het eens als je je verveelt ;)
Pagina: 1