Toon posts:

Kan nie connecten met andere pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Nou wil ik al een tijdje een printer delen, deze staat op me vader zijn bureau dus ook aan zijn pc gekoppeld. Wij zijn verbonden met een hub die dan eens verbonden is met telenet. Nou lukt het ons niet deze printer toetevoegen , als ik de wizzard start zie ik bij netwerkprinters zoeken , alleen de naam van mijn pc en niet die van mijn vader. De wizzard is op beide pc uitgevoerd , de printer staat aan en de pc ook. Wat te doen ?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Connecten op het ip adres van je vader, dan de printer dubbelklikken en hij wordt geinstalleerd.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat gwn zijn adres in de browser typen ?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

\\ip.van.je.vader in windows verkenner typen.

Maareh, hebben jullie meerdere IP's van telenet, omdat je enkel een hub gebruikt om internet te delen? Zo ja, dan kan het best zijn dat ze elkaar daarom niet zien, omdat telenet die poorten voor jou veiligheid dicht heeft staan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
We hebben zo een expressnet plus account , met 4 ips
Kan ik de poorten openzetten ?

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:58

K-Jay

Klaas Jan

Als ik het goed begrijp heb je eigenlijk helemaal geen LAN, omdat beide pc's een uniek extern IP-adres hebben. Dan kun je dus onderling geen printer delen. Wil je dat wel, dan zul je in beide pc's een extra netwerkkaart moeten drukken en een tweede netwerk aanleggen.
Ik weet niet of het gaat werken met poorten openzetten.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nee, die poorten zijn door telenet geblokkeerd zodat bijvoorbeeld je buren enzo niet bij jou gedeelde printer enzo kunnen. Die wil je ook niet eens open hebben. Als het inderdaad zo is dat Telenet die poorten blokkeert (vraag dat anders ff na, gaat om de zogenaamde NETBIOS poorten) dan wordt het al snel een stuk ingewikkelder om die printer te gebruiken.

Je kan een tweede interne netwerk opzetten door elke pc een extra netwerkkaart te geven en dat goed in te stellen. Je kan een VPN opzetten zodat je geen last hebt van die geblokkerde poorten (dacht ik).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Man is dat effe clote :(

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

je kan misschien overstappen op een 1 IP abbo en een router aanschaffen om emt meerdere pc's te internetten. Dan kan je wel gewoon je printer delen.
En neem anders ook eens contact op met Telenet (als hun service tenminste niet van hetzelfde belabberde niveau is als dat van sommige ISPs in NL). Deze vraag hebben ze vasst eerder gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat een snotneus van 14 :P iets aan de rekening van me pappie zal te zegge hebben

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

mja, abbo wordt niet veel duurder, en als je heel graag wilt printen via netwerk, dan is een router nu ook weer niet zo'n enorme investering.

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 11-06-2005 22:23 ]

Pagina: 1