Toon posts:

Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een MSI-6195 met Athlon 600 gekocht. Nu gebruik ik mijn oude 10mbit PCI ethernet kaartje, dat perfect draaide op mijn p100.

Echter: wanneer ik over het netwerk een file verstuur gaat dit op zo'n 400k byte/s
MAAR: een file ophalen gaat ZEER straag, ongeveer 1x per 10sec 40kb....

Wie weet hoe dit kan???

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:36

Crusader

Arc Nature

Zorg er in ieder geval voor dat je op beide pc's slechts 1 protocol hebt draaien, dus niet allemaal, wat windows nog wel eens standaard wil mee installeren.
Wil je de boel eventjes testen, gebruik dan gewoon het NetBEUI protocol. Is snel en vereist weinig configuratie. Uiteindelijk kan je denk ik het beste kiezen voor het TCP/IP protocol, maar dit vereist wat meer kennis/instellingen.

Succes

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Topicstarter
Op alle pc's draait alleen microsoft client met TCP/IP.

Ale TCP instelling zijn standaard...

Op alle pc's gaat het goed, alleen op mijn pc goud het downloaden extreem traag.
Uploaden gaat wel goed...

?????

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Ik heb ooit precies hetzelfde probleem gehad, en bij mij kwam het door het volgende:
Ik had op mijn oude pc internetboost staan, en op mijn nieuwe niet. Ik heb toen internetboost op mijn nieuwe pc installed en gerunt en op beide alles hetzelfde ingesteld. En toen werkte het.

Hoeft natuurlijk niet internetboost te zijn, maar kan ook ander soortgelijk programma zijn.

Je kan ook op beide comps in de reg zoeken naar mstcp en kijken of daar alles hetzelde staat.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.